Weer een paar stapjes verder

Op onze Mini Bee deze week waren we alle 3 ijverig en heel divers bezig.

Ruth had alle blokken van haar quilt doorgepit en kon nu beginnen aan de rand.
 Driehoekjes tekenen, daarna doorquilten.

Na al het sokkengebrei had Joke de blokken met Jacobsladder patroon weer tevoorschijn gehaald.
 Het wordt een stoere quilt voor haar kleinzoon.
 De blokken zijn 50x50 cm met stofjes uit de spijkerbroeken en overhemden van de opa's.
 Hartstikke leuk:

Ik hield me bezig met de hexagonnetjes:

Ondertussen werd er natuurlijk ook gepraat en nagedacht over de ingrijpende gebeurtenissen van deze week.

Donderdag had ik de gelegenheid om me heerlijk terug te trekken in de Idylle. Er moest gedubbeld worden.

Een tijdje terug zocht ik in Schagen een stofje uit voor de achterkant van de applicatiequilt. Ik moest het even laten bezinken, maar vind het nu verrassend leuk! De bolletjes met perlé garen nr. 8 kocht ik voor de Crazy Vintage. Ik had eerst nr. 5, maar vind dat veel te dik. Werkt niet lekker. De ronde, platte schijfjes zijn omwikkeld met dun katoen garen, vrij stevig. Die kreeg ik van iemand.

Chago maakte blokjes voor onder de poten van een tafeltje dat ik tegen mijn grote werktafel kon zetten. Op deze manier kon ik bijna de hele onderlap met tape vastzetten. 

Dat werkte prima en aan het eind van de middag was het dubbelen klaar.

Wat voelt het dan  toch lekker!! 's Avonds nog de stof van de achterkant over de rand van de quilt naar voren gevouwen en vast geregen. Ik denk niet dat het lang zal duren voordat ik de eerste quiltsteekjes zet.

En zo gaan we weer een weekend in, het Paasweekend. Ik wens jullie allemaal hele goede en gezellige dagen en dat naast al het goede de boodschap van Pasen door mag klinken:
Hij is waarlijk opgestaan, Hij leeft!

9 opmerkingen:

Mieke van Minnen-Kanis zei

Heerlijk dat je top is gedubbeld.
Nu 'alleen'nog quilten. Het voordel is dat je hem per draadje mooier ziet worden.
Jullie ook een heel goed en fijne Pasen gewenst.
Groetjes Mieke

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi werk, en je mooie quilt gedubbeld.
Wat zal dat een prachtig werkstuk worden.
Fijne Paasdagen
Groetnis Annie

Floor zei

Wat gezellig dat jullie weer bij elkaar zijn gekomen en lekker bezig zijn met jullie werkjes.
Je quilt is gedubbeld, heerlijk is dat hè, dan heb ik altijd echt het gevoel dat het al een quilt is. Dat is het dan ook natuurlijk, want alles zit al aan elkaar.
Veel plezier met quilten.
Fijne Paasdagen gewenst Chris.

Cisca Heiden van der zei

Wat een gezellige stof voor de achterkant, en fijn dat hij gedubbeld is! Wat een schattig doosje (of lijstje) met die poes. Ik dacht even dat het gequilt was, maar nu ik nolens kijk, denk ik weer dat het kruisstreepjes zijn. Straks zal ik het no een keer vergroten, maar eerst dit afmaken, anders is wat ik geschreven heb weg.
Leuk, een quilt van overhemdentstof en jeans. alleen moeilijk met de hand. Maar misschien naait ze met de machine. En Ruth schiet ook al op, mooie kleuren!
Jij ook fijne Paasdagen gewenst!
Groetjes, Cisca

Monica zei

Voldaan gevoel dat hij gedubbeld is, dan kun je er steeds een beetje aan gaan quilten. Wederkerig gezellige paasdagen

marian'ne m zei

Heerlijk om in die ydille te vertoeven.
Prachtige quilt, plezier om aan te werken.

Mooi pasen !!

baukje zei

Voor jou ook vredige paasdagen Chris. Het boek is gearriveerd en de foto's die erin staan zijn zo magnifiek, zo kleurrijk en zo bijzonder. Ik zal er binnenkort wat avn alten zien.

Yvonne zei

Handig zoals je je quilt hebt gedubbeld, fijn als de tafel wat hoger staat. De achtergrondstof heb je er qua kleur heel mooi bij gevonden ik kan me voorstellen dat je handen jeuken om te beginnen! Mooie dingen ook waar de dames op je mini-bee mee bezig zijn. Fijne paasdagen!

Hermie zei

De top gedubbeld een heerlijk gevoel vind ik dat altijd, de rand omrijgen doe ik ook altijd, werkt veel fijner. De jacobs ladder blokken zijn mooi, gaat een mooie quilt worden, heb ik al eens van batik gemaakt voor onze oudste en nu heeft zijn zoon(6 jaar)hem in gebruik.