Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Vlinders en meer

Ik begin weer een beetje rond te fladderen. Net zoals deze leuke vlindertjes.


Die lagen al héél lang in een gekregen pakketje te wachten tot ze uit hun coconnetje mochten. De eerste steekjes zijn gezet.


*******

De laatste steekjes van de hexagonquilttop waren al op 8 januari gezet, net voor ik ziek werd. 


Ik denk er over hem machinaal te laten doorquilten. In ieder geval de top is af!

*******

Ook heb ik weer een paar quiltsteekjes gezet in de applicatiequilt. 


Daar moet nog heel wat aan gebeuren. Langzaam aan maar, want ik ben nog niet op snelheid.
Geeft niets, komt goed.
Heel fijn weekend en liefs van mij.


21 opmerkingen:

quiltingmieke zei

Piep prachtige top meid, en de applicatiequilt gazt gestaag.. bij mij ook niet zo snel hoor.. knuf

marijna zei

Gelukkig dat je weer aan het quilten bent. Goed teken voor jou. Leuk vlindertje! Je hexjes quilt ziet er super uit. Fijn weekend....groetjes....

jolie zei

Fijn dat het langzaam wat beter met je gaat. Je bent weer gezellig bezig.

Lee Prairie Designs zei

Hope you are up to speed soon... your quilting projects are lovely. The hexagon quilt turned out super❤! Love to you and hope you are enjoying the weekend. Hug's Carolyn

Ineke zei

Fijn dat het alweer beter met je gaat! En die vlindertjes, zo leuk om te appliceren. Veel plezier in het maken van de steekjes.
Fijn weekend

Truus zei

Geweldig om te lezen dat je weer steekjes maakt aan je quilt om door te pitten. Rustig aan want de griep hakt er flink in.
Je hexagonquilt is prachtig geworden.
Rustig aan en een goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

katrien zei

Fijn dat het weer beter gaat.Prachtig je hexjes top. en leuke vlinders.

Lida zei

Niet echt jouw ding om een quilt te laten quilten, maar je hebt vast genoeg te doen met de andere twee waar je mee bezig bent, ben heel benieuwd naar de applicatiequilt, die wordt vast schitterend! Fijn weekend, knuffel
Lida

feltfree på Åsly zei

Fijn om te lezen dat het met de gezondheid de goede kant op gaat. Je hebt nog leuke projecten onder handen-Ik ben weg van je hexies

Martine zei

Fijn dat je weer opknapt en een leuk werkje waar je aan begonnen bent.

inge zei

blij dat het weer beter met je gaat! mooie vlinders!

Yvonne zei

Wat kan die nasleep toch langs duren he Chris? Fijn dat je weer zin hebt om iets te doen. Bij het zien van vlinders denk ik altijd aan mijn moeder. Zij was er dol op! Je hexagon top is prachtig geworden! Fijne zondag!

marga zei

He wat fijn om te lezen dat je weer een beetje aan het fladderen bent ik maakte mij al een beetje zorgen.
Want ouder worden kan prachtig zijn maar je wordt ook kwetsbaarder.
Je bent ook met leuke fladder werkstukken bezig dus nu maar zorgen dat fladderen vliegen wordt.
Lieve groeten uit een nat Twente./
Marga

Floor zei

Heerlijk dat je weer een beetje rond kunt fladderen Chris! Nog niet helemaal op snelheid, maar het begin is er.
Lekker rustig wat steekjes doen aan je mooie applicatiequilt, en misschien een lekker wandelingetje, dan komt het vast goed.
We hebben eigenlijk een beetje zon nodig...
Je top is een plaatje. Machinaal laten quilten is wel leuk, want dan is ie lekker snel klaar. Het is wat minder om 2 quilts tegelijk te quilten, dan blijft er meestal één liggen en dat zou zonde zijn.
Je vlinderblokjes zijn beeldig! Best mooi een hele vlinderquilt!
Doe rustig aan en word maar snel weer "de oude".
Liefs,
Floor

Conny's-blog zei

Wat fijn dat je weer op knapt nu zeg. Je laat weer mooie dingen zien. Prachtig die vlinders en de kleuren zeg....liefs.conny

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel fijn dat je weer aan de beterende hand bent
Ook de zin aan handwerken is er weer.
Ietsje rustig aan, komt helemaal goed weer.
Op onze leeftijd kost het soms wat meer tijd denk ik.
Goede en fijne nieuwe week.
Groetnis Annie

Cisca Heiden van der zei

Wat ben je met veel moois bezig, schattig, die vlinders! En de andere twee zijn stuk voor stuk prachtig. Fijn dat je er weer zin in hebt.
Liefs, Cisca

Marga (MarPie) zei

Heerlijk om te lezen dat je weer een beetje rond fladderd.
Net als de vlinders inderdaad, want het is nog niet echt lekker weer om fanatiek te gaan fladderen.
Mooie dingen laat je weer zien.

Groetjes,
Marga♥

Guusje, zei

Wat is je hexagonnenquilt mooi. En wat een mooie quilt ben je aan het doorpitten. De vlindertjes zijn zo leuk en mooi. Doe nog maar rustig aan de energie komt vanzelf weer terug.

sylvia zei

wat fijn, Chris, dat je langzaam weer een beetje mens begint te worden!
Ik ben blij voor je, liefs, Syl

Ria van Kasteel zei

Fijn dat je weer bent opgeknapt, een goeie griep kan hardnekkig zijn maar dan bouw je wel weer veel weerstand op voor de komende jaren.
Bij mij hangen de vlindertjes te wachte om afgebiest te worden. Had iets te dikke tussenvulling gebruikt dus ik hikte er een beetje tegenaan. Maar nu komt het af, jouw vlinders zijn ook schattig.

Liefs en een knuffel van Ria 😊🐝🍀