Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De schoonheid van mineralen

Bij gebrek aan fleurig quiltwerk om te laten zien, show ik deze keer met iets anders, óók kleurrijk.
Al jaren staat dit bakje met mineralen bij ons op de vensterbank.


Een overblijfsel aan de tijd dat ik als hobby mineralen ver-zamelde. En ook zelf met een foedraal vol beitels en hamers de natuur in trok om mineralen en fossielen te zoeken. Vooral tijdens de vakanties. Thuis had ik een hoge oude kast van mijn opa. Lichtjes er in. Elk gesteente kreeg een nummertje en werd in een schrift beschreven. De naam en waar gevonden of gekocht.


De ronde steen links achteraan bijvoorbeeld is de helft van een bol die ik in een steengroeve in Idar Oberstein uitbikte. Daarna bracht ik die naar een echte ouderwetse watermolen waar hij in tweeën werd gezaagd en één helft gepolijst. Zó'n mooi effect.


Het geel op de voorgrond is een steen met zwavel, ook ergens gevonden. En de groene steen rechts onderaan in het bakje vond ik in Lanzarote in het vulkanisch gebied. De naam ben ik vergeten.


Hier en daar kocht ik wat. Mineralen hebben me altijd gefascineerd. Kunstwerken van de schepping.



Dit is voorlopig even een laatste logje. Ik heb hier thuis en elders tijdelijk wat extra dingen te doen en man en vriendin hebben me even wat meer nodig. En om eerlijk te zijn, alles kost me steeds vaker een beetje meer energie. Maar ik ben happy en gelukkig hoor!


10 opmerkingen:

  1. Prachtig Chris, ik neem ook altijd van alles mee van onze reizen. Herkende direct de lava steen van Lanzarote rechts onder of komen die elders ook voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie verzameling.
    Als de tijd er weer is zien we je wel verschijnen hé.
    Het mag toch nu wel alles wat rustiger te doen.
    Goede tijd verder.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig die mineralen! Ik noem ze half-edelstenen.
    Heb er ook verschillende. Ze hebben een helende werking waar ik soms heel veel profijt van heb gehad.
    Maar ze zijn vooral heel mooi om naar te kijken.
    Leuk om te verzamelen ook.
    Jammer dat het bloggen even op een laag pitje komt te staan, ben altijd zo nieuwsgierig naar jouw belevenissen.
    Maar het kost tijd, en soms is dat er even niet.
    Fijne tijd gewenst en geniet van het zonnetje en je tuin.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie kleurrijke verzameling. De mooie kleuren van deze stenen passen echt bij jou. Ik wens je alle goeds toe bij de aandacht die je nodig hebt voor andere mensen vriendin en Chago. Hoop dat alles een beetje goed blijft gaan en begrijp heel goed dat dingen meer tijd van je vragen, dingen die vroeger sneller gingen. Herken het wel een beetje.
    Ik wacht rustig en zie wel wanner wij weer iets van jou lezen.
    Lieve groeten.
    Marga en manlief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie verzameling Chris, ook wij verzamelen nogal wat stenen tijdens onze vakanties.
    Heel verstandig om even een "rustpauze"te nemen van www.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie verzameling heb je bij elkaar gebbikt. Mooi, ook dat je ze echt zelf uitgehakt hebt.
    Liefs
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige stenen heb je verzameld en ze hebben een bepaalde krachtsuitstraling als je ze aanraakt. Hou ze maar eens een poosje in je hand -pak een steen en doe het eens.
    Wens jullie veel kracht en hoop dat je over een poosje weer een berichtje schrijft.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie verzameling mineralen heb je, met prachtige kleuren.
    Jammer dat je even geen tijd hebt om te bloggen, maar de mensen dicht bij je zijn belangrijker.
    Liefs van Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie schatten Chris.
    Verstandig om even een blogpauze te nemen.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi je mineralen zeg.
    Jammer dat je even afstand neemt van je blogwereldje.
    Maar je weet zelf het beste wat goed voor je is toch, het beste verder.
    En misschien toch nog eens weer terug..................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een reactie achter laat. Daar geniet ik altijd weer van.
Reageer je Anoniem en vind je het prettig een mailtje van mij te ontvangen, laat dan je mailadres achter of stuur mij die via het Contact tabblad op mijn blog.