Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Lekker bezig dankzij het 'herfstweer'.

Ik schreef toch in het vorige logje dat ik maar één ufo had liggen? Dat was ook waar ..... wás. Want tja .... 't is toch weer gebeurd .... er zijn er nu twee!
Maandag bedacht ik me dat ik eigenlijk voor iemand iets kleins moest maken. Nou ja, niet 'moest', maar wilde. En als ik zoiets denk, dan gaan de hersentjes aan de gang en lijken niet meer te kunnen stoppen.
Gevolg: een ontploffing in de Idylle:


Dit was al na de ergste chaos. Na een tijd grutten had ik de lapjes bij elkaar:


Heerlijk hè, die kleurtjes. En dan vandaag! Het was toch gewel-dig 'herfstweer' om binnen te blijven en met lapjes, naald en draad bezig te zijn.


Klosjes klaarzetten en schaartje natuurlijk. O, even de doos laten zien waar ze opstaan.


Buiten gaat het echt te keer en het wordt steeds erger.
Nu wil je natuurlijk weten wat ik ga maken. Maar dat blijft nog wel even verborgen. Kan het niet op mijn blog laten zien. Dankzij het weer vandaag ben ik wel een heel eind opgeschoten.

Toch kijk ik wel uit naar de lente hoor. Beetje in de tuin bezig zijn. Ik denk jullie ook!


13 opmerkingen:

Ineke Original zei

Leuk, Chris!!

Lee Prairie Designs zei

Love, love the fabric colors and prints that you are using with for your next project.

The last picture that shows the yummy table topper on top--did you design that your self or is that a pattern? Great picture looking at your back yard with view of the little cottage!!!

Xoxoxo, Carolyn

Yvonne zei

Wat ziet het er weer gezellig uit bij je met al die lapjes en die mooie klossen houder! Nu zijn we natuurlijk allemaal nieuwsgierig naar wat je aan het maken bent!

Floor zei

Tuinmannen zeggen altijd "het is altijd weer voor de tuin", maar daar ben ik het niet mee eens hoor. Vandaag in ieder geval niet.
Nee Chris, dit nieuwe projectje telt niet als ufo hoor,
een ufo is iets dat er maar ligt en waar je niets meer aan doet.
Maar spannend dat je iets nieuws aan het maken bent. Heerlijk weer in de lappenmand gezeten dus :-)
Ik wacht het af (zal wel moeten).
Groetjes,
Floor

Annie Kingma.Bonnema zei

Het is gezellig bij jou, met dit stormweer.
mooie lapjes, en de klosjes staan gezellig op de doos
heel benieuwd wat het gaat worden, de gene die het krijgt boft zeker.
Groetnis Annie

Ineke zei

Je hebt het gezellig gemaakt vandaag, maar ik ook hoor!
Fijn weekend alvast!

Anoniem zei

Dat ziet er weer gezellig uit buvie, dan mis ik onze nee wel. Hier in Zwitserland zit ik naarstig door te pitten. Na mijn dubbele griep heb ik er weer helemaal zin in. Ik hoop dat de wind weer is gaan liggen bij jullie. Knuf van mij

mieke zei

Gezellig , ben je bezig.
Bij mij komt er even weinig uit handen, nou ja weinig.....saai !
Ben een quilt aan het doorquilten en wil het persé afhebben. Tja , dan ben je het op een gegeven moment beu.

De vlinderquilt hangt leuk aan de schoorsteen.
En de plant van je kleindochter .... super.
grtjs Mieke

inge zei

gezellige bezigheid op een herfstdag in de winter!

marijna zei

't Was zeker heerlijk weer om in je ydille bezig te zijn. Mooie lapjes, nu ben ik benieuwd wat je er van gaat maken! Vandaag prachtig en rustig weer. Fijn weekend!

petronella zei

Succes, ben benieuwd wat het wordt.

feltfree på Åsly zei

Groot gelijk om lekker binnen bezig te zijn met dit herfstige weer

Willy zei

Hej Chris, jammer dat je niets verklapt, maar het is een heerlijk verhaal om te lezen. Veel plezier ermee en groetjes!