Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Geweldig leuk!

Zaterdagmiddag, tegen een uur of 5, lopen Chago en ik door de Nieuwe Laagzijde in Schagen. Het is al bijna donker en gelukkig regent het niet. Nog een meter of 10 en ja! dan zijn we er. We staan voor de grote etalageruit van het pand, vastgeplakt aan de winkel van Aljona. Snel de iPad uit m'n tas peuteren en een foto maken.


Kijk nou eens, daar hangen ze! Er staan ook al wat mensen binnen. Straks wordt dit nieuwe pand 'geopend' en wij mogen daar bij zijn. Dus snel naar binnen, jas uit en rondkijken. Chago is gelijk helemaal enthousiast en dochter Lucia, die inmiddels ook gearriveerd is, neemt de iPad over en maakt foto's voor mij.


Chago is natuurlijk heel erg geïnteresseerd in de longarm.
Techniek!
Maar ook in mensen. Net als Lucia gaat hij makkelijk met mensen om.

Er komen steeds meer gasten en ik heb hier en daar een leuke babbel met iemand.


Wat hebben ze de quilts mooi opgehangen. Zie je de lange siggy-rol tegen het plafond? Enig!


Het loopt gezellig vol met mensen die uitgenodigd zijn. Alles is zó goed en sfeervol verzorgd. Ook met heerlijke hapjes, een soepje en stokbrood. En er wordt flink gebabbeld natuurlijk.


Hierboven links op de foto Marjan, over wie ik in mijn vorige logje schreef.

In een hoek staat deze paspop, aangekleed met een quilt.
(niet een van mij hoor).
Zó leuk.


Dan komt het officiële moment: een praatje met een terugblik en dankbaarheid. 


In de winkel wordt ook rondgekeken en gepraat.


We hebben echt genoten. En dan, als kers op de taart, krijg ik een pakje. Hebben de 2 dames voor me meegenomen uit Houston! Een "Quiltdiva-pin". Helemaal geweldig!


We wensen Aljona en Jacqueline heel veel mooie en succesvolle jaren en dat wij quiltsters nog heel lang van ze mogen genieten.


21 opmerkingen:

Yvonne zei

Wat hangen ze daar prachtig Chris! Wat een eer en zo leuk dat velen er nu van kunnen genieten ik ga zeker proberen een keer te gaan kijken!

Cisca Heiden van der zei

Wat een mooie quilts allemaal, en die siggy's, zo leuk! Leuk dat je het mee mocht beleven!
Groetjes, Cisca

Ans zei

Wat leuk Chris, dat jou quilts daar zo mooi hangen, daar kan je trots op zijn!

feltfree på Åsly zei

Het ziet er fantastisch uit. Daar moet je echt van hebben genoten. Super.

sylvia zei

enig verhaal!! En nog een echte quiltdiva pin voor jou: dat ben je en verdien je! Liefs, Syl

ria vogelzang zei

Superleuk! Wat hangen je quilts daar prachtig. En wat fijn dat het zo goed gaat dat de winkel zich kan uitbreiden!
Echt feest!
Nog heerlijk nagenieten, groetjes, Ria.

Anoniem zei

Buvie buvie wat mag jij ongelooflijk trots op jezelf zijn. Wie maakt dit allemaal eer en wie heeft de eer om haar werk zo mooi te laten zien. Ik ben trots om sommige werkstukken van dichtbij te zien ontstaan en groeien. Tot woensdag op de BEE
groetjes Buuv Joke

Ria van Kasteel zei

Oh Cris wat leuk om dit mee te mogen maken. Helaas is het voor mij te ver maar heb in Groningen met de dames kennisgemaakt. Aljona is erg hartelijk en de andere dames ook. Echt een aanwinst in het quilten metleuke ideetjes.
Je quilts en siggy's hangen geweldig.

Liefs en een knuffel van mij😊🐝

Conny's-blog zei

Daar mag je trots op zijn, zo mooie quilt die daar mag hangen. En die siggy rol hangt er zo erg leuk bij zeg...............liefs.Conny

foekie's fashion zei

Heel bijzonder he dat jouw quilts daar hangen, ziet er ookheel mooi uit die winkel. Helaas kom ik nooit die kant uit, maar ik ben blij dat je er foto's van laat zien.

Quiltblog Janine zei

Wat ontzettend leuk! En gefeliciteerd natuurlijk, met jouw expositie! Genieten dus, ik moet maar even gaan kijken...

marijna zei

Wat enig dat je daar je quilts mocht tentoonstellen. De foto's stralen veel plezier uit. Heerlijk zo'n winkel in de buurt.

Lida zei

Wat een mooie winkel en wat een geluk dat jouw mooie quilts er mogen hangen, ze kleden alles fantastisch aan! Schattige pin en nu lekker makkelijk dichtbij als je eens in lapjesnood bent! Knuffel
Lida

Floor zei

Chris, wat een heerlijke ruimte daar, wat hangt alles mooi en overzichtelijk.
Ze kan met recht trots zijn op deze mooie uitbreiding.
Genieten natuurlijk als al je mooie quilts zo bij elkaar hangen.
Ik herken er verschillende, maar ook sommige niet, misschien van een andere quilter?
Ook mis ik wel wat, maar je hebt vast niet alles hangen, je hebt er natuurlijk al zoveel gemaakt in al die jaren.
Chago wil vast wel zo'n grote quiltmachine, dat lijkt hem wel wat :-)
Liefs,
Floor

Ineke zei

Nou, de kers op de taart zijn wel je quilts die daar mooi hangen in de winkel. Wat een eer en wat geweldig!!! Wel een prachtige pin!
Liefs, Ineke

Hermie zei

wat ontzettend leuk dat je quilts daar mogen hangen. zo kunnen er heel veel mensen van genieten. super leuke pin.

Anoniem zei

En het was echt een heel gezellig samenzijn.

Zeer trotse dochter!

Eulalia Isabel zei

Una linda experiencia.
cariños

marga zei

Hallo Chris.
O ik heb genoten van al die mooie foto's. Zo mooi om al die quilt's te zien. Zo bij elkaar heb je toch heel veel lapjes door jou handen laten gaan.
Chago vermaakt zich ook zo te zien.
Groeten
Marga

inge zei

jammer dat het zo ver is, ik zou het graag eens in het echt zien!

Anoniem zei

Geweldig mooi,

Dit is echt een kroon op je werk.

Als de tentoonstelling nog een poosje blijft, dan kom ik ook een keertje kijken.

Groet van Jantje.