Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Zo mooi!

In december 2015 bedacht onze jongste, geweldige kleindochter een sinterklaascadeautje voor opa. Ze wist dat hij een kerstroos heel mooi zou vinden. Dus koos ze een schattig klein plantje met één 'roos' van rode blaadjes. Eigenlijk was het een petieterig plantje, maar zo sterk als onkruid.
Al snel na de kerst vielen de rode blaadjes er af. Het plantje verhuisde naar opa's kantoortje, op de vensterbank. Kennelijk stond het daar helemaal naar de zin en kwamen er nieuwe takjes en blaadjes tevoorschijn. En kijk, in mei zagen we tot onze verbazing nieuwe rode 'bloemen'. Ook die vielen af. Ongewild kreeg de plant de behandeling die bij hem past: een kortedag behandeling. In het najaar gaan de rolluiken namelijk vroeg naar beneden, om het kantoortje warm te houden.
En ja hoor, daar kwamen de rode blaadjes weer. Met kerst stond hij in de kamer te pronken. Gisteren mocht hij even naar buiten in de frisse lucht. Voor een foto. Het leek wel White Christmas!


Hij staat nu al een maand of drie in de mooiste, grootste pot die ik heb.


Ik kan er zó van genieten als een onooglijk plantje zo prachtig tot volle bloei komt. 

Intussen geniet ik ook enorm van de drukte in de tuin met heel veel verschillende vogels. Vaak moeten we lachen om de concur-rentie strijd om voer. Vooral één merel speelt de baas. Hij denkt dat de tuin alleen van hem is. Maar de rest laat zich toch niet afschrikken, komt steeds weer terug. 

Komende dagen ga ik naald en draad weer oppakken om het vlinderquiltje af te maken. Wordt zó leuk!

Lieve groet van mij.


13 opmerkingen:

  1. Daar heb je veel plezier van op deze manier. Ik ben meestal geneigd om ze weg te doen als de rode blaadjes eraf vallen.
    Geniet er nog maar lekker van.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een prachtige plant geworden! Leuk om van zo'n klein plantje nu deze grote plant met deze schitterende rode bloemblaadjes.
    Fijn dat je letterlijk weer de draad gaat oppakken en je daar weer zin en energie voor hebt.
    Gezellige zondag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe bijzonder is dit! Zal je kleindochter wel erg leuk vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo bijzonder! Jullie hebben hele goede groene vingers! Leuk hè, dat vogelwereldje: hier probeert een spechtenpaar de baas te spelen, maar echt lukken wil het niet ;-)
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat geweldig die plant. Ik gooi ze altijd weg na de bloei maar ik ga toch ook eens proberen of ik de plant kan overhouden. Heb totaal geen groene vingers maar je weet maar nooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moet eerlijk zeggen, dat ik nog nooit heb gezien dat een kerst ster voor een tweede ,en bij jullie zelf een derde, keer bloemen krijgt. Wat leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Me encanta los mimos que hacen que las plantas nos sorprenda
    Besos

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geweldig leuk, die plant heeft t beste huis ever!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha! Die ene merel lijkt op mijn Jody, die ook denk dat het hele park van haar is!
    Je bent echt een wonder Chris. Een kerstster is bij mij al dood voordat de kerst begonnen is, ook dit jaar weer.
    Jij hebt een wonder verricht en hem helemaal opgekweekt tot een joekel van een pracht plant.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi staat de kerstster even in de sneeuw te pronken. Kan zo een kerstkaart van gemaakt worden.
    Ik heb ook eens een keer een plant een jaar overgehouden.
    Veel gaat het goed met een plant als je er niet al te goed op past.
    Ook leuk voor kleindochter, dat opa zo lang plezier heeft van het kleine plantje.
    Goede nieuwe week gewenst, en fijn dat je naald en draad weer ter hand kan nemen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk is dat als het lukt om een plant weer zo mooi aan het bloeien te krijgen.
    Kijken jullie ook zo naar het doen en laten van de vogels in de tuin, ik zie altijd heel veel overeen komsten met mensen er zijn bazen bij maar ook lieve vogeltjes die netjes op hun beurt wachten.
    Fijn hoor dat je weer zin hebt om de naald en draad weer op te pakken een heel goed teken lijkt mij.
    Liefs
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een sterkte plant, wat is die mooi uitgegroeid tot een schitterend exemplaar! En het is een heel lieve kleindochter, om Opa zo te verrassen met een lievelingsplant.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo die kerst ster heeft het naar zijn zin bij jullie.
    Prachtig zeg zo groot hij al Is........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een reactie achter laat. Daar geniet ik altijd weer van.
Reageer je Anoniem en vind je het prettig een mailtje van mij te ontvangen, laat dan je mailadres achter of stuur mij die via het Contact tabblad op mijn blog.