Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Toen en Nu

Toen (55-60 jaar geleden) was het zo:
Nu (17 september jl.) was het zo:

Toen: nog een mooie gladde huid, soepel, snel, vol energie.
Nu:    beetje gerimpeld, voorzichtig lopend, sommigen met stok              of rollator.
En tóch: diezelfde stem, dezelfde gebaren, die twinkelende blik in de ogen. Nog steeds zó herkenbaar.

Toen:

Nu: daar kan je toch niet meer mee thuis komen ..... of wel?!

Zo begon het wel bij mij, als 11-jarige kabouter, daarna 'overvliegen' (over een touw springen) en was ik padvindster, met een blauw pakje aan.

Jullie snappen het wel, we hadden een reünie. Van de padvin-derij uit onze tiener- en jongvolwassen tijd. Eerst bij iemand thuis in Bilthoven (was lekker dicht bij mijn vakantie adres) Gezellig bijpraten, herinneringen ophalen, foto's kijken.


's Middags naar het Padvinderij museum in Baarn. Op het terrein van Buitenzorg waar we vroeger ook veel gekampeerd hebben.


Wat was dit ontzettend leuk! We doen dit wel vaker, inclusief liedjes van toen zingen bij het kampvuur 's avonds. Het groepje wordt wel kleiner, sommigen kunnen echt niet meer komen. 
Het was zó'n goede tijd. Ik heb er heel veel aan gehad. Veel geleerd, praktisch en mentaal en ik kon zo heerlijk mijn energie en fantasie kwijt. 
Nee, toen raakte ik nog geen naald en draad aan. Het was meer: dingen in elkaar 'sjorren' met touw, hout hakken, oriënteren en doorsteken van bossen op kompas, 'overnachthike' en slapen bij het kampvuur in de open lucht, tipi maken, veel leren over de natuur. En dan dat heerlijke gevoel van saam-horigheid. Uiteindelijk ook leiding geven.

En nu kan ik naald en draad niet meer missen. Ook in de vakantie niet. Kijk maar, toch nog iets gedaan:


De laatste blommen voor de Hexagonquilt. Nu nog heel veel achtergrond hexjes maken en dan nog 4 halve sterren. 


Zal nog wel even duren voor hij klaar is, maar het schiet toch al op.

Fijne weekend en liefs van mij.


12 opmerkingen:

feltfree på Åsly zei

Oh wat leuk, die reunie. Ik hoop niet dat de kabouterbelofte veel verandert is. Laten we vooral elkaar daar helpen, waar het kan en nodig is.
Je hexiequilt is een plaatje. Prachtig en vrolijk van kleur.
Fijn weekend Frederika

Ans zei

Dat ziet er gezellig uit, al die kabouters bij elkaar! En je quiltwerk vind ik prachtig worden!

Truus zei

Wat leuk om elkaar weer te zien en bij te praten.
Nee nooit bij de padvinderij geweest maar mijn broer en zussen wel. En later onze zoons ook.
Mooi worden je hexjes!
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

conny's quilts zei

Heerlijk zo'n reunie, fijn om elkaar altijd nog weer te ontmoeten.
Wat wordt de hexagonquilt prachtig, heerlijk met die sprankelende kleuren.

Floor zei

Wat leuk om weer allemaal bij elkaar te komen en herinneringen op te halen aan die goede oude tijd!
En dan die kaart met opschrift.... veel helpen, vooral thuis haha! Natuurlijk stuurde ouders hun kinderen daar graag naar toe, dat kan ik me voorstellen.
Maar het was leuk en knus, en die mooie herinneringen neemt niemand je meer af.
Wat zijn je hexjes toch leuk en vrolijk, wordt een mooie quilt!
Liefs,
Floor

Willy zei

Wat is dat leuk Chris.
Nu ben ik wel benieuwd of er meer dames/kabouters van de groep zijn die quilten.
Jouw hexjes zijn prachtig!

Yvonne zei

Reünies, wat zijn ze vaak bijzonder, en meestal duren ze te kort want er valt zoveel bij te praten! Wat geweldig dat jullie na zo lang weer bij elkaar waren!
Je hexagon quilt wordt zo mooi!

sylvia zei

wat een verhalen zullen er verteld worden op zo'n dag: weet je nog wel van.......??
leuk hoor, Chris!!
en inmiddels weer thuis geland?? liefs van mij

Ineke zei

Wat geweldig zo'n reünie!!! En wat een prachtige hexagonnetjes.
Liefs, Ineke

Conny's-blog zei

Wat heerlijk en gezellig na zoveel jaren elkaar weer te zien.
Allemaal door de jaren heen kwaaltjes en rimpeltjes gekweekt haha.
Moet er niet aan denken geen hobby,s te hebben inderdaad.........liefs.Conny

inge zei

wat leuk zo'n weerzien! en wat leuk die hexjes!

Lee Prairie Designs zei

What fun you all are having!!! Hugs, Carolyn