Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een beetje afscheid

Lang heb ik er over nagedacht. Ik wil het wél, maar eigenlijk ook níet doen: afscheid nemen van het bloggen. Maar ik moet toch íets beslissen. Daarom ga ik er voor het grootste deel mee stoppen.

Daar zijn verschillende redenen voor.
1. De laatste twee jaar en vooral de laatste maanden zijn er veel ernstig zieken in onze familie en vriendenkring van wie ook veel zijn overleden. Deze week nog hadden wij wéér een afscheid. Het is natuurlijk niet uitzonderlijk dat we dit op onze leeftijd meer en meer gaan meemaken. Ik wil meer tijd investeren in bezoekjes aan die lieve mensen die dat zo goed kunnen gebruiken.
2. Chago wordt in december 80. In zijn gedachten is hij veel bezig met vroeger, vooral ook door het onderzoek van onze kleindochter naar zijn voorgeschiedenis en hun reis naar het Caribisch gebied (dat gaat 5 maart volgend jaar gebeuren). We praten daar samen veel over. Ik wil daarvoor de tijd hebben, rustig samen te zitten, te luisteren, herinneringen ophalen. Soms de atlas of ander boekwerk er bij en natuurlijk een bak koffie of thee.
3. Een ander punt gaat over mijzelf. Ik moet maar eerlijk zijn. Alles gaat me meer energie kosten. Jammer maar waar. Eigenlijk weet ik niet wat het is om echt helemaal uitgerust te zijn. Nooit gehad. Vaak was het meer: kiezen op elkaar en doorgaan. Als ik dan terugkijk, heb ik het aardig gered! Daar ben ik dankbaar voor.

Het bloggen kost veel tijd en inspanning. Vooral ook het volgen en lezen van berichtjes van anderen. Als ik zelf iets gepubliceerd heb, vind ik het leuk reacties te krijgen. Daarom heb ik altijd mijn best gedaan om zoveel mogelijk blogs van jullie te volgen en te reageren. Dat wordt me teveel ..... Dat is op Facebook ook zo, daar ga ik ook véél minder mee doen.
Ben ik nou depri of in een dip? Absoluut niet!! Ik geniet van elke dag, van wat ik wél kan, van ons samen en de kinderen.

Ik heb ontzettend genoten van het bloggen. Vond het leuk om foto's te maken, een verhaal er bij te schrijven, jullie verhalen te lezen. En ik heb er zoveel leuke en waardevolle contacten aan overgehouden. Die wil ik ook niet kwijt. Daarom zal ik ook best af en toe het een en ander bekijken en misschien ook nog wel eens wat publiceren. Hoe dan ook, ik hef mijn Blog niet op.

In dit logje wil ik nog wel even wat leuks laten zien. Afgelopen woensdag hadden we weer een heerlijke gezellig Bee met ons drietjes. Op tafel ligt waar we mee bezig waren:


Rechts de affe top van Ruth, zó mooi geworden. Over een paar weekjes gaan we hem dubbelen. Joke was bezig een Puzzelbal in elkaar te zetten. Ontzettend leuk! Én ze is bezig met het november maandquiltje. Ze ontwerpt het zelf. Kijk, dit wordt het ongeveer:


Een elf-november plaatje.

En zó is de bal geworden:


Ikzelf was en ben met veel plezier bezig met mijn nieuwe project.

Lieve mensen, heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties en het plezier dat jullie mij gaven in de afgelopen jaren.
 En ik zeg toch wél:
TOT ZIENS


31 opmerkingen:

  1. Ach Chris.
    Zulke mooie blogs, zulke lieve reacties van jou.
    Ik zal ze missen, maar begrijp je helemaal.
    Geniet van de mensen om je heen.
    Wens je nog heel veel gezonde jaren toe, samen met je man en kinderen.
    Liefs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Piep
    Ik wens je heel veel gezellige tijd toe en vooral doen waar jij je goed bij voelt!
    Bedankt voor alle mooie schrijfsels knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens je graag een goede tijd samen. Dat is het meest belangrijk, goed dat je die keuze maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Chris

