Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Stilleven

Op facebook kwam ik de volgende uitspraak tegen:
Zussen zijn verschillende bloemen
uit dezelfde tuin.
Dat geldt zeker ook voor onze 4 kleindochters. Het zijn duidelijk zussen, zelfs vriendinnen, maar zó heerlijk verschillend.

Onze derde, 17-jarige kleindochter heeft zo haar talenten. Ze is muzikaal en kan prachtig tekenen/schilderen. Beide zitten in haar VWO vakkenpakket. Dit jaat doet ze eindexamen en is nu bezig met de 2e serie SO tentamens die voor een deel meetellen voor de eindcijfers.

Als tentamen 'schilderen' maakte ze een stilleven met acrylverf op papier.


Anders dan anders. Meestal zie je een stilleven in zij of voor -aanzicht. Bij haar kijk je van bovenaf naar de compositie. En dan kijk je ook nog  door een glas heen. Dat vertekent. En zie je de hals van die bruine fles?


Ik vind het echt knap! En weet je wat voor cijfer ze hier voor kreeg?

Een dikke 10!!

Dit schilderstuk gaat in haar portfolio die ze nodig heeft om toegelaten te worden tot de HKU in Utrecht.

Allemaal een heel fijn weekend.
Met liefs van mij en
zonder griep!


24 opmerkingen:

Jacqueline zei

Ongelooflijk, wat een talent ! Prachtig hoor en het is een aparte studie die ze zal gaan doen. Dat zal haar wel lukken.
Groetjes, Jacqueline.

Mieke van Minnen-Kanis zei

Prachtig....

Mieke van Minnen-Kanis zei

Prachtig....

FLR zei

Ik bekeek eerst de foto´s, voordat ik je blog las....en ik dacht dat je naar een expositie was geweest! Wat een talent! Ik hoop voor haar dat ze toegelaten wordt, veel succes,
fijn weekend
Francisca

Rian, zei

Die dikke 10 is dubbel en dwars verdiend hoor. Super mooi! Weet je hoe moeilijk het is om glas te schilderen?
Heerlijk om te zien hoe de meiden zich totaal verschillend ontwikkelen he?
Liefs van mij, en ziek alsjeblieft goed uit, anders blijft het kwakkelen :)

Betsie zei

...............S*C*H*I*T*T*E*R*E*N*D.............
Ik heb er geen andere woorden voor!!!!
Compliment voor Jullie kleindochter!

Groetjes van Betsie!

Anoniem zei

Wauw buvie, wat een knap staaltje schilderkunst. Dit is echt heel erg knap gedaan. Wat ben je toch gezegend met je mooie kleindochters. Ik hoop dat je weer iets beter bent dan gisteren. Blijf nog maar even lekker onder de warme wol. Het is toch geen weer om naar buiten te gaan.
Groetjes van je nog altijd blaffende buuv

Anoniem zei

Geweldig goed gedaan.. Glas schilderen is één van de moeilijkste onderdelen. (net als handen en ogen.) Ik heb het ook wel eens geprobeerd.
Dit is Manjefiek.. Die tien is dik verdiend. In Groningen zeiden ze dan altijd.. n tiene met n grivvel en 'n smok van de juffrouw..

Beterschap met de griep Chris, hoop dat je gauw weer beter bent.

Groet van Jantje.

Ineke zei

Schitterend, wat een geweldig mooi schilderij op papier! Wat een talent voor een 17-jarige!
Fijn weekend

Ria van Kasteel zei

Je hebt de griep stevig te pakken, twee jaar terug ook gehad ondanks de griepprik, ik wens je snel beterschap maar wel even goed uitzieken. Maar wat een geweldige kleindochter heb je, het kan niet anders dan dat ze wordt aangenomemen op het HKU. Leuk om dit te mogen meemaken.
Heel veel beterschap Chris, liefs en een dikke knuffel van Ria 😊🐝

sylvia zei

wow, dat is een natuurtalent! Wat heeft ze dat mooi en bijzonder gedaan! Hulde aan kleindochter nummer 3............;)
liefs van mij
ps ik kan me voorstellen dat je een trotse oma bent!!! Ik ook.....kleinzoon 1 die net op het Han Fortman zit met zijn 11 jaren had een 10 voor een repetitie ICT! Die maakt hij dan wel, maar verder volgt hij de lessen niet maar geeft ze samen met de docent.....haha!!! Ook een natuurtalentje??!!

Lida zei

Eerst beterschap gewenst en dan neem ik mijn petje af voor jouw fantastisch schilderende kleindochter, die 10 is dik verdiend! Wat een prachtige en originele compositie!
Ik hoop dat haar talent wordt gewaardeerd en zij haar doel bereikt! Dikke knuffel
Lida

Annie Kingma.Bonnema zei

Eerst nog eens beterschap voor jou, en ja ik doe ook even mee.
Verkouden en geen fut even, brand me in wil zo veel dien.
Bloemen uit de zelfde tuin, je mag terecht trots zijn op je talentvolle kleindochter.
Goed weekeinde
Groetnis Annie

Truus zei

Schitterend gemaakt en hoe origineel om het op deze manier te schilderen. Daar mag je best trots op zijn op haar talent.
Beterschap en goed uitzieken hoor.
groetjes, Truus uit Drenthe

Floor zei

Dit prachtige schilderij is zeker en vast een dikke 10 waard Chris!
Wat kunstig om dit in het goede perspectief te schilderen zo van bovenaf. Glas is ook al zo moeilijk.
Leuk dat ze misschien straks wel in "mijn" mooie Utrecht komt studeren.
Nu nog een kamer vinden...
Je kunt trots zijn op je kleindochter!
Liefs,
Floor

feltfree på Åsly zei

Wat een supertalent zeg. Prachtig hoor, dat is met recht iets om trots op te zijn

marijna zei

Dat is knap Chris! Ik kan het niet. Kan helemaal niet tekenen. Wij hebben waarschijnlijk andere kwaliteiten. Quilten?.... Nog maals beterschap voor jou.

marga zei

Een mooie uitspraak en een nog mooier schilderij. Wat mooi dat ze dit zo kan schilderen. Een dikke tien is op de plaats.
Fijne week.
Groeten
Marga

Guusje, zei

Wat prachtig gedaan dat glas indrukwekkend mooi.

Cisca Heiden van der zei

Die kleindochter van jou kan wat, zeg, wat mooi! Je kijkt echt door het glas, dat is echt knap, mijn complimenten!
Liefs van mij en word maar gauw beter!

Conny's-blog zei

Wauw dat Is echt prachtig gemaakt en zo echt om te zien.
Echt een natuur talent zeg......liefs.conny

Yvonne zei

Wat een getalenteerde kleindochter heb je! De Appel valt duidelijk niet ver van de boom!
Echt een prachtig stilleven, ik zou het zo ophangen!

foekie's fashion zei

Ja Chris, je hebt een heel leuk gezin. Knap werkstuk van jullie jongste. Is weer iets anders van bovenaf gezien, lekker haar egen draai eraan gegeven. Succes voor haar verdere studie.

Elvira zei

Preciosa pintura, realmente tiene talento.
Besos