Bee - praat

Dat werd tijd! Eindelijk hadden we afgelopen woensdag weer onze Mini-Bee. De eerste dit jaar! Wel heel erg mini, want onze Joke zat lekker ver weg in de sneeuw in Zwitserland, dus waren we met z'n tweetjes. Maar Joke heeft haar 'huiswerk' mee en stuurde een foto van de quilt voor haar kleinzoon die ze hele-maal doorgepit heeft.

Met het patroon van de Jacobsladder. Overhemd en spijker-broekstoffen van de vader en opa's. Ontzettend leuk!

Ruth is aan een nieuw project begonnen, de Damascusroos. Met prachtige stofjes van een jelly roll, aangevuld met zelfgekozen stoffen.

Ze begon met het samenstellen van paren stroken met licht/donker contrast.

En ik hield me bezig met siersteken op het geheime projectje van mijn vorig logje. Heerlijk om daar weer mee bezig te zijn.

Gisteren hebben Chago en ik genoten van een bezoek aan de Lentetuin in Breezand. Daarover volgende keer meer.

Fijn weekend!

10 opmerkingen:

feltfree på Åsly zei

Gezellig. Wat een mooi Jacobsladder quilt.
Je geheime project ziet er spannend uit.Je maakt ons nieuwsgierig met de foto.

Truus zei

Altijd gezellig om samen bezig te zijn.
Mooi is de Jakobsladderquilt geworden en geweldig gemaakt van overhemden en spijkerbroek.
Je geheime project ziet er mooi uit met deze crazy quilt steken.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Annie Kingma.Bonnema zei

Gezellig samen bee dus, het quilt met jakobsladder is mooi geslaagd.
Het verrassing quiltje van jou krijgt weer mooie steekjes.
Ik ben echt benieuwd naar het geheel
Groetnis Annie

Yvonne zei

Wat een vrolijke stofjes in je geheime project. Een Jacobs ladder blijft een mooi en tijdloos patroon en die Damascus Roos is ook prachtig! Altijd weer leuk om nieuwe patronen te zien! Fijn dat jullie weer een ienieminie Bee hadden!

Ineke zei

Zo heerlijk om samen te handwerken. Wat een prachtige siersteken en benieuwd hoe het project van Ruth wordt. Joke's Jacobsladder is prachtig en wat leuk om kleding van pa en Opa's te gebruiken.
Fijn weekend

Monica zei

Gezellig zo met elkaar bezig te zijn. Mooie werken laat je weer zien.

Ria van Kasteel zei

Heerlijk als de bee weer op gang komt, tijdens ons weekend hebben wij weer een nieuw lid verworven. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, maar het moet wel klikken. Een stoere quilt de Jacobsladder,dit vond in het begin ee vervelend blok, ik zou nu niet meer weten waarom. En wat practig patroon van de Damascusroos, dat gaat een mooie worden. En jij bent lekker crazy bezig😊, ook leukom te doen wel intensief.

Liefs en een dikke knuffel van Ria 😊🐝

Floor zei

Gezellig om zo samen te quilten, vooral nieuwe projecten zijn altijd zo spannend.
En natuurlijk geheime projecten :-)
Hopelijk was de lentetuin een beetje lenteachtig, want het is best nog wel kaal in de natuur.
Lijkt me moeilijk om een quilt te maken met spijkerstof en overhemdstof bij elkaar, daar zit nog wel aardig wat verschil tussen.
Maar het haar prima gelukt zo te zien.
Groetjes vanuit een inmiddels regenachtig Utrecht.
Floor

marga zei

Gezellig hoor en de quilt van overhemden en spijkerstof is zo geweldig. Zo zie je maar weer dat het geen nieuwe lapjes hoeven te zijn. Een quilt met stof waar een verhaal aan zit gedragen is door een persoon heeft zoveel meer waarde.
Jij bent trouwens ook bezig met hele mooie steekjes op jou geheime project. Laat het wel even zien als het af is want dan kunnen wij ook meegenieten.
Groeten
Marga

Tineke zei

Altijd gezellig om samen bezig te zijn, Joke heeft goed doorgewerkt aan haar quilt (heb ik persoonlijk op toegezien ha, ha)
Je geheime project ziet er spannend uit en de Damascusroos van Ruth wordt vast heel mooi.
Liefs van Tineke