Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De Ochtend van een Superdag

Oh wat heb ik genoten zaterdag! De hele dag stond in het teken van kleuren. De kleuren die Jen Kingwell gebruikt in haar quilts. Jen en haar man waren gisteren in de winkel van Aljona en Jacqueline in Schagen. Vast een voorproefje:


Vanaf half 10 verzamelde zich een heel stel dames in afwachting wat Jen allemaal zou laten zien en vertellen.

Jacqueline staat te stralen ...
.... en de koffie met lekkers staat natuurlijk klaar. 

Dan begint de 'Show and Tell'. Jen is een Australische. Zij en haar man zijn een aantal dagen in Nederland met een paar koffers vol quilts! Niet alleen haar quilts zijn kleurrijk, maar ook haar manier van vertellen. Een heerlijk warm mens is ze, met een grote portie humor.
























Na de persoonlijke inleiding komen de quilts aan de beurt. Met hulp van haar echtgenoot die de quilts mag ophouden en er af en toe bijna lamme armen van krijgt.


Jacqueline helpt een handje mee.

Sommigen van jullie zullen meer voorliefde hebben voor wat klassiekere quilts met rustiger kleuren. Dat ligt bij Jen wel anders. Ook gebruikt ze soms allerlei soorten stof naast elkaar. Ik heb de indruk dat ze heel ontspannen werkt.


Vrijwel alles naait ze met de hand. Zittend in haar speciale stoel terwijl er af en toe een stel kangoeroes voorbij springt! Eigenlijk heeft ze een hekel aan de naaimachine. Maar ze zit er niet mee om in één quilt hand en -machine naaiwerk te combineren. Dat zelfde geldt voor haar ook met hand en -machine doorquilten.

Af en toe zie ik even de vrolijke gezichten van Aljona en Jacqueline om een hoekje kijken.


Aan de muur hangt de 'Georgetown on my mind'. 
Op deze detailfoto zie je fussie cut lapjes met een poedeltje. Op veel van Jens quilts kom je van die leuke stukjes stof tegen.

Alle quilts worden besproken....
....en af en toe wordt er wat extra uitgelegd.

Dan is het al bijna tijd voor de lunch, 3 tafels gereserveerd in een heel gezellig café-restaurantje vlakbij.
Maar eerst nog een foto van Jen en mij, leuk!


En dan smullen:


En 's middags de workshop, maar daarover de volgende keer.
Dagdag.


24 opmerkingen:

Lida zei

Wat leuk en wat een gezellige quilts zijn het geworden en ze gebruikt net als jij van die vrolijke kleuren! Echt helemaal jouw ding en dan zo gezellig samen lunchen! Nu lekker nagenieten, knuffel
Lida

Truus zei

Vind haar quilts ook mooi want het is toch een rustig geheel. Ze gebruikt vrolijke kleuren zonder dat ze fel getint zijn.
Wat een heerlijke dag heb je gehad en nu fijn nagenieten en bedenken welke quilt je gaat maken?
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Elly (creatieveling Elly) zei

Wat ziet het er gezellig uit. Nu toch wel spijt dat ik niet wat geregeld had. Deze stijl van haar ligt mij wel.

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat hebben jullie een leuke zaterdag gehad. Weet dat je, net als ik, van kleurige quilts houdt. Nu dat was een en al kleur. Nu een moeilijke keuze, ga je, en zo ja welke quilt maken?

Geniet nog even na.

Groetjes Mieke

Anoniem zei

Mooie quilts van Jen..

Het is ook wel een beetje mijn stijl.. Je niet al te druk maken om hoe je het maakt maar gewoon genieten van het eindresultaat.
Want als je alsmaar aan zit te hikken met een naaimachine die af en toe af laat weten, of het is fijn om in de tuin bezig te zijn.. Gewoon doen..
Daarbij nog, (ik weet niet waar in Australië ze wonen-) komt dat de afstanden veel groter zijn, je kunt niet zomaar even naar de Naaidoos of Dolls and Patches fietsen..

Er zullen ook wel oude kledingstukken in verwerkt zijn. Het is iets waar ik in de jaren 80 ook mee ben begonnen. Ik had geen geld voor naaimachine of dure stoffen maar wilde toch graag iets doen. Mijn eerste werkstuk is opgevreten door Sjonnie ons tweede hondje er moet nog ergens een dia van zijn, ik ga zoeken...

