Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Gevallen

Ik ben gevallen. Drie keer! De 1e keer met een groot krat waarin 2 grote pannen (gelukkig leeg) met glazen deksel. Ik was moe na het sjouwen en uitpakken van dozen en spullen op hun plaats zetten i.v.m. de verhuizing van mijn vriendin. De pannen hadden we gebruikt voor een maaltje voor de hele familie plus helpers en gingen weer mee naar huis. Even een voet verkeerd gezet en 'pats' daar lag ik op mijn knieën, krat stevig in mijn handen. Een vrouw kwam gelijk toeschieten en hielp me op de been. Knie stuk, broek gelukkig nog heel.
De 2e keer óók met een pan in mijn hand. Gekookte aardappels. Ik liep de bijkeuken uit naar buiten, mooi weer, dus buiten eten. Weer voet even verkeerd en 'klaboem', daar lag ik weer. Nog meer blauwe plekken en pijnlijke borstkas, maar de aardappels zaten nog in de pan.
De 3e keer was het op een andere manier vallen. In de winkel van Primera. Ik moest helemaal achterin naar het postkan-toortje. Dan loop je langs de stellages met tijdschriften en natuurlijk moest ik even kijken of er nog iets van quiltbladen bij stonden. En jawel, de laatste QUILTmania. Met op de voorkant een quilt met het Georgetown blok, dat ik gebruikte voor de theemuts. Die is trouwens helemaal af:


Maar hoe zit het nou met dat vallen? Ik bladerde die QUILTmania door en zag deze:


Tja, en of ik het wilde of niet, ik viel er als een baksteen voor! Geen kapotte knieën, geen blauwe plekken. Wél droombeelden en fantasieën over mooie stofjes. Ik heb nog wel wat liggen.


Hij is ook niet zo groot en ik heb er zomaar weer zin in. Die zin was een tijdje weg.
Maar eerst moet de Applicatiequilt af. In ieder geval kan ik hier al vast over dromen.

Het wordt een beetje een lang logje, maar ik wil nog even wat kwijt.
Afgelopen week was natuurlijk wel een bijzondere week, met veel emoties. Het afscheid en begrafenis van mijn zwager. Maar het is goed geweest! Mijn zus moet nu alleen verder, daar op die prachtige plek in die grote boerderij. Er is veel liefde en zorg om haar heen gelukkig en ik ga gauw weer een paar dagen naar haar toe.

Maar ook zijn er de herinneringen aan mijn verjaardagsfeest, vorige week zondag. Ook dát is goed geweest. Echt heel fijn. Ik laat toch wat foto's zien.

Chago blaast met de compressor heel wat ballonnen op
De party tent wordt opgebouwd. Zoiets had ik  nog nooit in de tuin.
Annoëlle helpt geweldig mee.
Jerusa bouwt haar paardenstal op, haar grote hobby!
De laatste voorbereidingen voor het eten. Prachtmeiden!
Zóveel lekkers!
Ruth maakte een wortelcake, overheerlijk!
De tent is klaar, de gasten kunnen komen
Cadeautjes (quiltboek van Joke)
worden uitgepakt
Dochter Lucia doet nooit gek .... écht niet .....
En wie krijgen de meeste aandacht ......?


....precies, de jongste gasten!
En tot slot, wat ons opviel, deze twee zijn helemáál niet verliefd!


Zo, dit was het voorlopig. Ik neem even een blogpauze. Hoelang, dat weet ik nog niet.
Ik hoop van harte dat we een zonnige zomer tegemoet gaan.
Hele fijne weken en liefs van mij.
Chris


30 opmerkingen:

