Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Twee dametjes





Waar gaan deze voetjes heen? Of liever, waar zijn ze al naar toe gegaan?
Zijn ze veilig aangekomen? Zijn ze niet moe geworden?
Maar vooral, bij wie horen deze voetjes eigenlijk?
In ieder geval weet ik dat ze veilig op hun bestemming zijn aangekomen. Dat hoorde ik afgelopen vrijdagmiddag. Ze hadden wèl een lange reis achter de rug: eerst met het vliegtuig van Schiphol naar New York en toen via via naar de hoofdstad van Iowa, Des Moines. Daar werden ze keurig bij de voordeur van een mooi huis in een vrijwel nieuwe "Tuinwijk" van de stad afgeleverd. Veilig en onbeschadigd. Ze waren dan ook goed ingepakt, beschermd tegen wind en weer en ook wel tegen een huts en buts.

Maar, bij wie horen die voetjes nou?! Wel, bij deze 2 dametjes:


Ik vertelde eerder HIER van een pakje dat ik ontving waar ook dit kaartje bij zat. Toen ik dát zag, kreeg ik een spontaan idee om daar een patroontje van te maken voor een quiltje. Dat was dus het eerste geheim projectje. Wat heb ik er een plezier aan gehad! Ik vind het leuk om dat te bedenken, lapjes uit mijn stoffen-voorraadje te zoeken, een beetje versieren en dan is het klaar.


Het quiltje is ongeveer 36 - 46 cm. Tot slot natuurlijk nog een etiket:


Nu lees je voor wie het bestemd was: Carolyn. We hebben al een aantal jaren regelmatig contact via weblog en mail. Maar zaterdag spraken we elkaar door de telefoon! Ze had mijn nummer gevraagd. We hebben een half uur gebabbeld en dat zal nóg wel eens gebeuren. We zijn van dezelfde leeftijd.
Levenverrijkend en kostbaar, zo'n contact! En dat alles dankzij een siggy-ruil in mei 2010!


30 opmerkingen:

Ans zei

Wat ben jij toch creatief, heel erg leuk geworden!

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat een ontzettend leuk quiltje Chris.
Wat zal ze daar blij mee zijn geweest. Bijzonder toch hóe blog en mail contact kunnen leggen.
Hartelijke groeten Mieke

conny's quilts zei

Een vriendschap om te koesteren en prachtig uitgebeeld zo.
Groetjes Conny

Rian, zei

Wat ontzettend leuk geworden Chris. (je lessen in praktijk gebracht) Ik kan me helemaal voorstellen met hoeveel plezier je hieraan gewerkt hebt. Koesteren, die vriendschap!!

Anoniem zei


Goedemorgen Chris.
Wat mooi. Daar is Carolyn vast heel blij mee. Het zou leuk zijn als jullie elkaar eens op een dag zo aan kunnen kijken..
Zo'n reisje gun ik jullie wel.. (alleen ik heb het geld er niet voor, sorry. )

Veel groetjes van Jantje.

petronella zei

Wat mooi Chris, ik zie dat je ook de etiketten print! Leuk zulke ontmoetingen.

Annelies zei

Wat en ontzettend leuk quiltje !

Truus zei

Leuk om zo op deze manier een vriendschap op te bouwen.
Je quiltje is enig geworden en dat etiketje maakt het af. Heb je dat getekend op stof?
Geniet van deze vriendschap en gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Ria van Kasteel zei

Wat een ontzettend leuk quiltje, en ook het kaartje waar de inspiratie vandaan komt. Dierbare vriendschap via de siggyruil wat is de wereld klein.

Liefs en een dikke knuffel van Ria 🐝😊☀️🍀

helen zei

This is absolutely adorable!! 😍👏
Best wishes!

MarianneD zei

Wat heb je dat leuk gedaan Chris!Mooi die schijnbaar toevallige ontmoetingen...ik heb ze ook regelmatig,ze zijn zo waardevol!Fijne week!

Vera zei

Ezek a barátságok szív melengetők...Szép munkák! szép hetet Chris!

Johanna Faber zei

Schitterend quiltje
en leuk die vriendschappen

Floor zei

Wat enig Chris, om de tekening om te zetten in een schattig quilt patroontje!
Wat zal Caroline daar blij mee zijn.
Vriendschap is iets super moois toch?
Ook leuk om zoiets te doen met kindertekeningen.
Groetjes,
Floor

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat leuk, mooi en zeer creatief.
Prachtig gemaakt.
Groetnis Annie

katrien zei

Wat een leuk quiltje.

Guusje, zei

Wat een schattig en leuk wuiltje en wat leuk dat je zon geweldig contact hebt gekregen.

foekie's fashion zei

Wat heb je daar een lief quiltje van gemaakt! En een leuk etiket erbij. Wat zal die vriendin daar blij mee zijn.

Ineke zei

Wat een schitterend idee.
Liefs, Ineke

marga zei

Ach Chris wat een lief quiltje. Het is zo mooi geworden. Wat zal ze daar blij mee zijn.

Groeten
Marga

Lida zei

Wat een schatje en wat een lief idee, heerlijk zo'n leuk contact! Knuffel
Lida

Cisca Heiden van der zei

Wat heb je er een prachtig quiltje van gemaakt, Chris, wat een leuk idee! En wat een mooie vriendschap!
Groetjes, cisca

Elvira zei

Que maravilla!!!!!
que detalles tan originales y con mucho sentimiento
Enhorabuena Chris.

Jane in Cumbria zei

Zo schattig, die voetjes! Echt een heel leuk idee en zo mooi geworden!

Corina zei

Super leuk gemaakt! En wat een mooie vriendschap

Lee Prairie Designs zei

Dearest Chris!!! Love your post and you know how much I cherish this friendship quilt you made for me....what a surprise when the postman brought the package to our door from "The Netherlands!!!!!" Every detail and special vintage stitches you did...a treasure for me. So enjoyed our phone visit with you!

xoxoxox, Carolyn

Willy zei

Prachtig Chris, en zo te lezen was Carolyn erg verrast.
Lieve groet,

Yvonne zei

Fantastisch! Schitterend ontwerp heb je gemaakt!
Wat zal je ' verre'. Dienden daar blij mee zijn. Heel kostbaar zulke bijzondere. Vriendschappen.

Yvonne zei

Vriendin bedoel ik......

feltfree på Åsly zei

Wat een superleuk verhaal. Je quiltje is prachtig geworden. Wat een geweldig idee om hier een quiltje van te maken. Super!
Fijne dag
Frederika