Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Allemaal leuk!

In huize Jones wordt er niet verveeld, integendeel. Een 2e kruipkast is aangepakt, dit maal voornamelijk door de baas. Alles eerst er uit, heel veel tassen en dozen met oude paperassen die nu wel eens weg kunnen. Is allemaal door zijn handen gegaan en uitgezocht. Heel veel andere spullen weggegooid en toen was er ruimte voor een kleine stellage voor onze voorraad. Ik moest altijd buitenom naar Chago's werkplaats, om zaagmachine, fietsen en nog meer heen om bij het voorraadkastje te komen. Dan in een kronkel staand het deurtje openen en opstaan bijna als een garnaal. Ha! Dat is voorbij. Heb nu een makkelijk overzicht en kan er eenvoudig bijkomen. Terwijl hij boven bezig is, ben ik lekker beneden bezig. Aan de eettafel met uitzicht op de tuin in herfstkleuren.


Ook al is het helemaal bewolkt, het blijft mooi buiten. Het is nu door de wind wel al een stuk kaler.
En naast de bank staat dit dienblad binnen handbereik:


Alle achtergrond hexjes voor de Hexagonquilt liggen klaar! Nu de laatste blommen 'inpakken' en aan de grote lap zetten. Dat is een werkje voor tussendoor en vooral 's avonds.

Gistermiddag was ik naar de inloopmiddag van Seniorweb waar wij lid van zijn. Ik had een heel stel vragen verzameld over dingen op de iPad die ik tegenkwam. Elke woensdagmiddag zitten daar mensen die je kunnen helpen. Ik heb weer heel wat geleerd en het was ook genoeglijk. Ben nu bezig alles in praktijk te brengen en te installeren.

En 's avonds had Chago een 'potje' gekookt. Een maaltje voor twee, haha!


Betekent dat ik vandaag óók niet hoef te koken. En lekker dat het is!!

Liefs van

14 opmerkingen:

Lee Prairie Designs zei

Hi Chris! Your view of your back yard and little cottage looks so cozy and inviting!! The hexes projects that you are making are going to be created into something wonderful a "treasure" for sure! I recognize the Tulip needle keeper that I made for you, so pleased you are using it!!

Looks as though "Chef Chago" is cooking up a yummy dish for your dinner! I can (almost) smell the aroma from here in IOWA---USA!

Have a wonderful weekend you two!

Love our friendship, Chris!

Hug's Carolyn

Ineke zei

Een prachtig uitzicht op jullie tuin en wat een prachtige quilt ben je aan het doorquilten! Leuk hé, zo'n dienblad vol met handige werkjes op de bank, dat heb ik ook!
Wat ziet dat gerecht er erg lekker uit, iets met rijst? Heerlijk!!!
Liefs, Ineke

Truus zei

Mooi uitzicht heb je vanaf je plekje en een prachtige quilt op tafel. Heb ook dienblaadjes voor mijn verschillende werkjes.
Heerlijk zo'n geweldige kok in huis! Veel quiltplezier
groetjes, Truus uit Drenthe

quiltlodge gerda zei

Oh héérlijk, opgeruimd en plek gemaakt! Je kan mij geen groter plezier doen. Hier moet ook nódig opgeruimd worden. Alle mappen met zelfs nog kleuterschoolwerkjes van de kinderen, schoolboeken van Wim en mij, heel veel administratie van jaren en jaren, allerlei hobbyboeken, cursusjes enz enz. Maar kijk, ik zit nou eenmaal liever te handwerken of met de heerlijkheidjes te knuffelen. En als Wim gaat opruimen dan gooit hij naar mijn zin weer veel te veel weg, dus daar wil ik bij zijn. Oh oh, wat een dilemma hè. Afijn, vandaag of morgen zal het er toch eens vsn komen. (Denk ik 😩) ondertussen genieten we lekker van al het moois buiten (alhoewel het nu inderdaad wel snel gaat hè). En dat "potje" van de baas is volgens mij ook om heel erg van te genieten. Koesteren die man!

Floor zei

Zo te zien valt het wel mee met de "kruipkast". Je kunt er lijkt wel gewoon rechtop staan.
Maar heerlijk dat je daar nu je voorraad hebt staan, lekker voor het grijpen. Kan je ook goed zien wat je allemaal hebt.
Gek hè, dat we zoveel oude spullen bewaren die later allemaal weg kunnen. Wel eens goed dat uitruimen en helemaal als jij ondertussen lekker met de lapjes in de weer gaat met uitzicht op de mooie tuin :-)
Doen wij ook altijd.... lekker veel koken en wat invriezen voor andere dagen of de volgende dag eten.
Eet smakelijk, want het ziet er heerlijk uit.
Liefs,
Floor

Hennie zei

Heerlijk als alles weer op zijn plek staat,. kun je weer makkelijk bij je voorraadkast. Je quilt wordt erg mooi, succes ! ! !
Handig een aantal werkjes binnen hand bereik, ha, ha, komt me heel bekend voor.

Groeten Hennie.

Annelies zei

Je bent volgens mij prachtig aan het quilten. Heerlijke maaltijd zie ik daar !

feltfree på Åsly zei

Af en toe is het even nodig om alles uit te zoeken. een hele klus.
Je schiet lekker op met je hexjes.
Wat een verwennerij van de baas. Het ziet er lekker uit.

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel mooi uitzicht zo aan tafel. en het quilt wat op tafel ligt is nog mooier.
Opgeruimd staat netjes zeg ik, al we eens even wat aanpakken.
Gezellig zo je blad met hexjes, heb hier ook zo iets staan.
Alvast een goed weekeinde.
Groetnis Annie

Ans zei

Wat heerlijk dat je voorraad nu meer binnen handbereik ligt, het voordeel van opruimen! Mooie quilt ben je aan het doorquilten met een heerlijk uitzicht!

Yvonne zei

Dat ziet er heerlijk uit Chris! Fijn een man die kookt! Heb jij meer tijd voor je lapjes!
Ik kan je feliciteren! Je hebt mijn give-away gewonnen!
Fijn weekend!

mieke zei

Haha, als jij kunt kronkelen als een garnaal , blijf je wel soepel !
Maar het is vast en zeker handig , een fijn rek er bij.

En ja , al die kleinkinderen en het gefrutsel er omheen , is heeeeeeeerlijk.
Fijn weekend grtjs Mieke

Marga (MarPie) zei

Heerlijk zo'n opgeruimde kast/ruimte.
De kleuren van de bomen zijn wel mooi in deze tijd van het jaar.
Nog gefeliciteerd met je gewonnen prijs, heel benieuwd wat het is maar daar blog je vast wel over.

Groetjes,
Marga♥

marga zei

Zo dus nu kun je niet als een garnaal maar als een paling in de voorraad kast komen.
Dat is toch ook wel fijn. Ja langzaam maar zeker kunnen wij alles opruimen want wij hebben steeds minder nodig alleen lapjes in de goed kleur die komen wij vaak tekort.
Heerlijk he om met een mooi uitzicht te quilten en dan wordt er ook nog voor het eten gezorgd!
Het ziet er smakelijk uit en ik kan je verklappen dat ik vanavond ook niet hoef te koeken.
Best lekker om gewoon aan te kunnen schuiven.
Groeten
Marga