Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Toch nog wat steekjes gedaan

De laatste weken waren druk. Hier thuis, helpen verhuizen van vrienden en zelfs in de tuin. Maar als fijne afwisseling heb ik toch ook nog wat steekjes gedaan. Ik wilde het blok van de Georgetown, waar ik tijdens de workshop bij Jen Kingwell mee begon, afmaken. Ik ga het gebruiken voor een nieuwe theemuts. Dat is hoognodig. Wat we nu gebruiken is een theemuts van kerststofjes! Gebleekt en vaal.

Tot vanmorgen was ik er zó ver mee:

 

De buitenste cirkel was bijna klaar.


Vanmorgen op de Bee er mee verder gegaan terwijl Joke bezig was met haar enige zelfverzonnen maandquiltje ......


..... en de naaimachine van Ruth lekker snorde voor
een nieuw blok .....


..... en ik, onder gezellig bijkletsen met elkaar, de rand er aan naaide en het geheel even onder de strijkbout legde.


Alle drie weer tevreden naar huis.


We zien elkaar volgende week dinsdag weer terug. Dan maken we een uitje naar Schagen. We gaan de tentoonstelling van de Oekraïense vrouwen bij Aljona en Jacqueline bewonderen! Dat wordt genieten!


10 opmerkingen:

  1. Oh, wat herkenbaar....die theemuts...
    Dit wordt een enorm leuke theemuts, een genot om naar te kijken. Ik kijk ook met bewondering naar de precieze puntjes! Veel plezier op de expositie!
    vrolijke groet
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alle drie weer goed bezig geweest zeg........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hoor Chris, dat je onder het praten in staat bent om die cirkel vast te naaien, en het past nog ook!
    Mooi blok geworden, ben wel heel benieuwd hoe die cirkel een theemuts gaat worden...
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gaat vast een hele mooie theemuts worden Chris! Gezellig weer zo samen bezig zijn op de Bee en een leuk uitstapje in het vooruitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele mooie cirkel , prachtig blok.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vrolijke kleuren voor je nieuwe theemuts.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk die kleurige cirkel. Iedereen bezig met eigen werk, ziet er gezellig uit. Leuk om naar de tentoonstelling in Schagen te gaan. Groetjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Chris deze tentoonstelling is helemaal spekkie voor jouw bekkie -dat wordt genieten voor jou! En jullie waren weer gezellig bezig met elkaar.
    Goed weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat was weer een gezellige bee zo te lezen, heel veel plezier in Schagen morgen.
    Liefs van Tineke

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een reactie achter laat. Daar geniet ik altijd weer van.
Reageer je Anoniem en vind je het prettig een mailtje van mij te ontvangen, laat dan je mailadres achter of stuur mij die via het Contact tabblad op mijn blog.