Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een echte "Jones"

Nee, het is niet weer een naaimachine, maar het is wél een echte Jones. In kranten verpakt teruggevonden in een stoffige hoek van de lange kruipkast achter ons bed. Die kast moest nodig aangepakt worden. Alles er uit, uitzoeken, weggooien, zuigen, soppen en KLAAR.

En daar kwam hij te voorschijn:


Zie je? Gesigneerd. Alleen de datum ontbreekt, maar het moet een jaar of 40 geleden zijn dat ik dit 'kunstwerk' schilderde. Het is het Brouwerskolkje in Overveen, waar ik dikwijls wandelde toen ik daar nog woonde.


Ben er toen een keer met schildersezel, palet, kwasten en verf gaan zitten. Maar deze maakte ik vanaf dat voorbeeld thuis, als oefening voor kleurgebruik bij weerspiegeling in water.
Totaal vergeten dat het in die kast stond. Maar toch ontzettend leuk om het weer eens terug te zien.

Wat er ook stond, en dat wist ik wél, was dit borduurwerk, patroon van Eva Rosenstand (75x100 cm):


Dat heeft jarenlang in Chago's praktijk gehangen en staat nu al jarenlang in die kast. Het is wat. Er zat vroeger een mooie lijst om heen. Hij staat weer op z'n oude plekje totdat hij misschien weer een bestemming vindt.

16 opmerkingen:

Truus zei

Wat een leuke vondsten zo achter jullie bed. Jij hebt vele talenten waar wij niets van weten. Het borduurwerk herken ik wel -heeft voor op de catalogus gestaan.
Ga je nog weer vaker schilderen?
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Floor zei

Leuk Chris, als je met opruimen eens wat tegenkomt wat je vroeger gemaakt hebt.
Is niet onverdiensterlijk hoor dat schilderij. Vooral die weerspiegeling in het water is mooi geschilderd.
Prachtig borduurwerk ook, maar ja vast geen plek meer om op te hangen, daar hangen nu quilts natuurlijk.
Maar je kast is eens lekker opgeruimd en vast ook veel weggegooid.
Liefs,
Floor

Anoniem zei

Wat leuk om dit alles onverwachts terug te zien ! Bedenk er iets leuks mee om het weer alle eer te geven die beide toekomt!Rini.

conny's quilts zei

Wat geweldig om dit soort oude schatten weer terug te vinden! Dat is toch wel het leuke van dingen bewaren. groetjes, Conny

Annie Kingma.Bonnema zei

Wie wat bewaard vind nog eens wat hé.
Schilderen kon je dus ook.
Mooi borduurwerk ook, heel veel steekjes.
Fijn weekeinde gewenst
Groetnis Annie

marga zei

Zo te zien is de duik in de diepe kast niet voor niets geweest. leuk hoor om vergeten dingen weer tegen te komen. Een stukje herinnering mooi gemaakt.
Fijne dag zondag.
Groeten
Marga

Ineke zei

Wat een prachtige schatten heb je opgeduikeld, dit is echt "schatgraven" ;-)
Fijn weekend

Hennie zei

Mooi Chris, je hebt een paar mooie schatten gevonden.

Fijn weekend Hennie.

Ans zei

Wie wat bewaard heeft wat, toch wel zonde om weer in de kast te zetten!

foekie's fashion zei

Wat een mooi schilderwerk van jouw hand. En dat mooie borduurwerk. Jij hebt toch gouden handen! Ik vind wel dat ze een mooiere plek verdienen.

Corina zei

mooi schilderij! en leuk borduurwerk. Altijd leuk zulke vondsten. Laatst op zolder kwam ik dingetjes tegen die ik als kind heb gemaakt, best leuk om terug te zien.

Cisca Heiden van der zei

Wat leuk om dat terug te vinden, allebei mooi, maar je schilderij verdient het echt om opgehangen te worden! Zo mooi, dat water, daar heb ik altijd zo'n bewondering voor, mijn vader kon dat ook zo goed. Je hebt vele talenten!

mieke zei

Wie wat bewaard , die heeft wat.
Leuk hoor en mooi.
grtjs Mieke

inge zei

wat een schatten vond je daar! mooi!

Betsie zei

Wat een prachtig schilderij, daar hou ik wel van,....het straalt zoveel rust uit!
En het borduurwerk is ook al zo mooi, en wat groot!
Mooi hoor!!!!

Groetjes van Betsie!

Marga (MarPie) zei

Een echte Jones, daar heb jij dus dat fijne kleur gevoel van.
Wat een verborgen talenten heb jij toch.
Het borduurwerk is ook al zo kleurrijk.
Het zal de praktijk echt op gevrolijkt hebben.

Groetjes,
Marga♥