Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

December en hexjes

Op de 1e dag van een nieuwe maand hang ik steevast het bij-passende maandquiltje in het huisje. Maar dit keer niet. Het decemberquiltje is met zijn soortgenootjes samen in een map uit logeren. (ligt tijdelijk bij de expositie in de winkel van Aljona)
Er moest dus een alternatief in het huisje komen. Dat was niet moeilijk te vinden.


In de laatste week van december hang ik dit quiltje altíjd  er in. Omdat Chago de 25e jarig is. Gezellig met de allereerste kerstkaart die we al 3 weken geleden van vrienden uit Engeland kregen. Zij zijn áltijd de eersten. En natuurlijk een paar kaarsen.

*******

Tussen de bedrijven door heb ik toch weer wat aan de hexagonquilt gedaan. De laatste stand van zaken was dit:


Een week geleden zag hij er zó uit:


Ha! En gisteren zó:


Nog 3 'halve' sterren, dan is het middenstuk helemaal klaar. Ik vind hem leuk!

Niet zo leuk was, dat ik op een gegeven moment mijn kleine dunne naald kwijt was. Overal zoeken. Op de bank, op de vloer, in mijn kleding ..... De lap op tafel, zoeken en voelen.


Die achterkant vind ik trouwens altijd wel intrigerend om te zien, dat wel, maar geen naald te vinden.
Uiteindelijk vond ik hem diep weggescholen tussen de zitting van de bank en de armleuning. Pfff, gelukkig geen gevaar meer om er op te gaan zitten of zo.

En nu het weekend met het 'heerlijke avondje'. Ditmaal vieren we dat niet echt. Maar ik kon het natuurlijk niet laten om stiekem iets bij Dochter neer te zetten. Mèt gedicht, dat vind ik altijd nog het leukste.

Allemaal een heel goed weekend gewenst en voor degenen bij wie de Sint wèl op bezoek komt: heel veel plezier!



17 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig je vervanging in ke huisje. En wat wordt je sterrenquilt prachrig. Wat een werk moet het aijn al die hexjes aan elkaar zetten. Gelukkig heb je je naald weer gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, gelukkig overkomt het ook andere mensen. Ik ben af en toe ook mijn naald kwijt. Heb gelukkig altijd in de buurt mijn magneetspeldenblokje liggen.
    Leuk quiltje in je huisje en een spannende hexagonquilt op de tafel.
    Fijn weekend toegewenst.
    Lieve groet, Marianne K.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk alternatief heb je in het quilthuisje hangen, die kleine quiltjes zijn allemaal zo leuk.
    Mooie sterrenquilt ben je aan het maken.
    Liefs van Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi quilt huisje, en het quiltje zo mooi.
    Het hexen kleed word geweldig.
    Fijn weekeinde.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je quilt echt prachtig worden Chris! Wat een mooie kleuren!
    Over een paar weken rijden we naar Aljona om daar je quilts te bewonderen, ik kijk er naar uit!
    Gezellig dat je al een beetje in kerstsfeer bent, het begint bij mij ook te kriebelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fris en fruitig dat is de uitstraling van deze quilt in wording. Ach en de naald kwijt wees gerust jij bent niet de enige. Als wij ooit een andere bank kopen gaat wordt uit deze bank de bodem gesloopt want ik denk dat daar ook heel veel naalden te vinden zijn. Het quiltje voor Chago wel wat vroeg maar wat gaan de jaren toch snel. Toch heel fijn dat je het quiltje weer op kunt hangen. Heel waardevol.
    Fijn weekend.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke oplossing voor je huisje. En voor je het weet is het immers zover.
    Wat een geluk dat je de naald terug hebt,je moet er niet aan denken wat er anders kan gebeuren.
    Een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook een heel lief vervangings-quiltje dat je nu hebt staan hoor.
    Drie weken geleden al een kerstkaart? Dat is wel heel erg vroeg, misschien denken ze dat de post bij ons nog met de postkoets komt :-)
    Je vind je hexjes middenstuk wel leuk????
    Ben er helemaal verliefd op Chris! Echt zo mooi, en prachtige frisse kleuren.
    Ben benieuwd hoe het verder wordt.
    Liefs van mij,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig, wat een schattig quiltje als vervanger!En wat een schitterende quilt wordt je sterren-quilt!!!
    Oh die naalden en spelden, wat gebeurt dat nou vaak dat ze verdwijnen, gelukkig vind ik ze altijd weer terug.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ¡¡¡¡¡Que precioso te esta quedando!!!!
    Muchos besos

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die quilt is niet alleen leuk maar prachtig! Wat een vrolijke sterren, echt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi vervangend quiltje en een vroege kerstkaart dus ook een vroeg quiltje. In Engeland zijn ze altijd zo vroeg want onze Engelse vrienden sturen ook zo vroeg de kaarten.
    Je hexagonquilt wordt prachtig en je gaat lekker snel.
    Gezellige zondag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Normaal ben ik niet zo van de maandquiltjes, maar deze vind ik wel heel erg leuk.
    Gezellige decemberdagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. die hexagonquilt wordt echt prachtig! zo kleurrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Petje afzoveel hexjes, erg mooi en vrolijk van kleur.

    Liefs en een knuffel van Ria😊

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat weer een prachtig verhaal! En je quilt is weer zo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een reactie achter laat. Daar geniet ik altijd weer van.
Reageer je Anoniem en vind je het prettig een mailtje van mij te ontvangen, laat dan je mailadres achter of stuur mij die via het Contact tabblad op mijn blog.