Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Op de dijk in de Dijk

Ja echt, we waren op de dijk in de Dijk. Kijk maar, hier liepen we nog op de dijk,


en hier staat Chago vóór de Dijk,


en hier zitten we al in de Dijk.


Om half één op dinsdagmiddag met alvast een heerlijk glas witte wijn! Lekker in het zonnetje met mooi uitzicht over het water.

Hadden we dan iets te vieren? Nou, niet echt. Maar toch een beetje. We gingen de cadeaubon, die ik in april gewonnen heb met een foto tijdens de Pieperrace, verzilveren.


Het kon niet beter dan op deze prachtige dag.
Na een poosje kwam onze 'hap'. Moet je even kijken!


Ik dacht: dat krijg ik nooit op! Maar het ging er in als koek. Zó lekker, niet vet en mals. Er bleven alleen botjes over, zowel bij mij als bij Chago (op ons bord dan hè!). Wat was het ver-rukkelijk en gezellig. Het leek wel vakantie!

Na het eten nog een poosje rondgebanjerd. O, ik vergeet helemaal te vertellen wáár die Dijk is. In Volendam. Er waren best nog wel toeristen, maar toch veel rustiger dan in het seizoen.

Toen via een toeristische route naar huis gereden en als afsluiting van deze superdag genoten van een geweldige zonsondergang.


En nu maar weer een heel fijn weekend!


10 opmerkingen:

petronella zei

Wat mooi om zo te genieten! Ik gun het jullie van harte! En wij mogen even mee genieten. Fijn weekend!

Truus zei

Heerlijk dat was genieten! Fijn dat jullie een mooie dag hadden en prachtig die zonsondergang! Dat was een extra cadeau voor deze dag.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Floor zei

Prachtige foto van die zonsondergang Chris.
En heerlijk dat jullie een prijs hadden gewonnen en lekker konden gaan genieten.
Als ik zie wat daar op tafel staat..... dat lukt toch niet om dat allemaal op te eten???
Maar ja hoor, natuurlijk 3 dagen niet gegeten om er rekening mee te houden :-)
Nu maar 3 dagen uitbuiken en nagenieten van een fijn dagje.
Jij ook een fijn weekend,
Liefs,
Floor

Annie Kingma.Bonnema zei

Dat was dus genieten, ziet er ook heel lekker uit.
Mooi de foto van de ondergaande zon.
Fijn weekeinde Groetnis Annie

Ineke zei

Zo Chris (en Chago) dat was echt een dagje genieten. Je maakt prachtige foto's, zo gezellig om je blog te lezen!
Liefs, Ineke

Lida zei

Wat een heerlijk uitje, prachtige foto's! Knuffel
Lida

Cisca Heiden van der zei

Wat een heerlijke dag, alles klopte. Ik kan me voorstellen dat het net vakantie was. Wat een peachtige zonsondergang!
Liefs, Cisca

marga zei

De Dijk al helemaal in kerst sfeer ook dat ziet er gezellig uit.
Wat fijn dat jullie zo genoten hebben het is te zien aan de foto's.
En dan de dag eindigen met een mooie zonsondergang hoe romantisch kan het zijn.
Fijne zondag.
Groeten ook aan Chago.
marga

Yvonne zei

Wat een heerlijk uitje! Volendam blijft toch leuk, ook als je geen familie of vrienden van ver mee neemt voor een uitje! Prachtige zonsondergang ook, die zijn zo mooi in deze tijd van het jaar! Jullie maaltijd zag er heerlijk uit!

Guusje, zei

Wat een mooie foto's en heerlijk dagje uit hebben jullie gehad. Het eten ziet er zo lekker uit, genieten.