Anoniem zei

p.s, de anoniem van hierboven, is Jantje..
Grooetjes...

Rian, zei

Wat zul je daar genoten hebben Chris. Zoveel info en zoveel moois voor je neus. Geweldig. Léuke foto van jou en Jen. Ben benieuwd naar de workshop.
Liefs,

conny's quilts zei

Wat geweldig leuk allemaal Chris, wat een fleurige en inspirerende quilts, fijn dat je ons een beetje laat meegenieten, groetjes, Conny

FLR zei

Oooohhhh.....wat een prachtige quilts!! Wat fijn dat je ons dit laat zien, bedankt Chris! Ik ga je foto´s nog een paar keer bekijken :-)
groet!!
Francisca

Anoniem zei

Dat was een gouden dag met een gouden randje buvie.
Je blijft kijken naar al die kleurige werkstukken.
En gezelligheid ten top, weer een dag om blij op terug
te blikken.
Knuf van de buuv

sylvia zei

Wat een weelde, wat zul je genoten hebben! Suf dat ik nooit weet van dit soort dagen, niet alert genoeg of zo ?!
Liefs van mij

marijna zei

sWat een super dag heb je gehad. Ik heb net de foto's uitgebreid zitten bekijken. Prachtig allemaal. En dan jou stralende gezicht naast Jen... Spreekt boekdelen.

Floor zei

Heerlijk hè, zo'n show en tell. Als iemand dingen uitlegt over een quilt zie je meer en geniet je meer.
Workshop... ben heel benieuwd wat jullie daar gemaakt hebben.
Vast iets fleurigs.
Groetjes,
Floor

Annie Kingma.Bonnema zei

Al het werk wat jullie kregen te zien, is prachtig. Alles met de hand maken.
prachtig mooie patronen in de quilts
Gezellig zo een dagje, en je staat mooi op de foto met jen
Groetnis Annie

Judith zei

Leuk om bij jou ook een verslag te lezen van de dag. Het was zeker helemaal hartstikke leuk!

MarianneD zei

Wat een gezellige kleurrijke quilts! Leuke dag heb je gehad! Weet je al welke je wil gaan maken?

feltfree på Åsly zei

Wat veel leuke quilts had ze bij zich. Super om daar een dagje naar te mogen kijken. Das genieten

Annelies zei

Wat zul je genoten hebben en wat een kleurenpracht !

marga zei

Heel kleurrijk inderdaad maar fijn om te lezen dat zij verschillende stoffen en naai technieken gebruikt in een quilt. Ik dacht vaak dat dat eigenlijk niet kon. Zij laat zien dat je gewoon moet doen wat je leuk vind.
Op de foto is te zien dat je hebt genoten van die dag.
Fijn hoor.
Groeten
Marga

Cisca Heiden van der zei

Wat een mooie en gezellige dag! Heel aparte quilts maakt ze, en we hebben één ding gemeen, zij en ik, dat we niet van de naaimachine houden. Het valt me op dat er zoveel ontwerpsters in Australië zijn die hier geliefd zijn.
Zo heb je weer heel wat ideeën opgedaan, denk ik zo. Heerlijk nagenieten maar!
Groetjes, Cisca

Ineke zei

Wat een heerlijke dag Chris, mooie foto's, veel vrolijkheid en dan ten midden van zoveel mooie quilts. Dit wordt nagenieten.
Liefs, Ineke

Aangenaam verpozen met Joke zei

Heerlijk om je zo te laten onderdompelen in de gezelligheid en de mooie quilts. Je zal vast met veel inspiratie thuis gekomen zijn. En dan kan je nog heerlijk nagenieten van al dat moois.
Groeten, Joke

Yvonne zei

Wat een heerlijke dag met héél veel prachtige quilts Chris! Kan me helemaal voorstellen dat je ontzettend genoten hebt en er komt nog meer......
Ik verheug me al op je volgende verslag!

Willy zei

Dat was een heerlijke dag Chris. Ik geniet helemaal met je mee dmv al deze foto's. Prachtige quilts en stofgebruik.
Groetjes,