Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Bee en Blok

Hèhè, eindelijk hadden we weer onze Minibee. Dat werd tijd! We hadden elkaar zó lang niet gezien of gesproken. Dus het eerste hele uur moesten we bijpraten. Met koffie en lekkers natuurlijk. Daarna moest er toch wel wat gewerkt worden.

Joke had een houten koffertje mee met snoeperige kleine gebreide sokjes. Zó ontzettend leuk.


En ze is ook heel erg opgeschoten met haar Jacobs Ladder van overhemdstofjes van vader en opa's voor haar kleinzoon.


Ruth is bijna klaar met haar quilt! Alleen de bies nog tegen naaien.


Ik hield me bezig met mijn hexjes. Daar moeten er nog heel wat van gemaakt worden. Een lekker werkje voor de Bee.
'

Maar in mijn Idylle ben ik óók bezig geweest. Heb me gestort op een bijzonder blok voor Marga (even kijken hoor). Eerst stofjes op tafel verzameld en een voorbeeld van blokken door anderen gemaakt op de I-pad er bij.


Het moet een blok met een of meer Wonky Stars worden. Ik heb zelf een variatie getekend.


Zo'n Wonky Star (tutorial) is een grappig patroon wat vrij snel in elkaar zit. Je moet het even doorhebben.


En dit is het hele blok geworden, 12,5 inch groot. 


Ik hoop maar dat het haar bevalt!

We zitten al weer in het weekend en ik wens jullie goede dagen. 
Liefs, Chris


13 opmerkingen:

Anoniem zei

Gezellig om weer samen te kletsen en steekjes zetten. Wat een leuke verwerking van de Wonky star. De andere dames hebben ook leuke quits gemaakt

feltfree på Åsly zei

Zie dat mijn reactie als anoniem opgeslagen is.
Fijn weekend
Liefs Frederika

Marga (MarPie) zei

Duizendmaal dank je wel voor het o zo mooie wonky star blok wat je mij gestuurd hebt.
Heb er vanochtend meteen een blogje over gemaakt.
http://quiltingmarpie.blogspot.nl/2016/10/zo-mooi.html
Zo apart en zo leuk, ze past echt in mijn quilt to be.
Nogmaals dank je wel.

Groetjes,
Marga♥

Hennie zei

Altijd gezellig zo'n bee.
Wat een mooi Wonky star blok heb je gemaakt, voor Marga, ik heb even op haar blog gekeken leuke sterren quilt!

Fijn weekend Hennie.

Truus zei

Gezellig weer een bee en lekker bijkletsen.
De wonky star blok heb ik ook gemaakt maar dan met restjes stof. Nu de blokjes nog aan elkaar maken.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Floor zei

Heerlijk was dat hè, even bijkletsen met de "meisjes" van de bee.
Dat heeft een mens nodig toch, gezellige contacten. Vooral als je ook nog dezelfde hobby hebt.
Je hebt een mooie ontwerp gemaakt van die ster, kunstig bedacht Chris!
Fijne zondag gewenst!
Liefs,
Floor

Ineke zei

Heerlijk om weer een Bee te hebben, altijd super gezellig en inspirerend!
Wat een mooie Wonky Star variatie blok! Zal zeker wel in "goede aarde"vallen.
Liefs, Ineke

foekie's fashion zei

Mooi blok! Leuk idee. Fijne zondag.

Annie Kingma.Bonnema zei

Gezellig weer jullie bee bijeenkomst.
Wij gaan 24-10 weer van start, heb er zin in.
Mooi blok heb je gemaakt voor Marga, word het een bijzonder quilt zo samen
Groetnis Annie

Yvonne zei

Dat gaat haar zeker bevallen Chris! Wat een leuk blok en leuke combinatie van stoffen en kleuren! Gezellig dat jullie weer een Bee hadden, altijd fijn elkaar weer te zien natuurlijk en goed voor de inspiratie.

marga zei

Hallo Chris.
Het wordt kouder buiten en echt quiltweer dus is een Bee helemaal op z'n plaats. Ik heb ook even zitten kijken naar jou Wonky Star leuk hoor echte Chris kleurtjes. En Marga is er blij mee dus helemaal geslaagd. Van Kabouter naar Padvindster en dan jaren later weer gezellig bij elkaar komen en het nog eens dunnetjes overdoen. Helemaal leuk. Lijkt mij dat jullie elkaar heel veel te vertellen hadden. Wat mij opvalt zijn al die mooie grijze/witte haren en in mijn hoofd gaat het liedje van Gert Timmerman "ik heb eerbied voor jou grijze haren". Maar allemaal zo te zien nog kwiek en bij de tijd. Wat wil een mens nog meer. Heel mooi om te lezen.
Groeten
Marga

katrien zei

Altijd leuk een bee. Mooi blok.

Lida zei

DAT ZAL BEST BEVALLEN, WAT EEN MOOI BLOK IS HET GEWORDEN EN HELEMAAL IN JOUW VROLIJKE KLEURTJES! Al met al dus een heel bezige bij weer, want ook je hexen gaan lekker en wat een gezellige bee zo samen!
Knuffel
Lida