Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

! F E E S T !



Marjan uit Schagen -ik leerde haar kennen via de siggyruil- is een bofferd!  Want wie van ons quiltsters wil nou niet ergens wonen met een quiltwinkel bijna om de hoek?! Ze vertelde me zo'n 4,5 jaar geleden dat er een half jaartje daarvoor een nieuwe quiltwinkel vlak bij haar was geopend. Ik weet niet meer of ik er toen met haar een keer naar toe ben geweest. Ik herinner me wel dat ik al snel een keer met Dochter ging kijken. We waren gelijk enthousiast! Hartelijk ontvangen, gezellig gepraat en natuurlijk de winkel tot in alle hoekjes bekeken.
Sindsdien is het mijn winkel, "Aljona, Patchwork en Quilten".
Ik ga er altijd graag naar toe en heb workshops en een paar cursussen gevolgd.
In dit afgelopen jaar heeft Aljona er een compagnon bij, Jacqueline, in de quiltwereld natuurlijk wèl bekend. Ze vormen samen een prachtig stel die elkaar, denk ik, ook heel goed aanvullen.

Een klein rekensommetjes vertelt dat de winkel nu 5 jaar bestaat. In de tijd is er natuurlijk het een en ander veranderd. De grootste verandering is de aan-koop van het pand er naast, deze zomer. Het was een kwestie van de muur doorbreken, het een en ander aan-passen en kijk, daar was een prachtige ruimte om les te geven én ruimte voor de longarm én ruimte om quilts te showen. Allemaal redenen voor een FEEST!

Aan dat feest mag ik ook een bijdrage leveren: ze vroegen mij om een aantal van mijn quilts ten toon te stellen in hun nieuwe ruimte! Gisteren hebben Chago en ik een auto vol quilts, latten en nog wat attributen afgeleverd. Ik vind het natuurlijk leuk, maar ook SPANNEND.

Maar ook jullie kunnen dit meevieren.
De komende week is het VOORDEELWEEK!!
Kijk maar eens op hun Facebook




19 opmerkingen:

marcella zei

dubbelfeest natuurlijk want je quilts in zo'n mooie winkel te mogen hangen is natuurlijk ook een feestje :) Ik heb ook zo'n mooie winkel 'om de hoek', nou ja, ik kan het fietsen...de Quilthoeve, ook een bezoekje waard

quiltlodge gerda zei

Hoi Chris, je hebt helemaal gelijk! Leuk stel en prachtige winkel. Ik heb het nieuwe gedeelte nog niet gezien maa dat gaat komende week dus veranderen want natúúrlijk ga ik kijken. En niet alleen de winkel maar ook jouw prachtige quilts bewonderen natuurlijk.
Groetjes,

Yvonne zei

Wat leuk! Een quiltwinkel die ik (nog) niet ken, die zet ik op mijn lijstje om eens te bezoeken. Geweldig dat je quilts er mogen hangen, wie weet heb ik in die tijd wel tijd om er eens heen te rijden!

Annelies zei

Wat leuk dat je quilts er mogen hangen. Veel succes !

conny's quilts zei

Wat leuk om jouw quilts tentoon te stellen, succes en veel plezier gewenst met het feest.

Floor zei

Leuk dat de winkel zo goed loopt en dat ie nu zoveel groter is kunnen worden. Dat is fijn voor cursussen en zoals nu een expositie met jouw mooie quilt!
Leuk Chris, dat je daar mag "hangen".
Veel plezier met de expositie, misschien zien we er nog wel wat van op je blog als het zover is.
Liefs,
Floor

Guusje, zei

Wat geweldig om zon winkel zo dichtbij te hebben. En dan exposeren daar helemaal geweldig.

Truus zei

Wat een geweldig feest allemaal -voor de winkel en voor jou om daar je quilts te mogen ophangen. Jammer dat ik geen winkel om de hoek heb -dat is wel boffen.
Je laat nog wel foto's zien als je quilts hangen in de winkel?
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel fijn de quilt winkel dichtbij, en nu zo vertrouwd voor je.
Een hele eer jou werk tentoon gesteld, mag je trots op zijn. Geniet er van
Je werk is ook heel mooi, alles wat ik hier op het blog zag.
Groetnis Annie

inge zei

wat leuk dat je mag tentoonstellen! gefeliciteerd!

sylvia zei

oh, wat leuk Chris, je hebt zoveel moois te laten zien! Ik ga even op zoek hoe lang ze blijven hangen want ik kan nu even niet langs komen op stel en sprong....:)
fijn feest, liefs, Syl

margaquilt zei

Wat leuk dat je gevraagd wordt om jou mooie quilts tentoon te stellen.
Voor de dames ook geweldig dat het goed gaat met hun winkel en ze het 5 jarig jubileum kunnen vieren.
groeten
marga

feltfree på Åsly zei

Wat leuk dat je quilts daar te zien zijn. Zo fijn om een leuke quiltwinkel dichtbij te hebben.

Marianne zei

Aljona gefeliciteerd met de uitbreiding van de zaak.Wat zullen ze blij zijn met de extra ruimte.En jij Chris? Wat enig om je quilts tentoon te mogen stellen.Het wordt vast een kleurrijk geheel.Spannend!!~Lieve groet, Marianne K.

Cisca Heiden van der zei

Wat leuk, dat je quilts daar komen te hangen, Chris. Jammer dat het zo ver weg is, dan kwam ik kijken. Het lijkt me een heel leuke winkel, en wat boft je vriendin om er zo vlakbij te wonen, wat een bofferd!
Liefs, Cisca

Anoniem zei

Wat spannend buvie
Ik hoop wel dat je veel foto's gaat maken.
Helaas heb ik last van heel veel kippendrukte .
Geniet overal van en tot woensdag .
Buuv

Ineke zei

Wat leuk Chris!!!

neeftje zei

Chris, we zijn super blij dat jouw prachtige quilts, die zoveel uitstralen van jouw warmte en met de prachtige verhalen, bij ons mogen hangen!!

Marga (MarPie) zei

Wat een grote eer om daar ook te mogen hangen. Hoe lang mogen ze hangen? wil heel graag kijken maar dat gaat deze week jammer genoeg echt niet lukken. Zou het toch wel heel graag willen zien.

Groetjes,
Marga♥