Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Taart, Pad en een Foto

Ik heb mijn schort aan (heb ik vrijwel nooit) en de mouwen opgestroopt. Op het aanrecht ligt een grote ring bloem met in het midden suiker, ei, in stukjes gesneden boter en pietsje zout. Mmmmmm, ik ga een joekel van een appeltaart maken in een heel groot bakblik. Morgen (dat was afgelopen zondag) zijn we met z'n 14en en moet er gesmuld kunnen worden.
Ik ben net begonnen met het kneden, staan Lucia en René ineens voor het keukenkraam, brede grijns op hun gezicht. "Kom binnen en wees gezellig", roep ik,  "maar ik moet dit wel even afmaken"!
Kneed, kneed, kneed, je krijgt er spieren van. Inpakken in cellofaan en, hup, in de koelkast. Handen wassen, schort af en ik plof op de bank. Ze zitten inmiddels al met Chago aan de koffie.
Dan staat er ineens een doos voor mijn neus.
"Uitpakken mam".
Wat is dat nou weer ..... nee toch ..... ze zijn niet lekker!! Zit er een piksplinter nieuwe IPad in!


Zomaar ineens onverwacht en ongevraagd. En Chago zat ook nog in het complot.
Ik kan natuurlijk bijna niet wachten tot de taart klaar is (hij is goed gelukt hoor) om te beginnen de Pad gebruiksklaar te maken. Ik vind dat leuk om te doen.

En de volgende dag? De "Filistijnen" kwamen binnenvallen. Wie dat zijn? Lucia, René, 4 klein- en 2 "pleeg"kleindochters, een vader van een van die pl.kl.dochters met nog een dochtertje, een pl.achterkleinzoon, onze jongste pl.zoon. Maar al dat pleeg is wel echte familie. Een gecompliceerd, maar enthousiast stel. Ik vind het fijn dat die meiden contact met elkaar willen houden en dat ze dat bij ons willen vieren.


Er moest dus een groepsfoto gemaakt worden. Met mijn IPad! De eerste foto. Geweldig toch? En dit logje maakte ik ook op de Pad. Om uit te proberen.


14 opmerkingen:

Supergoof zei

heerlijk verhaaltje om te lezen, en een lieve foto van een hele mooie familie!
:o)

Aangenaam verpozen met Joke zei

"De Filistijnen over U". Dat zei mijn moeder ook altijd als er veel visite kwam. Maar jullie hebben wel een geweldige reunie gehad met elkaar.
Groeten, Joke

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel blij en gezellig blog post van je weer hier.
Heel fijn de verassing, en aan jou heel goed besteed dacht ik.
Ha de uitdrukking van de filistijnen, word hier ook gebruikt, als heel ons volkje hier naar toe komt. mooie foto
Groetnis Annie

Floor zei

Bij ons zeggen ze "naar de Filistijnen", als er iets onherstelbaar kapot is. Zou dat Utrechts zijn?
Nog nooit gehoord zoals jullie het gebruiken.
Maar je hebt een heerlijke dag gehad met de hele familie.
Dan ook nog zo'n prachtig kado! Goed hoor Chris dat je dat zelf kunt dat installeren van zo'n ding.
Ook een schitterende foto mee gemaakt en het blogje geschreven en allemaal zo goed gelukt.
Maar..... als je de foto met je ipad maakte, hoe komt het dan dat jij er zelf ook op staat????
Kan je zo'n ding ook al op statief zetten en dan met uitstel een foto laten maken?
De digibeet,
Floor

Monica zei

Geweldig, zo allemaal samen en dan ook nog op de nieuwe Ipad vereeuwigd. Super leuk

foekie's fashion zei

Veel plezier met je padje, vind ik ook zo leuk. Leuk gezin zo met elkaar!

Ineke zei

Geweldig Chris, erg leuk zo'n cadeau. En wat een schatten allemaal zo samen op de foto! De appeltaart zal wel gesmaakt hebben.
Liefs, Ineke

sylvia zei

Wat een verrassing en wat een leuke club bij elkaar!!! Uh.........was je jarig???? Ben ik wat vergeten?
liefs Syl

Ans zei

Mooi foto van je dierbare! Wat goed van je dat je gelijk al een blogje op je iPad kan maken, ik moet het nog gaan uitvinden hoe dat moet.

Truus zei

Wat een prachtige verassing van dit onverwachte bezoek.
Ha nu snap ik waarom je onverwachte gasten ineens achter de keukenkraan stonden ipv het keukenraam-ha ha ha.
Geweldige foto van jullie allemaal -daar ben je vast heel trots op.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Elvira zei

Bonitos momentos que nos regala la vida
Muchos besos

marga zei

Een hele mooie lieve groep mensen zie ik op de foto. Wat mooi dat ze allemaal contact houden en dat met en bij jullie willen delen.Een onverwacht kado voor jou en het is jou wel toevertrouwd om daar mee aan de slag te gaan om er van alles mee te doen. Het blogje en de foto zijn in elk geval goed gelukt. De appeltaart ook??? Zal vast wel er is niets lekkerder dan eigen gebakken appeltaart.
Groeten
Marga

Yvonne zei

Wat een heerlijk grote familie heb je toch! En wat een super cadeau! Daar ga je nog veel plezier mee hebben!

Marga (MarPie) zei

Wat een rijk bezit heb je toch aan zo'n familie die jij hebt.
Wat een ontzettende leuke foto i het ook geworden, iedereen staat er goed op.
Heel veel plezier met je Ipad, dat er maar veel berichtjes vanaf mogen komen.

Groetjes,
Marga♥