  1. Ah Chris toch, een gevallen vrouw...Gaat het een beetje met de pijn? En dan weer vallen voor de derde keer, gelukkig is dit een mooie valpartij geweest ;-)
    Mooie liefhebbende familie, Chris, prijs je dankbaar en gezegend. Fijne zomervakantie en tot straks weer in de herfst.
    Dikke knuffel, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sta je op je 75e toch opeens te boek als gevallen vrouw!
    Gelukkig niets gebroken of ander engs maar niet leuk, je zou er onzeker van worden!
    Wat een mooi feest heb je kunnen vieren met je familie. En een mooie nieuwe quilt waar je binnenkort aan mag beginnen, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die derde keer vallen is dan wel de beste ;o)

    wat prachtige foto's van je familie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De derde keer vallen was natuurlijk leuk Cris, je kan maar vallen voor een prachtig patroon waar je weer zin in hebt.
    Maar die andere keren.....
    Wie valt er nu twee keer met een pan in de hand????
    Grappig hoor "de aardappels zaten nog in de pan". Gelukkig maar, anders had je ook nog eens geen eten :-)
    En dan dat gezellige feest voor de verjaardag.
    Ziet er heerlijk uit al dat eten en je prachtige kinderen.
    Jerusa is duidelijk aan een echt paard toe!
    Natuurlijk hebben de kleintjes de meeste aandacht, zo hoort het ook, ze zijn zo schattig met die mooie krullen.
    Die twee verliefden..... zucht..... niks zo heerlijk als verliefd zijn toch?
    Blog-pauze.... jammer hoor Chris, maar er zijn er meer, het is rustig in blogland, ik mis het wel.
    Ga zelf nog maar even dor zolang er nog stof tot praten is.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig was de 3e val een leuke, want 3x is scheepsrecht he. Mooie theemutsen! En een mooi verjaarsfeest. Ik hoop je toch nog wel ergens in blogland tegen te komen hoor. Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O Chris, vallen ik weet er alles van, en dan nog ook eens 2 keer. Hoop dat de pijn en de blauwe plekken je niet heel veel plagen.
    Zo als de 3 de keer vallen ja dat wil ik ook wel.
    Dat is gewoon aangenaam
    Mooie foto's van het feest, en een heerlijke verwennerij.
    Fijne zomer, en maar niet weer vallen hé ☺☺☺.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoop dat de pijn meevalt en snel verdwijnt. De laatste val was een hele mooie. Een supermooi quilt zo te zien. Succes e een fijne zomer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het was even geleden dat ik bij je binnenliep. Jij zit ook in een heftige tijd. Doe rustig aan en stop al je lieve herinneringen in die nieuwe prachtige quilt.
    Fijne zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het is me toch wat. goed gebalanceerd net ge aardappelen. je bent echt aan rust toe,dus helemaal niet erg je derde valpartij. hihihi.veel plezier met maken

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk verhaal, en super gezellige foto's.
    Je derde val is veruit de fijnste.
    Helemaal leuk! Hopelijk zijn de blauwe plekken weer snel verdwenen! Hartelijke groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wel op gaan passen hoor met dat vallen, dat is niet goed hoor. Maar wat een gezelligheid zo op je verjaardag zeg. Al die mooie krullenbollen bij elkaar haha. En hopelijk tot gauw weer hoor........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gezellig verhaal, Chris. Alleen het vallen was natuurlijk minder leuk. Het kan je zomaar overkomen hè, maar gelukkig is het toch redelijk goed afgelopen. Je verjaardagsfeest ziet er geweldig uit, wat een mooie, lieve mensen heb jij om je heen. Ik kan me voorstellen dat je genoten hebt.
    Geniet nu maar fijn van je blog- en Facebookpauze!
    Lieve groeten, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Chris een bewogen berichtje , met veel liefde en verdriet, Ik wens je een hele fijne zomer toe en niet meer vallen hoor ! dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Piep
    Ik had gekozen om alleen "die derde keer " te vallen meid :)
    Prachtig nieuw project in t vooruitzicht!
    Hopelijk valt de pijn mee na de valpartijen

    Ik wens je een heel mooie zomer toe
    Tot blogs meid

    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Buvie buvie buvie, 2 X technisch bodemonderzoek is wel genoeg hoor. Die 3e keer mag je eindeloos herhalen. Wat een prachtige quilt om naar uit te kijken. Groetjes uit mooi Brabant

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Och Chris, wat liet je ons schrikken. Een derde keer vallen. Gelukkig maar dat dat een zachte val was in/op lapjes.
    En goed uitkijken waar je loopt....
    Heel veel plezier weer met de lapjes.
    Wat een gezellige foto's van de verjaardag, heerlijk zo met de kinderen en kleinkinderen om je heen.