    wil je even bedanken voor al die mooie blog verhalen ik heb er altijd erg van genoten liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een verstandig besluit, maar wel moeilijk. Ik heb deze beslissing 2 jaar geleden ook gemaakt. Ja, de leeftijd he. Geniet maar van je familie en kennissen Belangrijker is er niet. Het gaat je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. További jó egészséget és sok szép kézimunkát kívánok!
    Sajnos egyre több jó blog bezár...köszönöm az eddigi látogatásodat és a sok szép munkádat,!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dear Chris, Thank you for your lovely blog-posts, it has been a great pleasure to follow you! I will be thinking of you when (finally!) starting the Pine tree lodge quilt which you made soo beautifully!! I wish you lots of happiness to you and your family!
    Best Wishes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Chris, ik begrijp je helemaal. Maar ik ben wel blij dat je niet helemaal "verdwijnt". Elke levensfase kent zijn eigen aanpassingen en veranderingen, en dit hoort simpelweg bij het ouder worden. Ik ben verschrikkelijk blij dat ik je heb leren kennen, en je hebt meer voor me gedaan dan je zelf wel weet. Richt je maar op al die andere belangrijke momenten en de saamhorigheid die er is.
    Veel liefs van mij voor jullie allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Chris, ik begrijp je heel goed. Ook ik merk dat de rek er wat uit gaat. Meer tijd nodig voor het alledaagse. En als je net als jij met veel zieke en mensen die overlijden te maken hebben, dan moeten er keuzes gemaakt worden. Wens je geel veel sterkte en heel veel mooie momenten samen met Chagin en je kinderen. Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Chris, ik begrijp het helemaal. Ik hink op hezelfde punt, en dan heb ik nog niet eens jou leeftijd. Besteed lekker tijd aan je gezin dat is o zo belangrijk. We horen zeker nog van je.
    Lieve groete en een hele dikke knuffel van Ria ☀️😊🐝😘

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik snap t helemaal! Een goede keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Chris elk moment moeten we beslissingen nemen wat op dat ogenblik het belangrijkste is.
    Voor jou is dit nu kiezen voor Chago en de kinderen en genieten van wat je nog wel kunt.
    Geniet van het leven -er is ondanks afscheid nemen nog zoveel meer waar je van mag genieten.
    We horen weer van jou over een tijd.
    Goed weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Chris, Eerlijk gezegd doe ik ook al lang niet heelveel met blog en FB. Je kunt niet altijd alle ballen in de lucht houden. Heb altijd erg genoten van je gezellige berichtjes. Ik hoop je ook echt nog eens weer te ontmoeten. Voor nu zeg ik geniet ervan dat je nog samen bent, van jullie dochter en kleindochters. En heel veel sterkte met de andere omstandigheden, want verdriet kost ook veel energie. Tot ziens!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Chris.
    Jou beslissing kan ik geheel respecteren, en de keuze hier voor op onze leeftijd mag.
    Zelf ben ik ook aan het minderen, ik schreef al jaren in een mailgroep, via seniorweb.
    Deze heb ik beeindigd, wel met moeite, maar nu voelt het als ee soort opluchting, niet elke dag de mails, en het reageren daarop.
    Tijden hebben Tijden en ja af en toe iets inleveren moet , jonge blommen blijven we niet
    Heel veel dank voor al je lieve en goede reacties op mijn blog.Geniet van alles om je heen, en misschien zien we je nieuwe project eens een keer.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. lieve Chris, mijn blog staat ook al een tijd stil. Ik snap je helemaal. geniet nu van jullie samen en wat daar bij komt kijken 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik begrijp het heel goed en wens jullie dan ook een heel gezellige tijd samen en sterkte met alles en natuurlijk heel veel plezier met de voorbereidingen van de reis en alle mooie herinneringen! Dikke knuffel,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Chris, zo begrijpelijk dat je het wat rustiger aan wilt doen en er gaat zoveel tijd zitten in het maken van blogs en Facebook lezen.
    Heel veel succes en hopelijk zien we je heel af en toe soms verschijnen om iets te laten zien.
    Dikke knuffel, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Chris,ik wens jullie samen nog een fijne tijd toe en geniet van alles! Soms moet je keuzes maken...;-) Dikke knuffel van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Chris,
    Zie boven allemaal reacties van mensen die het snappen dat je wilt minderen met bloggen.
    Dat snap ik ook.
    Heb jouw blogs en je verhalen altijd met veel plezier gelezen en bekeken en genoot van jouw reacties op mijn blog.
    Maar ik weet ook hoeveel energie het kost om alles bij te houden. En ook hoeveel energie het kost als er zieke mensen om je heen zijn, vooral als ze dicht bij je staan.
    Bedankt voor al die jaren delen van jou lief en leed. Ik hoop dat je af en toe nog iets laat zien van echte hoogtepunten. Dat zou fijn zijn om te mogen meebeleven.
    Wens je veel sterkte met de moeilijke momenten en alle goeds samen met Chago. Lekker genieten van elkaar en vooral.... eens helemaal tot rust komen en alles loslaten.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dag Chris,ik heb je blog heel graag gelezen,je leuke verhaaltjes,we zullen ze missen ,maar een mens moet soms keuzes maken,dus geniet nog van alles wat je maar wilt en misschien tot nog eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Keuzes maken, het moeilijkste dat er is. Ik wens je een hele fijne tijd. Met of zinder bloggen. Het is leuk, maar aan alles komt een eind.
    Veel liefs,
    Dikke kus,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel veel plezier en geluk toegewenst.
    Ik heb genoten van je verhaaltjes, en je beslissing is heel begrijpelijk!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ik ga je heel erg online missen, maar ik snap ook wel waarom.
    Ik speelde ook al met de idee om te stoppen met bloggen, maar ik ga door, ook omdat ik het als een dagboek voor mezelf beschouw

