Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Geluksvogel!

Ja, dat ben ik. Een geluksvogel! Vrijdag kreeg ik een berichtje van Yvonne dat ik haar Give Away had gewonnen! En zaterdag al kwam er een grote envelop met de post. Nieuwsgierig natuurlijk, dus snel open gemaakt.


Deze ontzettend leuke tas kwam er uit. Gemaakt van een speciaal kunststof, zodat hij herbruikbaar is. De tas alleen al was meer dan voldoende geweest. Maar nee, er zat ook nog wat in de tas.


Yvonne heeft weer een prachtige reis door de VS gemaakt en kocht hier en daar tijdens de reis iets leuks. Het kettinkje kocht ze bijvoorbeeld bij de Navajo indianen en het stofje in het zuiden. 
Als ik de foto's op haar blog zie, dan zou ik zó ook wel weer een reis willen maken. 

Yvonne, heel erg bedankt dat je een stukje van jouw herinneringen naar mij hebt gestuurd!

*******

Nog even vertellen dat we voor een paar weekjes een logé hebben. We hebben ons bed maar aan hem afgestaan, dan ligt hij wat comfortabel.


Waarom hij bij ons logeert, dát vertel ik wel een andere keer.

En hebben jullie gister ook zo genoten van de 'Kippenkermis'?
Uuuuhhh ..... waar heb je het over Chris?! 
Wel, dat zeggen ze in de omgeving van Zaanstad als de zon schijnt én het regent.
Ik had het nog nooit gehoord.
Dagdag.


19 opmerkingen:

neeftje zei

Wat leuk!!! Ja kippenkermis, daar hebben we de afgelopen dagen veel van gehad! Wat een mooie logé.

Ans zei

Wat leuk Chris, dat jij de winnaar bent, en wat een mooie prijs! Gefeliciteerd! Het allermooiste vind ik de loge, wat een prachtig werkstuk is dat! Fijne dag!

Hermie zei

wat een leuke prijs. die tas zoooo leuk. Gefeliciteerd

sylvia zei

gefeliciteerd, wat een leukerd!! Daar gaan vast de boodschappen van Deen niet in.....:)
Kippenkermis....nooit van gehoord, haha!!! liefs van mij

Ria van Kasteel zei

Hoi Chris, ik heb even je blog bijgelezen, en watheb ik genoten. Een prachtige familiefoto, gezellige quilt en breibee en prachtige give-away. Wat heb ik nu allemaal gemist in blogland en zelf al weken niet geblogd, moet nodig weer in het gareel komen want ik mis het echt maar heb even de energie niet.
Bedankt voor je gezellige verhaaltjes.

Liefs en een knuffel van Ria 😊🐝

Anoniem zei

Wat een mooi cadeau.. Een kettinkje van de Navaho indianen..(zo spreek je het uit) (Ik hoor mevrouw Erika Terpstra op haar reizen nog steeds zeggen van Na-va-Jo.)

Bij ons sliepen logés ook altijd in ons bed.
En als het in Groningen regent en de zon schijnt ook tegelijk, dan zeggen wij dat de heksen aan het pannekoeken bakken zijn.

Ik ben heel benieuwd wat voor moois er weer gemaakt wordt met het lapje stof..

Groetjes van Jantje.

marijna zei

Wat een boffert ben je om zo'n leuke tas te winnen. En wat ligt je quilt daar mooi op het bed. Verder heb ik even gezellig een paar blogjes terug gelezen en ben weer helemaal bij met wat jou zoal bezig heeft gehuoden. Groetjes.....

Floor zei

Zag bij Yvonne al dat Rosa jouw naam "getrokken" had, gefeliciteerd hoor.
Verleden jaar was ik de gelukkige, kreeg ook een leuke tas met inhoud.
Jullie hebben je bed afgestaan??? Waar slapen jullie nu dan?
Hopelijk ook op een lekker bedje, want dat is belangrijk voor een goede nachtrust.
Lieve groetjes,
Floor

Truus zei

Wat leuk dat je een give away hebt gewonnen. Daar zaten leuke cadeautjes in de mooie tas!
Prachtige quilt mag bij jullie op het bed logeren -boffen met zo'n quilt.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Lida zei

Gefeliciteerd wat een leuke prijs en van die originele cadeautjes! Ben benieuwd wie er jullie plekje in bed gaat innemen en wens jullie een heel fijne logeerpartij en dat van de regen en de zon kende ik niet, maar ik heb gisteren meer dan een uur door de plensregen gereden en had er best graag een zonnetje bij gehad! Knuffel
Lida

Yvonne zei

Het doet me veel plezier dat mijn cadeautjes zo goed terecht zijn gekomen! Veel plezier er mee!

Wilma Kuin zei

Wat ontzettend mooi!!
Gewoon een bofbibs... 😉

marga zei

O wat fijn om iets te winnen en als dan de postbode langskomt is dat zo leuk. Ook het uitpakken blijft spannend wat dat betreft zijn wij nog net als kleine kinderen. Ben heel erg benieuwd wie er gebruik mag maken van jullie bed? Met doe mooie quilt erop is het dubbel leuk.
Het gezegde kippen kermis ken ik niet mijn Moeder sprak altijd over "kermis in de hel" als het regende en de zon scheen.
Wat de kermis met de hel te maken heeft snap ik nu nog niet.
Groeten
Marga

feltfree på Åsly zei

Wat een geluksvogel. De tas alleen al is zo superleuk.Gefeliciteerd met je prijs

Cisca Heiden van der zei

Wat een bofferd ben je! Die tas... zó leuk! Wat een mooie quilt op het logeerbed, ikm ben benieuwd wie daar een paar weken ondermag slapen.
Ik ken ook alleen 'kermis in de hel", maar ik vind 'kippenkermis' veel leuker.
Groetjes, Cisca

Annie Kingma.Bonnema zei

Gefeliciteerd met je mooie prijs. Het bed afstaan voor logees, kennen we goed. Fijne dag.
Groetnis Annie

Tineke zei

Mooie give away heb je gewonnen Chris, gefeliciteerd met je prijs.
Liefs van Tineke

mieke zei

Waaaauw , dat is een super give away. Lekker van genieten.
grtjs Mieke

Nelly Demmer zei

Leuk om je blog te lezen. En eindelijk zie ik dat Kippenkermis vaker wordt gebruikt.
Mijn moeder, die nu 95 jaar is , zei het altijd en ook ik gebruik deze uitdrukking al jaren,want ja je neemt dit soort uitspraken over van thuis. Ze komt dan ook uit Zaandijk. Groet van Nelly