Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Zó mooi en leuk!

Ik heb een fotoboek gemaakt. Je weet wel, met een speciaal programma dat je kunt downloaden. Dat heb ik wel vaker gedaan, maar dit programma was nieuw voor mij en als 'best getest' door Radar. En ik moet zeggen, het werkt fantastisch!

Ik wilde heel graag een keer de foto's van quilts die mij dierbaar zijn èn de verhalen er bij in één boek verzamelen.
Dus zocht ik de foto's van de quilts op in de diverse mapjes op mijn laptop en externe harde schijf. Gelijk daar ook wat orde in gebracht. Dat was ook hard nodig. Er was zóveel dubbel opgeslagen.

Het is natuurlijk best veel werk, maar zó de moeite waard en ik ben ontzettend blij met het resultaat.
De kleuren zijn goed, de foto's scherp en het is keurig afgewerkt.
Ik koos voor 8 quilts en 2 kussens. De quilt 'Rond het haardvuur' en de beide kussens zijn niet meer in mijn bezit. Die hebben een speciale bestemming gevonden.

Hieronder een paar bladzijden uit het boek.






De pagina's zijn op A4 formaat en de achtergrond van de pagina's kon ik van eigen foto's maken.

Ik vind het ook een fijn idee dat ik het te zijner tijd aan onze dochter kan doorgeven.


23 opmerkingen:

foekie's fashion zei

Wat een schitterend boekwerk heb je gemaakt. Ook jouw verhalen erin is idd leuk voor je nageslacht.

Annelies zei

De ziet er prachtig uit. Wat een leuk idee.

Monica zei

Wat is dit een mooi boek geworden en leuk om op deze manier de herinnering aan je quilts te hebben vastgelegd.

Floor zei

Jeetje Chris wat knap dat je dat kunt! Bij verschillende zaken heb ik al eens geprobeerd een gewoon klein eenvoudig fotoboekje te maken met alleen wat foto's, maar het lukt me niet.
En jij maakt zo'n heel boek met tekst en achtergrondfoto's, je bent een genie!
Maar wat is het leuk zo'n boek! Zo mooi uitgevoerd en "net echt".
Een prachtig naslagwerk voor je kinderen en kleinkinderen, die later waarschijnlijk ruzie maken over wie het mag hebben :-)
Geniet van het boek, je quilts en van het mooie weer!
Liefs,
Floor

Anoniem zei

Echt een heel mooi kunstwerk. Ik doe het je niet na.

En voor de kinderen, kleinkinderen prachtige verhalen over -- hoe het was--

Hartelijke groet van Jantje.

MarianneD zei

Wat een prachtig boek heb je gemaakt Chris..fijn dat je zo je dierbare verhalen kan doorgeven!

Lida zei

Prachtig dit wordt een écht erfgoed! Mooi boek ook! Knuffel
Lida

Hermie zei

wat een mooi boek. heel wat anders dan mijn kleine fotoboekje waar mijn quilts in staan.Dierbaar boek

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat een prachtig mooi boek.
Knap gemaakt ook.
Een kostbaar bezit.
Groetnis Annie

sylvia zei

fantastisch, Chris, je meest favoriete quilts staan erin. Ach ja, de quilt nav het ongeluk van Chago... en de pannenkoek......geweldig!!
Staat de siggierol er ook in, want die is ook zo de moeite waaard door al die contacten en herinneringen??!!
Ik begrijp en ik hoop jij ook dat ik niet op de koffie kom maar een hele dag bij je kom, anders hebben we geen tijd genoeg.....haha!!!
heel veel plezier met het steeds weer lezen van je boek, liefs van mij

sylvia zei

Trouwens weer een echt "Chris-idee", ij hebt altijd zulke leuke ideeën!!!!
XX

Truus zei

Wat een geweldig idee om een fotoboek van verschillende quilts en ook 2 kussens te maken met het verhaal erbij.
Een prachtig naslagwerk voor jou en later jullie kinderen.
Eigenlijk zou je voor elk kind er een laten maken.
Staat ook de quilt met je moeders verhaal er in?
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Sylvia Kaptein-van Meijer zei

Geweldig gedaan!

Quiltblog Janine zei

Oh wat mooi, wat een ontzettend leuk idee! Een kostbaar boek!

Wilma Kuin zei

Wat een prachtig fotoboek heb je gemaakt! Super idee...

ALICE MARGAUX zei

Awesome, zoals ze hier zouden zeggen. Je brengt me op een idee, het lijkt me geweldig je eigen boek op de koffietafel. De jouwe ziet er perfect uit en jouw verhalen zijn om van te smullen. Great Job Chris. Zonnige groeten uit New Orleans. Alice

Ineke zei

Wat vind ik dit knap van jou, gefeliciteerd met zo'n prachtig aandenken! Ik heb ooit alleen de foto's laten plaatsen in het boek, maar met de tekst erbij maak het toch heel bijzonder.
Liefs, Ineke

Yvonne zei

Een prachtig album Chris! Heel mooie en sfeervol gemaakt en een geweldig boek om door te geven aan de volgende generatie(s).

Elly (creatieveling Elly) zei

Wat gaaf. Super naslagwerk

inge zei

wat goed van jou dat je die herinneringen zo samenbrengt! een leuk naslagwerk!

marijna zei

Wat een prachtig boek is dit geworden. Zo kun je gewoon op je stoel je quilten op je gemak af en toe bekijken.

Lilian Pilar zei

Chris; es una idea genial, me encanta...
Que bonito poder dejar esto plasmado para que lo vean nuevas generaciones.
Muchas gracias!!!!
Lily

Klazien Scheepstra zei

Wat een leuk idee, hoewel het wel een hele uitzoekerij geweest zal zijn. Inderdaad leuk voor later, en stel je en voor dat je blog crasht, dan heb je dit naslagwerk!