Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Over thee, een muts en meer.

Nu ik dit schrijf (gistermiddag) begint de zon weer te schijnen en komen alle 'slakken' na de regen weer naar buiten, wij dus ook! Tjonge wat was het vanmorgen donker, leek wel nacht te worden. En wat een hoosbui! De goten liepen over. Maar binnen knus!! Om half 10 zaten we gezellig aan tafel, licht aan, een kop thee, Chago met de krant, ik met de theemuts in wording.


Ja, ik heb er best wat aan gedaan afgelopen week. De voorkant lag al klaar,


en op onze Bee ging ik verder met de achterkant. Toch maar even netjes een sandwichje maken.


Ik gebruikte dezelfde stofjes (behalve de ondergrond, die was niet meer te krijgen) als de voorkant en heb gewoon maar wat verzonnen.
Tegenover mij zat Ruth gezellig een sok te breien .....


.... en naast mij was Joke weer vol fantasie bezig. Blokjes voor in het huisje van de maandquiltjes om de datum te tonen. Best een gepruts omdat sommige cijfers op z'n kant of andersom geplaatst moeten worden.


Maar het is gelukt!


De achterkant van de theemuts is inmiddels doorgequilt. Nu de boel aan elkaar naaien en afwerken. Dat komt nog.


Nu ga ik een lekkere bak thee zetten. Zo schiet deze dag ook al weer op.
Fijn weekend met mooi weer!


14 opmerkingen:

  1. Wat een enige theemuts ben je aan het maken!
    Eigenlijk gebruik ik bijna nooit meer een theemuts behalve met bezoek maar eigenlijk staat het zo gezellig.
    Geniet van het zonnetje en een gezellig weekend.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zal die theemuts gezellig staan, erg leuk Chris!!!

    Groetjes van Betsie en Cees!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Enige theemuts wordt het! En echt een knus bee groepje bij jou bezig. 't was erg donker die ochtend. Hier ook. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo met een klein groepje lekker werken, je theemuts is prachtig geworden.
    Liefs en een knuffel van Ria☀️😊🐝☀️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het wordt een prachtige theemuts!
    Fijn weekend 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk die theemuts! Ik zou er bijna een theepot voor gaan kopen, maar ik gebruik altijd een thermoskan (laat mijn moeder het maar niet horen)
    Thee zet je in een theepot en die mocht ook nooit afgewassen worden volgens haar.
    Maar jouw thee blijft straks lekker warm.
    Die hoosbui was hier ook en onze goten liepen ook over, wat een regen hè?
    In korte tijd viel er 32 mm! De tuin is weer lekker nat.
    Gelukkig nu weer lekker zon.
    Fijn weekend!
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een superleuke theemuts.
    De datumdobbelsttentjes zien er leuk uit. Wat een mooi idee. Ziet er inderdaad uit als gepriegel. Petje af voor haar

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel mooie theemuts word dit.
    Zo vrolijk en mooi gequilt ook
    Wat lieve kleine blokjes met een nummer.
    Best veel werk ook voor je vriendin.
    Fijne zondag.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk knus zo samen ..met al die mooie werkjes en fijne vriendinnen.....en Chago natuurlijk !
    Fijne Zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jullie zijn wel met enorm priegelwerk bezig. Een prachtige voorkant van je theemuts. En zo precies in elkaar gezet.Mooie kleurtjes.
    Lieve groet, Marianne K.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezellig gefröbel weer op de Bee! En je theemuts.......die is echt enig geworden. Daar kijk je elke dag met plezier na als je geniet van je kopje thee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een theemuts is dat nou iets typisch nederlands? Hij wordt wel erg mooi met al die gezellige kleurtjes en motiefjes.
    Je vroeg me wat ik in Korea heb gedaan, wel ik heb dat grote schip gedoopt.
    Ik heb een gedeelte van het rigship bekeken en met de bemanning en kapitein kennis gemaakt en driemaal de scheepshoorn geblazen (eigenlijk op een knop gedrukt).
    De Deepwater Pontus vaart naar de Golf of Mexico en dan probeert mijn man olie uit de zeebodem te pompen.
    Ik hoop dat ik wat vragen van je heb beantwoord. Zonnige groeten uit New Orleans, Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die theemuts die word echt ooit hoor.......liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Que bonito trabajo y tan original, te esta quedando precioso
    Besos

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een reactie achter laat. Daar geniet ik altijd weer van.
Reageer je Anoniem en vind je het prettig een mailtje van mij te ontvangen, laat dan je mailadres achter of stuur mij die via het Contact tabblad op mijn blog.