Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Brei- of Quilt Bee?

Dat was woensdag even de vraag: hebben we nou een quilt- of een breibee? In ieder geval waren de 'girls' weer bij elkaar. Eerst koffie en bijpraten. Toen haalde Joke haar sandwich te voorschijn:


Hij is zó verschrikkelijk leuk geworden! Voor de kleinzoon, overhemden en spijkerbroeken van Papa en de 2 Opa's. 
Vorige week stuurde ze me al een fotootje via Whatsapp. Bij een vriendin was ze bezig te dubbelen met latten. Ze vond het prima gaan.


Maar toen kwam het breigaren op tafel. Ruth wil ook een paar sokken breien en Joke had kleine naalden voor haar meegebracht.
Dat was even oefenen. Hoe gaat dat met zoveel pennetjes? Even spieken bij juf Joke.
Eerst maar eens steken opzetten.


En kijk, het is gelukt. Zo goed juf?


Ik zat lekker tegenover hun mee te genieten. 
Natuurlijk had ik ook wat onderhanden:


Ik heb de Applicatiequilt weer opgepakt. Weer proberen er regelmatig aan te werken.

Joke had ook nog zo'n enig boek mee.
Kennen jullie het?


 Ik mocht het mee naar huis nemen om het eens rustig door te bladeren. Warme herfstquilts en andere leuke dingen. Veel met wolletjes. Je zou er direct mee willen beginnen!
Fijn weekend!


15 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

Gezellig zo samen aan de slag...
wat een lief vogeltje zit daar op je quilt in wording..;0)
en dan ook nog een boekje voor nieuwe plannetjes...geniet er maar lekker van!
Fijne dag ...

Cisca Heiden van der zei

Ja, zi gaat dat , op onze maandagmorgen bee worden ook vaak andere werkjes meegenomen, om te borduren of te hakken/breien. Zo te zien was het heel gezellig, en zo leer je weer wat van elkaar! Lekker tijdens het kletsen: quilten aan die mooie quilt, zo ben je weer snel een stuk verder.
Ja, ik heb een heel stapeltje Quilt Country's in de kast, leuk zijn ze, hè, maar deze ken ik nog niet!
Fijn weekend...

marga zei

Gezellig hoor zo samen aan de slag. Sokken breien met vier pennen het is even wennen maar als je het weet is het zo leuk om te doen.
Jou quilt vind ik nog steeds mooi met al dat applicatie werk. Een quilt boek of blad onder handbereik om door te bladeren is gewoon heel erg leuk.
Groeten
Marga

Truus zei

Gezellig zo samen bezig zijn en elkaar ook nog kunnen helpen.
De blauwe rand in je quilt vind ik zo mooi. En al nieuwe plannen voor een volgende quilt?
Gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Tineke zei

Gezellig zo samen breien, quilten, kletsen en koffiedrinken.
Mooi vogeltje heb je in de ring zitten.
Liefs van Tineke

katrien zei

Of het nu breien of patchen is,samen altijd leuk.

Floor zei

Leuk en reuze stoer die quilt van overhemdstoffen en spijkerbroeken. Maar het lijk me niet makkelijk doorquilten, dikke stof die spijkerbroekstof.
Verleidelijk zo'n boek om door te kijken, want daar staan altijd leuke dingen in die je zou willen maken.
Maar eerst gezellig die mooie quilt quilten, ben heel benieuwd hoe die gaat worden uiteindelijk.
Liefs,
Floor

feltfree på Åsly zei

Gezellig samen aan de slag. Het quilt van overhemden e.d is prachtig aan het worden. Leuk dat er gebreid en gequilt wordt. Jij bent zelf ook met een prachtquilt bezig.

Liefs Frederika

Ineke zei

In principe maakt het niets uit wat je doet met een Bee, als het maar lekker handwerken samen is toch? Handig hoor, zo'n juf om te leren breien op kleine pennen. Benieuwd hoe jou applicatie quilt wordt, dat kleine stukje op de foto ziet er al geweldig uit!
Fijn weekend en groetjes,
Ineke

Hennie zei

Gezellig zo met elkaar wij hebben ook regelmatig een brei, quilt, haak bee.
Je applicatie quilt ziet er erg mooi uit.

Fijn weekend Hennie.

Lee Prairie Designs zei

Wished I could have been with you all, Chris--- what fun times you have together! All your project look great! Hug's Carolyn

inge zei

heerlijk samen hobbyen!

Annie Kingma.Bonnema zei

Echt een mooi stoer jongens quilt, en ook de herinneringen aan de gebruikte stoffen.
Breien met 4 pennen is even leren.
Ik brei al heel lang sokken enz.
Maar toch geef ik altijd nog de voorkeur aan de lange breipennen.
Mooi het applicatie quilt
Fijn weekeinde Groentis Annie

Yvonne zei

Allebei leuk om te doen en heerlijk om samen bezig te zijn en te genieten van elkaars creativiteit!

quiltingmieke zei

Piep wat gezellig allemaal en ja hoor ken het boek .,
Heb het gekocht voor dat ene "kalenderquiltje" zo leuk
Knuf