Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Hexjes- en Glaskunst

Een lange reis per trein kan een vrolijke bezigheid zijn. Kijk maar:


Hiermee kwam ik thuis na de terugreis van mijn zus. Zojuist de tot-dus-ver-af-lap, nog net vóór een fikse bui, even over wat groen in de tuin gehangen:


Beetje raar model natuurlijk, maar je kan zien dat hij wél groeit.



Mijn zus en ook haar man -tachtigers- hebben te doen met een zeer kwetsbare gezondheid. Hun levenstempo en conditie is zóveel minder dan vroeger. Ze hadden een heel intensief en druk bestaan met 6 kinderen, een bakkerij en winkel en daarnaast nog heel wat sociale en maatschappelijke bezigheden. Vooral de laatste jaren hebben ze veel verdriet te verwerken gehad. Ondanks dat verstaat mijn zus toch de kunst om naar de zegeningen te kijken en daarvan te genieten.
Vanwege dit alles probeer ik regelmatig naar ze toe te gaan.
Deze keer kon ik mijn zus voor hartonderzoek naar het ziekenhuis begeleiden en wilde ze ook graag dat ik bij het gesprek met de cardioloog was. Fijn!
In een van de gangen van het zh kwam ik een paar vitrines met Glaskunst tegen. Kon het niet laten om met mijn foontje een paar foto's te maken. Niet heel duidelijk en scherp, maar toch.


Dom genoeg ben ik vergeten de naam van de maakster te fotograferen. Ik vind het zó leuk dat heel veel ziekenhuizen kunstenaar en hobbyisten de kans geven hun werk te laten zien. Zo kom je altijd weer iets speciaals tegen. Vooral toen ik het schip van de laatste foto zag, moest ik aan Willeke denken. Zij deed laatst een Glas-workshop.

Komende woensdag weer onze Bee voor Drie. Zin in. Ik neem mijn Vintage mee. 
Fijne week allemaal!


17 opmerkingen:

feltfree på Åsly zei

Fijn dat jullie zo veel aan elkaar hebben. De glaskunst is prachtig.
En je quilt, super. Dan is het heerlijk treinrijden. Je hebt vast veel aanspraak in de trein?

Monica zei

Oh Chris, wat fijn dat jij zo jouw zus en zwager kunt helpen.
En geweldig mooi deze glaskunst, zulke exposities vrolijken menig ziekenhuis op

Ineke zei

Wat fijn dat je samen met je zus naar ziekenhuis kon gaan. Altijd heerlijk om je familie op te zoeken. Je lap groeit lekker.
Liefs, Ineke

Floor zei

Fijn dat je er voor je zus en zwager kunt zijn Chris! Een beetje steun kunnen ze vast heel goed gebruiken en ook de gezelligheid natuurlijk.
Wat wordt je quilttop mooi en super fleurig! Lijkt me wel moeilijk om er steeds zo'n vreemd gevormd stuk aan te zetten, veel moeilijker dan rechte blokken lijkt me.
Die glaskunst.... wat mooi is dat!!!
Vooral die eerste foto, dat lijkt wel geweven van strookjes, dat zouden dan hele dunne glazen strookjes zijn, pure kunst met een grote K!

Cisca Heiden van der zei

Wat fijn voor je zus en zwager dat je zo vaak mogelijk gaan. En fijn dat je mee kon naar de cardioloog, wat de één niet onthoudt weet de ander nog wel.
Maar wat een mooie hexjeslap wordt dat, ik ben er helemaal verliefd op!
Mooi, die glaskunst, die 'huisjes' doen me denken aan mijn nieuwe kerstquilt.
Fijne week, Cisca

Annie Kingma.Bonnema zei

Fijn zo bij je zus te kunnen logeren, en met haar mee naar de cardioloog.
Hexjes zijn prachtig, en leuk werkje in de trein ook.
Glas kunst is heel apart en mooi.
Groetnis Annie

Yvonne zei

Dat is een leuke bijkomstigheid van het reizen per trein. De hobby kan mee! Wat een mooie glaskunst in het zh. Dat vrolijkt de boel een beetje op. Veel plezier op de Bee!

Willy zei

Fijn dat je zo een paar dagen bij je zus en zwager kon zijn. Mooi gezelschap had je tijdens de treinreis. Leuk ook die glaskunst. Fijne bee alvast. Groetjes,

Rini zei

Heerlijk hoor , zo 'n helpende.zuster te hebben en het ook te kunnen zijn.
Dan is er toch ook nog wat gezelligs aan voor je zus met narigheid.
Je hexjes vind ik prachtig.groetjes Rini.

Rian, zei

Wat fijn dat jullie elkaar zo tot steun kunnen zijn. Ouder worden en oud zijn valt vaak niet mee. Het zijn kostbare bezoekjes aan je zus en zwager!
En wat hébben we toch veel soorten kunst.
Ik vind het ook een heel mooi initiatief van veel ziekenhuizen. Hier in Tiel kom je ook de mooiste dingen tegen aan de wanden en zelfs in het middengedeelte van de draaideur van de hoofdingang!

chevremont zei

wat lief van je om je zus zo bij te staan!
mooi die hexjes! leuk voor onderweg, en zo groeit je lap!
en die kunstwerken in glas! zo mooi!

Willeke zei

Oh wat leuk dat je er foto 's van hebt gemaakt. Zou die bovenste nu van gewone stofdraadjes zijn gemaakt of van hele dunne glas sliertjes? Dat kon ik op de foto niet echt goed zien.
Leuke ideetjes weer, die duizenden glazen kraaltjes ( denk ik)
Inderdaad leuk zo n kleine expositie in zo 'n ziekenhuis. Onze vitrine kasten zijn verdwenen, maar aan de muren hangen wel steeds schilderijen of foto's.
Het blijft fijn om naar te kijken en je hebt ook weer een ander gespreksonderwerp!

Groetjes

marga zei

Stralende hexjes bloemen en prachtig glaswerk.
Groeten
Marga

Guusje, zei

Wat mooi wat je in het ziekenhuis hebt gezien, fijn dat je met je zus mee kon gaan. Je bloemen zijn erg mooi.

Lida zei

Heerlijk dat jij je zusje nog hebt en samen nog wat kan doen en altijd fijn als je zo iets moois tegen het lijf loopt! Schitterend die prachtige glas creaties! Knuffel
Lida

Antje uit Urk zei

Wat fijn dat je zus het zo goed oppakt! En fijn dat je dit voor haar doen kunt! De hex-bloemetjes hangen in de lucht denk ik..bij Marga zag ik ze ook en ik ben er ook mee bezig. Maar wat heb je er veel gemaakt! je gaat snel! Heel mooi!

Marga (MarPie) zei

Tja jij hebt je trein tijd ook weer goed besteed.
Mooi dat glas bij de eerste vaas lijkt het wel of ze garen er tussen gedaan heeft.
Hopelijk geen nare uitslag voor zuslief.

Groetjes,
Marga♥