Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Versieren!

Twee logjes op één dag, dat heb ik nog nooit gepresteerd. Maar ik kan het niet laten. Vanmorgen op de Vintage Crazy cursus weer genoten. Met zijdelint geborduurd, nóóit gedaan. Ooohhh, wat moet je daar geduld voor hebben, vooral in het begin natuurlijk.
Maar één van onze dames, Ineke de Roos, had al een heel blok versierd. Moet je even kijken:


Wat enig hè?! Zo ver ben ik nog làng niet. Pfffff, ik heb nooit op een dergelijke manier geborduurd, maar vind het erg leuk om dat te leren.

En hier zie je onze 'juf', Aljona. De eerste beginselen van het lint borduren doet ze voor.


Heel gezellig, heel ontspannen. 
Dat wordt dus weer huiswerk maken!


16 opmerkingen:

Floor zei

Jij gaat dus lekker op de versiertoer Chris! Dat blok van Ineke is inderdaad heel mooi geworden. Vooral dat lieve oude plaatje in het midden is zo mooi.
Nieuwe technieken leren is altijd leuk, ben heel benieuwd hoe jouw blok er straks uitziet.
Sterkte met je huiswerk :-)

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat is dat blok van Ineke leuk!
Jij heel veel succes en plezier met het versieren van je blok!

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat ziet dat er mooi uit. En met die mooie lapjes van vanmorgen kan jij ook heerlijk vooruit. Spannend om een nieuwe techniek te doen, maar o zo leuk. Ik wacht met spanning af hoe jouw blok wordt.
Groeten, Joke

Cisca Heiden van der zei

O, wat een prachtig blok, en wat een leuke cursus. Ik krijg gelijk zin om het te proberen. Maar daar heb je toch zo'n goede lerares voor nodig als jij hebt. Ik ga eens gauw op Ineke de Roos blog kijken, als ze tenminste een blog heeft. Dat hoop ik maar.
Groetjes, Cisca

feltfree på Åsly zei

Oh wat leuk. Dat worden ware kunstwerkjes. Je kunt voorlopig vooruit met die mooie lapjes

marga zei

Wat kunnen er toch veel mooie dingen gemaakt worden met verschillende materialen.
Een mens is nooit te oud he. Maar wel heel erg leuk en m ooi om te zien zelfs wij kunnen nog iets leren en ideen opdoen van die mooie foto's.
Groeten
Marga

Ineke zei

Oh Chris, dit wil ik ook leren, ben best een tikkeltje jaloers ;-)
Zo mooi werk is dit hé?
Liefs, Ineke

Yvonne zei

Leuk om weer een nieuwe techniek te leren! Het blok van je medechristen ziet er al veelbelovend uit!

marcella zei

je moet even durven, met dat versieren, maar als de remmen eenmaal los gaan.....:) veel plezier op vesiertoer

Ans zei

Wat een mooi blok, zo zie je maar weer, een mens is nooit te oud om te leren!

sylvia zei

fantastisch leuk, Chris!!! Lijkt me een feestje om te doen want je kunt je helemaal uitleven: ook weleens fijn....;)
liefs Syl

Annie Kingma.Bonnema zei

Een mooi blok het voorbeeld.
Je hebt veel plezier in de cursus, en zeker zien we prachtige blokjes van jou hand
Groetnis Annie

foekie's fashion zei

Wat is dat toch leuk om te doen. Je komt zo lekker enthousiast over. En wat heerlijk om in zo'n bak te kunnen zoeken.

Marianne zei

Een mooi nostalgisch blok.
Met jouw stofjes zal dat ook wel lukken. Band en kant doen veel.
Het zijdeband is denk ik lastig te verwerken. Wens je veel succes!
Marianne K.

Margriet Hof zei

Hoi Chris,
Twee blogjes per dag? Dat doe ik elke dag! Bloggen is óók creatief-zijn immers? Leuk dat crazy-quilten. Lekker glitteren.

Jolanda zei

Hallo Chris, wauw, dat ziet er gaaf uit. Heerlijk die vintage sfeer! groetjes Jolanda