Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Twee "Oudjes"


Onder dit "oudje". Ik logeerde een paar dagen bij mijn zus en altijd als ik bij haar ben, slaap ik onder deze quilt.


Het middenstuk begon indertijd als een Sampler-voorbeeld toen ik aan een groepje van onze kerk lesgaf. Ik maakte er uiteindelijk een sprei van voor mijn zus. Elk blok als een betekenis van iets uit haar leven. Ze was altijd dol op buiten bezig zijn, op het erf rond haar boerderij. Met bloeiende planten die spontaan op-kwamen, haar groentetuin, aardappels, fruit- en notenbomen, bessenstruiken. Ze genoot er van.
Ze woont daar nog steeds en geniet van die plek, maar veel buiten doen, kan ze niet meer. Zij en haar man zijn nu tachtigers en gaan lichamelijk behoorlijk achteruit. Zolang het nog kan wil ik ze regelmatig bezoeken. Dan halen we herinneringen op, delen dingen met elkaar en genieten van elkaar.
Kijk, dit was deze week het uitzicht uit 2 van hun ramen.


Nu ben ik weer thuis en bemoei me met een ánder oudje. Deze:


Daar zat een foute tunnel aan. Ik heb hem aangepast en naai hem er opnieuw op. 

En nu is deze week ook al bijna weer voorbij. Te snel!
Fijn weekend en tot de volgende keer.


22 opmerkingen:

petronella zei

Weer een mooi verhaal Chris!Fijn weekend!

Lida zei

Gezellig dat jullie dat nog samen hebben en jij er nog naar toe kunt gaan. Geniet er maar vaak van zolang het nog kan. Allemaal prachtige creaties van Jou zowel de oudjes als de jongere. Knuffel, Lida

Ineke zei

Wat een mooie quilt heb je voor je zus gemaakt en heerlijk om daar bij haar te zijn. Zo fijn om herinneringen weer te "beleven"
Liefs, Ineke

Lee Prairie Designs zei

So nice that you were able to have special sister time together! Love their view from the window that you shared.

Have fun working on one of your UFO's ...I have some of those too!

Hug's, Carolyn

marijna zei

Heerlijk verhaal. En al zijn het oudejs, ze zien er nog prachtig uit.

Truus zei

Wat fijn dat je zus en zwager daar op dat mooie plekje nog kunnen wonen en jij mee mag genieten.
Quilts met een herinnering zijn altijd speciaal. Mooi zijn deze quilts en succes met de afwerking.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Ria van Kasteel zei

Heerlijk dat je weerbij ze bent geweest, altijd fijn.
Even doorbijten met de tunnel, ik heb zelf zo een hekel aan los halen het zit altijd te stevig vast 😊.
Het was weer een mooie herfstweek.

Liefs en een knuffel van Ria😊🐝

Floor zei

Jeetje, bestaan er ook al foute tunnels???
Als het latje er maar door kan dacht ik eigenlijk, maar misschien voor een tentoonstelling?
Heerlijk Chris dat je altijd onder een oude quilt slaapt als je bij je zus bent. Een quilt dat slaapt toch het allerlekkerst.
Wat jammer is dat hè, dat ze niets meer aan die grote tuin kunnen doen.
En nu, komt er af en toe een tuinman om de boel niet te laten verwilderen?
Liefs,
Floor

Hermie zei

heerlijk al die herinneringen. die koesteren wij toch allemaal? Had je geen ruimte. te fe jaren voor de dikte van je lat?

Elvira zei

Que maravilla, poder visitar a tu hermana y contemplar ese hermoso quilt.
A mí me pasa igual cuando contemplo algún trabajo del pasado, no solo veo lo que otros ven sino los momentos que vivi haciéndolo.(los colores son preciosos en tu quilt)
Muchos besos.

foekie's fashion zei

Ja Chris, de tijd gaat hard en de oudjes om ons heen moeten we koesteren zolang wij ze nog hebben. Maar je slaapt onder een beauty hoor. En die he nu veranderd hebt is ook een juweeltje hoor.

quiltingmieke zei

piep gezellif dta je weer lekker bij ze was knuf

wilma oud zei

Wat is het nog steeds een mooie quilt en zo'n vrolijke kleuren. En wat woont je zus en haar DH mooi. Ik kan me voorstellen dat hun leven zich vooral buiten afspeelde. Je andere "oudje " is ook mooi. Groetjes Wilma

Yvonne zei

Prachtige quilt heb je voor je zus gemaakt en heerlijk als je er dan af en toe weer eens onder kan slapen! Zo blijft ie toch een beetje bij je!
Mooi uitzicht ook door de raampjes, echt herfst!

inge zei

zo mooi die quilt voor je zus! al is het een oude quilt, het blijft prachtig!

Hennie zei

Heerlijk en gezellig om onder zo'n oudje te slapen, geweldig zo'n uitzicht.
Fijne zondag Hennie.

marga zei

Fijn om weer even onder je eigen handwerk te kunnen slapen. Het uitzicht bij jou zus is geweldig en een prachtig om dan herinneringen op te halen. Ik wens dat jullie elkaar nog vaak kunnen ontmoeten.
Groeten
Marga

mieke zei

Oudjes kunnen nog steeds ' warm en gezellig ' zijn.
En ja , zo'n foute tunnel , daar ga je jezelf alleen maar aan ergeren.
grtjs , fijne zondag.
Ik ben van een spijkerrokje van DD een tas aan het maken , voor haar DD.

ALICE MARGAUX zei

Dear Chris, ik heb een tijdje je blog niet bezocht en nu kan ik al die fijne verhaaltjes achter elkaar lezen. (Op netflix hebben ze het altijd over binge watching, welnu bij jou was het binge lezen). De prachtige foto 's van de quilts die je hebt gemaakt en het nederlandse herfstweer. Hier wordt het in New Orleans ook kouder vandaag 23 C en ik heb me heerlijk warm aangekleed, sokken legging en een vest ja het is een beetje "nippy" zoals ze in Schotland altijd zeiden. De amerikanen maken zich nu op voor Thanksgiving op donderdag 24 nov. Dat wordt altijd uitgebreid gevierd. de meeste winkels zijn dan ook gesloten en de vrijdag daarop is het Black Friday. Dan zijn er vele super goedkope aanbiedingen.
Bedankt voor jou trouwe bezoekjes aan mijn blog. Fijne week , Zonnige Groeten uit New Orleans.

Guusje, zei

Wat een mooi oudje wat zul je daar heerlijk onder slapen en wat fijn dat je nog een zus hebt en herinneringen op kunt halen. Ik hoop dat jullie nog heel lang van elkaar mogen genieten.

feltfree på Åsly zei

Wat leuk dat je onder dat mooie oudje mocht slapen. Hij is dus goed in gebruik. Het uitzicht is niet verkeerd.

Conny's-blog zei

Gezellig blogje weer zeg............liefs.Conny