Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Quilts uit Oekraïne

Het zijn geen gewone quilts, deze quilts uit Oekraïne. Nee, ze zijn bijzonder! Ze zijn kunstzinnig! Het zijn quilts die je van een afstand wilt zien, maar die je ook van héél dichtbij wilt bekijken. Oordeel zelf maar. Deze bijvoorbeeld:


"The two colors of me". Rood staat voor liefde, zwart voor verdriet. Hoe langer je kijkt, hoe meer je ziet. Rechts de zwarte vogel, links de rode. Een rode sjaal om het hoofd, sieraden om de hals en dat dit:


De grote naald tussen duim en wijsvinger. Al die kleine lapjes, het minilapje als weerspiegeling van licht in de ogen, álles met de hand genaaid!

Van een andere quiltster (het spijt me dat ik de namen niet genoteerd heb): 


"Dandelions". Een totaal andere quilt. Met uiterst fijn borduurwerk, en kunstig gemaakte gele bloemen.


Of deze:


En deze: "Share light, and the darkness will be gone by itself". Gevouwen lapjes, weer heel anders dan de puntjes die ik leerde maken:


Nog eentje: "Flowers of the summer"


En als laatste komt, net als in verhaaltjes, 

De olifant met een lange snuit,
die blaast dit mooie logje uit!


Kijk eens naar de kleuren en de details! Dat is toch ongelooflijk!

Deze en nog meer quilts kan je tot 1 juli bewonderen in de winkel van Aljona in Schagen.


19 opmerkingen:

  1. Pure kunst! Schitterend. Er spreekt zoveel aandacht voor details uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat laat je weer veel moois zien. Dit zijn echte kunstwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gek is dat, dat ik ze, ondanks dat het helemaal mijn smaak niet is, prachtig vind!
    Eigenlijk zou ik dit geen quilts willen noemen maar naaldkunst.
    Die twee handen met de naald, al die details. Echte kunst is dit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze mooi! stuk voor stuk echte kunstwerken! Fijn dat je ons liet meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend zeg, dit is gewoon kunst zeg. Al die hele kleine lappies die dit resultaat geven. Je moet het maar bedenken en zo uit kunnen voeren toch...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend wat een gedetailleerde werkstukken zijn dit! Deze zijn gemaakt door zeer getalenteerde mensen--prachtig al die details om iets uit te laten komen.
    Ben helemaal niet van moderne quilts maar deze zijn zo mooi al zou je ze eerder wandkleden noemen dan quilts.
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Verdaderas obras de arte, muchas gracias por compartir!!!
    Un gran abrazooooo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat schitterend! dat was dus puur genieten! Goed weekend, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is kunstwerk, zo vind ik ze mooi.
    Al houd ik niet van Art quilts.
    Fijn weekeinde
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Que maravilla !!!!!
    Preciosos trabajos
    Besos

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat was het genieten van alle werkstukken. Ik ben nog steeds lyrisch over de sierlijkheid van de handen. Prachtig. En het terrasje was ook reuze gezellig buvie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh die quilts zijn inderdaad erg kunstzinnig! groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig wat een mooie quilts. Hoed af voor al die personen die deze quilts met zoveel aandacht liefde en geduld hebben gemaakt.
    Prachtig.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn mond valt open Chris, wat een kunstwerken van quilts. Alsof er geschilderd is met lapjes. Werkelijk prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. !OHHHHHH! ! I am charmed with it! They are all the precious one

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Knap hoor , heel mooi.
    En heel apart , vooral de rood zwarte.

    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ben zeer benieuwd naar je theemuts, vind de george town blokken zo leuk. Die theemuts word een plaatje.
    Het zijn erg mooie quilts de olifanten en de gevouwen quilts spreken mij het meeste aan.
    Dank je wel dat we ze ook zo een beetje kunnen zien.
    Groeten,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een reactie achter laat. Daar geniet ik altijd weer van.
Reageer je Anoniem en vind je het prettig een mailtje van mij te ontvangen, laat dan je mailadres achter of stuur mij die via het Contact tabblad op mijn blog.