Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Vouwwerk en sterren

Eind juni schreef ik mijn laatste logje. Wat zijn de laatste maanden snel voorbij gegaan en wat is er ook veel gebeurd. Ziekte en overlijden in familie en vriendenkring, zelf door intensief onderzoek gegaan (alles goed hoor!), maar ook genieten van de tuin, bezoekjes en veel meer.
In Feedly (de site waar ik de nieuwe berichtjes van degenen die ik volg altijd kan zien) geeft aan dat ik zo'n 250 berichtjes gemist heb. Valt me nóg mee, ik denk dat meer mensen een blogpauze hadden.

Maar nu wil ik toch wat vertellen en laten zien. Gisteren was ik samen met Ruth naar de Quiltexpositie in Alkmaar. We hebben op ons gemak genoten van alles. Oók van leuke ontmoetingen, bijvoorbeeld met Ria van K. en ook Tineke met haar zus uit Zwitserland. Echt leuk!
Het is natuurlijk nu niet de bedoeling dat ik foto's van quilts laat zien, dat mag pas ná de tentoonstelling. Maar één quilt mag ik wél laten zien. Deze:


Een blikvanger, of liever een "Dreamcatcher", zo heet de quilt. Hangt in de winkel-kraam van Aljona en Jaqueline. Daar zit een verhaaltje aan vast. Eind maart schreef ik dat ik met een geheim projectje bezig was. Dat had met deze quilt te maken. Aljona vroeg mij indertijd of ik een paar van die Russische 'pannenkoeken', vouwwerk, wilde maken, maar dan een beetje anders. Dat betekende een tafel vol lapjes en puntjes en veel denkwerk.


Normaliter begin je in het midden met 6 puntjes met een hoek van 60 graden. Maar nu moest ik een motief uit een lap knippen en rondom in 8 delen werken. Best even lastig. (Aljona geeft daar a.s. zondag een workshop over tijdens de tentoonstelling) Al doende vond ik het wel steeds leuker.


Uiteindelijk had ik er 5, de laatste de grootste, ongeveer 30 cm. Deze gebruikte Aljona op een unieke manier bij het maken van de Dreamcatcher.


De 'sterren' zijn uit een lap geknipt en bijna onzichtbaar vastgenaaid.

Er hangt ook nog een ander quiltje dat ik wel mag laten zien:


Het quiltje over mijn moeder. Ze moest eens weten dat haar foto's daar in de kerk hangen!

Zo, dit was het voor nu. Volgende keer iets heel anders.
 Nu nog een paar dagen écht vakantie vieren.
Lieve groet van mij.


16 opmerkingen:

  1. Mooie bijzondere quilt! Leuk om te lezen hoe je dit gemaakt hebt. Ik ga niet naar de TT, is mij te ver. Maar deze heb ik al te pakken. Groetjes van Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp niet waarom boven het vorige bericht ( en deze misschien ook wel) Hike en Bike boven staat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snap dat ook niet en heb hem verwijderd.
      Ik zet hier even je reactie:
      Prachtige quilt, je Russische vouwwerk in deze quilt past er mooi bij.
      Groeten Hennie. Dankjewel!

      Verwijderen
  3. Que preciosidad !!!!!
    Y que original su elaboración muy vistosos
    y que decir del quilt de tu madre,de orgullo
    Besos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was erg leuk om je nu eens te spreken na al die jaren alleen contact via internet. Het quiltje over je moeder is erg mooi geworden. En wat ben je druk geweest met al die puntjes, ik vond het al veel in een cirkel van 12 cm. Prachtig de verschillende resultaten.
    Lieve groeten en een dikke knuffel van Ria ☀️😊🐝

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende "koek" had jij weer gemaakt! Wat een prachtige kleuren en het is het hart geworden van een geweldige quilt die net als jouw moeders quilt een speciaal plekje daar verdient! Geniet van je steekjes, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Chris, fijn om weer van je te horen. Al ben ik zelf ook niet bepaald druk op mijn blog geweest de afgelopen tijd. Maar de vakantie zit er weer op, de heerlijkheidjes komen ons weer wekelijks vermaken en dus begint het " gewone" leven ook hier weer op gang te komen. Ik ga zondag met mijn zusje en een vriendin naar Alkmaar. Ik verheug me er enorm op en helemaal nu ik weet dat er weer zo'n prachtige pannenkoek van jou te bewonderen valt. Op de foto's hier ziet het er in ieder geval al zeer veelbelovend uit. Groetjes en liefs, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn weer een bericht van je te lezen.
    Wat een prachtig werk maak je.
    Het het hangt op de tentoonstelling, heel terecht.
    Mijn logjes waren ook schaars deze zomer.
    Toch gaat de tijd vlug.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg leuk te lezen! Het quiltje met de foto's heb ik uitgebreid bekeken vandaag. Erg leuk en lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Buvie wat een prachtig geheel is je pannenkoek geworden. En de quilt als ode aan jouw moeder bewonder ik al een hele tijd. Zo leuk dat je eindelijk Tineke in het echt hebt ontmoet en kennis hebt kunnen maken met Maartje. Erg jammer dat ik er niet bij kon zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Chris ik zag vandaag het quiltje over en van je moeder in het echt. prachtig!! Ik genoot ervan, hartelijke groet Francien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed weer van je te horen !
    Wat een prachtig vouwwerk. Echt genieten !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk weer van je te lezen. Wat een mooi vouwwerk heb je gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Welkom terug in blogland. Wat vliegt de tijd hé? Je bent druk geweest met de mooie pannenkoeken! Prachtig geworden. En dan ook nog je moeder in de kerk. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn om weer eens iets van je te lezen Chris en dat het goed met je gaat!
    Wat geweldig dat je op de tentoonstelling hangt. Lief quiltje over je moeder en dt vouwwerk is fantastisch van ontwerp en kleur!
    Daar mag je trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een reactie achter laat. Daar geniet ik altijd weer van.
Reageer je Anoniem en vind je het prettig een mailtje van mij te ontvangen, laat dan je mailadres achter of stuur mij die via het Contact tabblad op mijn blog.