Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

"Geroosterd"

Nee, geen kipjes of andere lekkernijen die geroosterd zijn, maar het middenstuk van de Applicatiequilt. Daar is een rooster of -hekwerk op getekend.


Gelijk maar aan het doorpitten begonnen. Het ging zó lekker dat dit deel helemaal klaar is.



Dus als ik zin en tijd heb, kan ik aan de randen beginnen. Eerst om de applicaties heen quilten en daarna bedenken hoe ik het verder ga doen.



Op woensdag 3 februari zag ik de eerste bloemen aan onze amandelboom. Vroeg dit jaar! Een week of 4 geleden maakte ik deze foto:


Heel langzaam zag je steeds meer roze knopjes en gingen de bloemen open. En weet je wat? Tot nu toe zitten er bloemen aan! Regen of wind, niets viel er af. Ze beginnen nu wel wat te tanen, maar dit hebben we nog nóóit meegemaakt.


Nu begint de pruim, een speciale sierkers en daarna komt het sierappeltje. Het blijft dus een feestje in de tuin.


13 opmerkingen:

Yvonne zei

Ooo, Chris wat wordt je quilt mooi! Hij komt echt tot leven door die kleine steekjes!
Net als alles in de tuin trouwens! Hier aan de kust is de natuur altijd een beetje achter maar het duurt niet lang voor ook hier de knoppen openbarsten.....heerlijk!

Truus zei

Je quilt wordt prachtig en de randen zullen binnenkort ook wel klaar zijn.
Genieten hè elke dag weer als je ziet wat er weer is gaan bloeien of opkomt. Je ziet bijna alles groeien.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Floor zei

Prachtig gerasterd Chris, je quilt! Vind het altijd zo mooi dat rasteren, al die leuke vierkantjes die je dan krijgt.,
Ben heel benieuwd wat je met de randen gaat doen.
Dat is moeilijker, omdat deze ook rasteren waarschijnlijk een beetje saai wordt. Maar wat dan? Ben benieuwd dus.
Mooi al die bloesem in de tuin. Goed voor de bijen ook, hebben ze wat te doen.
Vandaag lekker zon, dus maar genieten.

Marga (MarPie) zei

Schitterend je raster quiltwerk.
Maakt een applicatie-quilt altijd zo mooi vind ik.
Heerlijk hé dat het weer voorjaar begint te worden.

Groetjes,
Marga♥

Johanna Faber zei

Wouw wat mooi Chris

Conny's-blog zei

Je quiltwerk word super mooi.
En inderdaad heerlijk om alles weer te zien uit lopen en in de bloesem komen, heerlijk deze tijd van het jaar....................liefs.Conny

foekie's fashion zei

Wat wordt die quilt schitterend!

marga zei

Hallo Chris.
T'his maar goed dat je mijn gezicht niet kon zien toen ik de foto's bekeek bij dit blogje.
Stel je voor zo'n half open mond want wat is thie mooooi.
Geweldig de kleuren van de bloemen en de vaas maar ook het quilt raster doet het goed.
Ben heel benieuwd hoed de buitenrand gaat worden.

In de tuin is het ook helemaal geweldig.
Volgens mij kun je als je stil bent buiten de planten horen groeien.
Ik kijk er iedere morgen weer van op hoe in een dag en nacht tijd de planten uit de grond komen.
Fijne week.
Groeten
Marga

Eulalia Isabel zei

Hermoso trabajo,me encanta.
saludos

neeftje zei

Super mooi! Wat is het genieten! In de tuin ook, de bloesem is zo mooi!

Annie Kingma.Bonnema zei

Het quilt word hel mooi.
Zo mooi geroosterd.
Groetnis Annie

Elvira zei

Me gusta mucho como te esta quedando el acolchado. A mí tambien me pasa, disfruto mucho con las primeras señales de la primavera
Besos

Marianne zei

Prachtige kleuren. En wat komt het quiltwerk er mooi op uit.
Buiten is het nu op zijn mooist. Al die mooie bloesems die zich ineens laten zien.
Lieve groet, Marianne K.