Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Slow Motion

Voor ons is dit jaar in 'slow motion' begonnen. Als regel maken we altijd op 2 of 3 januari een leuk uitstapje. Maar dit keer kwam de griep op bezoek, vooral bij Chago, en bleven we thuis. Heerlijk comfortabel en warm. En kalm aan. Vandaar de slow motion. Dat heeft ook zijn voordelen, want ik kon op m'n gemak met de hexjes aan de gang.

Ik heb wel zitten dubben: hoe zal ik de halve sterren afwerken?



















Uiteindelijk koos ik voor een rechte kant.



Ik ben er tevreden over. De bovenkant is inmiddels ook op de rand geappliceerd en de papiertjes er uit gehaald. Nu nog de onderkant.
En zo is het jaar wat quilten betreft toch goed begonnen!

(De verrekijker op de bovenste foto is om de diverse vogeltjes in de tuin te spotten. Daar geniet ik enorm van)


21 opmerkingen:

Annelies zei

Ik wens jullie een heel gelukkig, gezond en creatief 2017 toe ! Beterschap !

Truus zei

Beterschap Chris want het is een gemene griep heb ik gehoord.
Je quilt wordt prachtig en met dit weer kun je er heerlijk aan werken.
Hier een witte wereld.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

FLR zei

Ik wens jullie een gezond jaar en dat deze griep de eerste en laatste mag zijn!
De hexagons zijn zo mooi! De rechte rand is prachtig. Hier ligt ook een verrekijker in ´aanslag´, het is een drukte van belang en we kregen zelfs bezoek van een buizerd, die van het vogelzaad snoepte!
groet
Francisca

Quiltblog Janine zei

Hij wordt echt mooi, je hexies. Leuk om daar sterren mee te maken! Wens jullie beiden beterschap en een gezond 2017!

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat vervelend, het nieuwe jaar beginnen met griep. Ziek het maar goed uit.
Je hexenquilt wordt prachtig. Wat een mooie kleuren.
Beterschap gewenst!!!

marijna zei

Voor Chago. beterschap. Het weer is echt een om thuis te blijven. Mooi wordt je quilt. Die rechte zijkanten vind ik erg leuk. Ook ik heb nog een quolt door te pitten. Lekker warm als hij dan op je schoot ligt. Mooi weekend!

Anoniem zei

Allereerst ook nog Veul Zegen van ons. Hopelijk gaat de griep gauw over. Lekker rustig aan doen.
De quilt wordt prachtig (alweer)

Verrekijker op de vensterbank, dat hadden de boeren in Groningen altijd om hun werkvolk op het land mee in de gaten te houden..
Wij hebben ook een vogelkijkertje op de tafel liggen..

Beterschap van Jantje.

marcella zei

Beterschap allebei, ik heb mijn Griepstokje inmiddels doorgegeven aan mijn lief. Ook hier lekker rustig 'ons dingetje' doen, dat gaat nog het beste...

inge zei

gelukkig nieuwjaar! en veel beterschap!
je hexagonnenquilt is zo mooi!

Yvonne zei

Niet fijn om het jaar met griep te beginnen. Beterschap gewenst en lekker warm binnen werken aan je prachtige top!

Manuela zei

Dein Hexagonquilt wird wunderschön.
Liebe Grüße Manuela

Lida zei

Beterschap voor jullie allebei en veel gezondheid en creativiteit in 2017 en je quilt wordt schitterend! Knuffel,
Lida

Floor zei

Een verrekijker voor de vogeltjes.... ja ja...., misschien heb je ook wel een leuke buurman? :-) :-) :-)
Best jammer eigenlijk dat die sterren afgeknot worden met dit patroon. Maar dat kan eigenlijk niet anders. Omdat ze zo groot zijn valt het ook zo op.
Maar het is een plaatje die quilt. Leuk om straks aan het quilten te beginnen. Lijkt me best moeilijk hoe te quilten in al die hexjes, maar daar heb je vast al over nagedacht.
Hoop dat jullie allebei weer helemaal opknappen en alsnog een leuk uitje kunnen gaan maken.
Liefs,
Floor

Ineke zei

Ach wat jammer, griep is niet leuk, beterschap voor je man Chago.
Je hexagonnen-quilt begint er prachtig uit te zien, mooie kleuren, erg vrolijk.
Fijne zondag

marga zei

Hoe zal ik het afwerken hoe zal ik de randen doen o het is wel heel erg herkenbaar hoor. Maar wel leuk om de vrolijke frisse quilt met mooie blommen bijna af te zien.
Ik hoop dat het met Chago inmiddels wat beter gaat en jullie alsnog de uitstapjes kunnen maken al is het dan wat later in januari.
Maar op dit moment is het ook wel heerlijk om thuis te zijn buiten is het koud maar wel mooi
dus hebben wij alle tijd om thuis heerlijk met onze hobby bezig te zijn.
Fijne zondag.
Groeten
Marga

feltfree på Åsly zei

Beterschap Chris voor jullie en veel gezondheid en creativiteit in 2017.
Het quilt wordt super zo vrolijk met die mooie gekleurde sterren.

Marianne zei

Hopelijk zijn de griepbacillen op de vlucht.
Werken aan zo'n fleurige quilt doet goed met dit saaie weer. Tussendoor wat vogeltjes spotten. Met de sneeuw wordt dat nog interessanter.
Beterschap toegewenst en succes met de steekjes.
Lieve groet, Marianne K.

Conny's-blog zei

Je hexjes sterren worden prachtig zeg, ga zo door komt helemaal goed....liefs.conny

Cisca Heiden van der zei

Ik hoop dat jullie allebei weer beter zijn. En er geen naweeën aan overhouden. Je hexjes quilt wordt prachtig, daar heb je dan weer lekker tijd voor gehad. "Elk nadeel heb zijn voordeel", zei iemand eens., en zo is het maar net.

Hennie zei

Wat een plaatje is dit zeg, erg mooi die hexagon sterren, veel quilt plezier.
Hopelijk heeft de griep jullie weer verlaten.

Groeten Hennie.

Guusje, zei

Veel beterschap voor jullie. Je quilt wordt prachtig.