    Je zus zal het niet makkelijk hebben, maar met een zus als jij heeft ze veel steun.

    Een heel goede, gezonde zomer gewenst

    Enne, niet meer vallen.
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Chris,wat een heerlijk feest is het geweest,lekker van nagenieten!En zo zie je maar hoe geluk en ongeluk dicht bij elkaar liggen...gelukkig is alles goed afgelopen maar ik denk dat je voorlopig even rustig aan moet doen!Een sterfgeval,zo dichtbij maakt veel los...zoveel emotie!Probeer te genieten van je familie,je tuin en alle mooie dingen die je maakt...ik wens je samen met Chago een heerlijke ontspannen zomer toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi blogje,op het vallen na natuurlijk.Mooie theemuts en wat een mooie lapjes voor je nieuwe project.Super gezellig feest,das genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Chris toch, drie keer vallen! Gelukkig geen grote schade voor je lijf opgeleverd. En wat een leuke verjaardag heb je gehad! De vrolijkheid spat er van af. Lieverd, een hele fijne blog vakantie en tot er na..... Pas op jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ook een fijne zomer, het ziet er allemaal gezellig uit. Geniet van je familie!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige theemuts! Ik krijg gewoon zin om mijn lapjes weer eens tevoorschijn te halen en er iets creatiefs mee te gaan doen. Voorzichtig aan maar met het lopen en een fijne zomer gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige quilt waar je voor bent gevallen, gelukkig heb je bij de andere twee valpartijen geen grote schade opgelopen. Nu nog lekker nagenieten van je verjaardag en genieten van de zomer.
    Liefs van Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh wat vervelend voor jou al dat vallen! Ik ben ook zo'n stuiteraar en vlel met je mee! Die derde val was wel met een heel fraai resultaat! Geweldig dat feest met al je geliefden, puur genieten! Fijne zomer. Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat naar dat je gevallen bent gelukkig geen erge schade. Veel beterschap. De quilt is prachtig kan me voorstellen dat je daar voor gevallen bent er is ook zoveel moois en steeds iets nieuws. Ik wens jullie nog veel sterkte met het verlies.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Die derde val was de beste. Wel heel vervelend om je zo te bezeren. Wat een feestelijke foto's laat je verder zien, van een prachtige familie! Goede zomer gewenst, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Chris, ik las net je logje over het feestje en het verdrietige berichtje dat jullie kregen. Nu zag ik ook nog 'gevallen'. Gelukkig is dat goed afgelopen en heb je aan die derde val iets moois overgehouden. Doe het rustig aan in je zomerblogpauze en veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Super mooie foto's zitten er bij.
    En vallen met een pan , ik zie het voor me, je doet alle moeite om die pan omhoog te houden en ondertussen kom je zelf raar terecht.
    Geniet van je blogpauze en succes met het nieuwe project.Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik hoop dat de blauwe en beurse plekken weer weggetrokken zijn en dat je er verder niets van over hebt gehouden, een ongeluk zit in een klein hoekje, dat zie je maar weer. Prachtige foto's van een mooie verjaardag, nog Gefeliciteerd. Een fijne zomer Chris, maak er wat fijns van.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Sterkte met het verwerken van alles Chris!
    Fijne blogvakantie en tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Que agradable reunión, felices momentos que nos regala la vida.
    Enhorabuena

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een reactie achter laat. Daar geniet ik altijd weer van.
Reageer je Anoniem en vind je het prettig een mailtje van mij te ontvangen, laat dan je mailadres achter of stuur mij die via het Contact tabblad op mijn blog.