Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Versnellingsbak ..... in de revisie ..... dus een stop .....

Nu gaat het ècht gebeuren. De tafel ligt weer vol. Vijf verschil-lende blokken voor het 'echte' Vintage Crazy Quiltje zijn getekend en op A3 vergroot tot blokken van 25x25 cm.


Foto's van mijn moeder uit haar jonge jaren zijn gescand en op zijde geprint. Zelfs de bak met stofjes staat klaar.


Uit een 2e set kopieën knip ik de onderdelen van Blok 1, zoek ik de stofjes er bij, knip de malletjes rondom uit speld ze voorlopig op de ondergrond.


Als alle deeltjes geknipt zijn en goed liggen, rijg ik alles vast. 


Het begint ergens op te lijken, maar misschien vind ik het rechtse bovenste stofje toch te donker. 
Kan ik altijd veranderen.




Maar hoe zit dat met die versnellingsbak?! Wel, ik vergelijk mezelf soms met een auto. Met een dieselmotor (Chago heeft nog steeds een benzinemotor). Moet de motor aan het werk, dan moet hij eerst 'voorgloeien'. Dan gaat hij in z'n één, de basis, daarna in z'n twee. Daar kan je de bocht mee om en lastige drempels mee nemen. Dan wil ik wat sneller .... naar z'n drie .... sputterdesputter .... bah! hij pakt die drie niet altijd meer. En de vier of de vijfde versnelling? Hoef ik niet eens te proberen! Heb ik een paar kilometer gereden, dan lijkt de diesel wel op ....
Jullie snappen het al, denk ik. Mijn versnellingsbakje (en wel meer, haha) is aan revisie toe. Mijn karretje moet gewoon eens naar de garage ......

Kortom, ik wil, nee, ik voel dat het móet, het is gewoon verstandig om het een en ander aan de kant te zetten, stil te leggen. In ieder geval voor tijdelijk. Dat geldt ook voor het Bloggen, hoeveel plezier ik er ook van heb. Het gaat gewoon even niet zoals ik het graag zou willen. Dus even geen logjes schrijven, logjes lezen, reageren. Maar ik vergeet jullie niet hoor! En ik weet vrijwel zeker:
Ik kom wél weer terug.

Alle goeds voor jullie allemaal en heel veel liefs van mij.


33 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

Heel begrijpelijk...maar we zullen het wel missen...laad de batterij maar lekker op !!
Lieve groetjes Gerda!
p.s. het crazy beginnetje ziet er veel belovend uit !!!

Cisca Heiden van der zei

Jammer, Chris, maar wat moet, dat moet. Ik zal je missen. Rust maar lekker uit, je bent in ieder geval lekker bezig met je crazy quilt. Wat een mooie foto van je moeder! En je applicatie quilt is prachtig. Dat blogjes had ik zomaar over het hoofd gezien.
Tot een volgende keer, groepjes, Cisca

conny's quilts zei

Jammer om je hier even te gaan missen, maar soms is het het beste om je jezelf te kiezen en rust te nemen. Wat prachtig die foto's die je op zijde hebt geprint. Een fijn project om aan verder te werken. Strekte met alles en hopelijk weer tot ziens hier op je blog.
groetjes, Conny

Annelie zei

Jammer Chris, ik geniet altijd zo van je blogjes. Maar je hebt gelijk, soms moet je echt voor jezelf kiezen en rust nemen. Sterkte met alles.

foekie's fashion zei

Helemaal goed Chris. Moet je doen, even aan jezelf denken. Maar je quiltje wordt pachtig met die moooie herinneringsfoto's! Groetjes van joke en tot laer.

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat vervelend Chris. Maar begrijp je helemaal. In je hoofd wil en kan je alles, maar je lijf (je energie) werkt niet mee. Je hebt het afgelopen jaar zoveel beleefd en ja, dan is de koek even op.
Hoop van harte dat je, je weer snel energieker zult voelen!
Liefs Mieke

Truus zei

Goed dat je inziet dat je nu even pas op de plaats moet maken.
Vergeet niet dat krakende wagens het langste meegaan!
Mooie blokken van je crazy quilt en leuk om foto's van je moeder in te verwerken.
Sterkte en tot blogs over een poos.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooie blokken worden het.
Mijn blogjes zijn momenteel ook niet zo aanwezig.
Er is steeds wat anders wat de aandacht vraagt.
Even rust zal goed doen denk ik.
Lees en kijk graag bij jou blog.
We krijgen nu eenmaal een tijd dat veel dingen meet moeite kosten hé
Groetnis Annie.

Floor zei

Heel jammer Chris, ik zal je blogjes en je reacties missen, maar je moet altijd voor jezelf kiezen en voor je eigen gezondheid.
Hopelijk lukt het nog wel om te quilten en als je dan weer blogt, dan heb je heel veel te laten zien, ook leuk.
Het blok wat je nu laat zien ziet er prachtig uit, zo mooi zacht van kleur en zo mooi die foto van je moeder, ook die andere foto's trouwens.
Ben heel benieuwd als hij klaar is hoe het dan is.
Ik wens je heel veel rust en kracht toe om weer tot in je 5e versnelling te kunnen komen.
Ach, eigenlijk hoeft dat toch niet, misschien is in zijn 4 wel genoeg :-)
Veel liefs van mij,
Floor

Conny's-blog zei

Natuurlijk jammer, maar soms moet je ook aan jezelf denken.
Even lief zijn voor je zelf en keuze's maken.
Maar wat zijn die foto's mooi zeg op die zijde.
Dat word een heel eigen quilt, schitterend.
Maar nu effe rust en hopende tot weer blogs................liefs.Conny

feltfree på Åsly zei

Wat worden dat een leuke blokjes. Goed dat je naar jezelf luistert.

sylvia zei

Take care, lieverd!!