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Eigenlijk is alles al gezegd hierboven en ik sluiter graag bij aan . Heb genoten van je blogjes. Hopelijk lezen we zo af en toe nog eens een berichtje. Bedankt voor het delen van je verhalen er ons en alle goeds gewenst voor jou, Chago en jullie gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Chris we zullen je hier missen, jaren heb ik met je meegelezen. maar ik denk dat je een goede keus maakt nu te kiezen wat voor jou het beste is/voelt. Geniet van alle mooie dingen die je samen met je geliefden hebt! Hartelijke groet, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik heb altijd met veel plezier je blog gelezen en soms gereageerd. NU wil ik alleen maar zeggen dat ik diep respect voor je heb, en ik jou en je man nog heel veel mooie jaren samen met heel veel tijd voor elkaar wens. Lieve groet, Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Chris.
    Ik herken wel veel wat je schrijft, en begrijp jou besluit heel erg goed. Geniet samen van de dingen die jullie nog kunnen en willen doen en neem een beetje tijd voor jezelf want dat mag ook al zal dat niet altijd lukken.
    Het quiltje van November vind ik zo lief leuk dat Joke er een eigen ontwerp maakt.
    Dank voor alle leuke en mooie blogjes lieve woorden
    en al het mooi's wat je ons hebt laten zien.
    Heel veel groeten.
    Tot?
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Chris,, ik begrijp dat er eens een keertje een einde komt aan het bloggen.ik ben heel blij dat ik heel veel moois van jou heb mogen bekijken en van jouw leuke gezin heb mogen meegenieten. Nog heel veel geluk voor jou en je dierbaren. Ik laat jouw blog in mijn lijst staan, want ik kijk graag af en toe eens terug naar jouw mooie werkstukken en verhalen. Dank je wel! Lieve groetjes van joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Aandacht voor elkaar en je omgeving gaan zeker voor hoor. Je hebt mooie blogjes en leuke reacties en dat moet je gewoon doen wanneer je er tijd en zin in hebt hoor. Sterkte met alles en hoop tot snel.........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Solo decirte que gracias a esta ventana se han unido nuestros corazones, y me has transmitido tu felicidad
    Un besazo y se que estarás ojeando nuestros trabajos pues llevas en la sangre el patchwork y la curiosidad

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik zal je blogjes missen, maar begrijp je helemaal.
    Geniet van de mensen en de mooie dingen om je heen.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een reactie achter laat. Daar geniet ik altijd weer van.
Reageer je Anoniem en vind je het prettig een mailtje van mij te ontvangen, laat dan je mailadres achter of stuur mij die via het Contact tabblad op mijn blog.