Quilting Moesje zei

Mooi begin van een bijzondere quilt :0))
Alle goeds gewenst hoor !

Dorothé zei

Jammer Chris, ook ik zal jouw optimistische blogjes missen. Ik zal maar zeggen: "go crazy for a while" en kom terug met herboren energie.

Yvonne zei

Ik hoop dat je na je revisie weer zo goed als nieuw terugkomt al haal je die hoge versnelling niet meer. Prachtig zoals je die oude foto's in je quilt verwerkt. Ik ga je missen Chris, hopelijk tot snel!

Guusje, zei

Wat wordt je quilt prachtig. En laad maar lekker even de batterij op. Wij wachten rustig tot je er weer bent.

Ineke zei

Begrijpelijk Chris. Denk en verzorg je goed!
Dikke knuffel!

Marga (MarPie) zei

Dat begin heeft zelfs mijn verwachtingen overtroffen, wat kan jij dat toch goed.
Het mooie weer komt eraan, zal je hoe dan ook natuurlijk ontzettend missen maar ga maar even in de garage staan en neem de fiets.
Gaat alles wat langzamer maar je kan er dan ook veel beter van genieten.
Blijf genieten dat is heel belangrijk.

Groetjes en dikke knuffel,
Marga♥

neeftje zei

Rustig aan hoor! Je blokken worden prachtig! Groetjes jacqueline

inge zei

af en toe even pas op de plaats kan zoveel deugd doen! take care!

Elvira zei

¡¡¡¡ Que bonito proyecto !!!!
Cada uno a su marcha, el caso es disfrutar de lo que hacemos
Besos

Martine zei

Sterke met de revisie en doe maar rustig aan. Knuffels.

Anoniem zei

Goed zo mam en nu ook echt even bijkomen!
Alle liefde van medebloggers, vrienden en vriendinnen meenemen en genieten...

Dochter

Ria van Kasteel zei

Herkenbaar hoor Chris, bij mij lukt het ook niet helemaal. Maar als er weer een beetje rust komt komt het vanzelf, voor die tijd is het van de hak op de tak. Je crazy quiltje is echt prachtig met mooie foto's.
We komen elkaar vanzelf weer tegen in blogland.
Liefs en een hele dikke knuffel van Ria ;0))

Tineke zei

Even rustig aan doen en tijd nemen voor jezelf is helemaal niet erg, alhoewel ik je gezellige blogjes wel zal missen.
Groetjes Tineke

baukje zei

Oh oh Chris, ik ken dat zo goed. We zijn toch allemaal hetzelfde. Ik heb meteen na dd week workshop weer een tik van de griep te pakken, te vermoeid hé....
Doe rustig aan en geniet avn je prachtige crazy quiltblokken. Wat een ontzettend goed idee om die foto's op lappen te scannen. Heb het nog nooit gedaan maar het ziet er zo goed uit bij jou.....

jolie zei

Jij kent je lichaam het beste en weet ook wat goed voor je is.

Hoop dat wat rust je goed zal doen

Lilian Pilar zei

Chris, son bellisimos tus trabajos, las fotos de tu mamá son preciosas.
Te invito ver mi nueva página de blog
http://catiefiquiltseljardindetusideas.blogspot.com.es/
Estamos abriendo una tienda online..
XoXo

ORANGE S zei

Lieve Chris, Sorry voor mijn late reactie. Heb heb Bloggerland ook even gelaten voor wat het was. Ik was in Holland voor een paar weekjes. Kleindochter Amarins haar eerste verjaardag gevierd. Laat de rust en het niets doen maar lekker komen en voor je het weet borrel je weer van energie. Lieve zonnige groeten uit New Orleans, Alice

Willy zei

Hej Chris. Mijn reactie is ook een beetje laat, want het bloggen staat op een laag pitje. Neem de tijd en vergeten doe ik je zeker niet hoor. Veel handwerkplezier en een fijne zomer. Lieve groet,

Anoniem zei

Het is heel goed om af en toe even een beetje gas terug te nemen.. Anders vlieg je uit de bocht..

We horen wel weer van je Chris en we kunnen altijd nog in de album terug bladeren..

Veel groeten van Jantje

Lee Prairie Designs zei

I miss viewing your posts but totally understand Chris. I have not been a regular blog writer either. I look forward to viewing your post when you return.

Hugs, Carolyn

MarianneD zei

Lieve Chris,wat naar voor je dat je een tandje terug moet...maar soms is het niet anders...zethem op,doe de dingen waar je het meeste plezier aan beleeft en de rest komt wel weer...;-) of niet! Je herinneringsquiltje wordt prachtig,heel bijzonder....liefs van mij!