Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

"Mijn klein Paradijs"

Afgelopen week heb ik alles op alles gezet om de top van de applicatiequilt af te krijgen.

Kolibrietje links,
kolibrietje rechts,
samen aan het snoepen.

Een paar rondjes
Hoekversiering

Twee extra kleine blaadjes,
dertien grotere blaadjes er bij.

Ik vind dat de top nu klaar is! Ik heb er best lang over gedaan, maar ík vind dat niet erg.
En ik heb een naam verzonnen:
"Mijn klein Paradijs"
Ik heb er 2 foto's van gemaakt, de 1e buiten, de 2e binnen.


Wat een verschil toch. De kleur zit er ergens tussen in.

Dit was echt een leerproject voor mij. Ik heb verschillende applicatie technieken die ik op de cursus bij Jacqueline had geleerd, toegepast. Om te appliceren gebruikte ik zijde garen. Daar moest ik wel aan wennen, maar ik vond het super werken.

Nu komt natuurlijk nog het dubbelen en dan ....... doorpitten! Dat wordt ook nog denken! Maar eerlijk gezegd, heb ik daar wel zin in.

Volgende week ben ik weer een paar dagen bij mijn zus en daarna eerst verder met de Crazy Vintage.

Iedereen een heel fijn weekend en tot eind volgende week.
Liefs.


29 opmerkingen:

foekie's fashion zei

Wat is deze quilt fantastisch mooi geworden, vooral je vogeltjes. Maar super netjes alles geappliceerd! Je mag hier best trots op zijn.!

Truus zei

Schitterend is je quilt geworden en geweldig de kolibries die er op zijn geappliceerd.
Je mag best trots zijn op het resultaat.
Gezellige dagen met je zus.
groetjes, Truus uit Drenthe

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat is je top mooi geworden!! geweldig.
Heel gezellige dagen bij en met je zus, geniet ervan!!

marga zei

Een prachtig Paradijs is dat geworden. Het maakt toch niet uit hoelang je erover doet het gaat om het plezier wat je hebt bij het maken. Ieder vogeltje of blaadje is met aandacht gemaakt en heeft daardoor ook vast voor jou een betekenis.
Ik wens je fijne dagen bij jou Zus. Tijd om samen bij te praten is heel belangrijk.
Groeten
Marga

Floor zei

Het is een plaatje geworden Chris!! Ik word zo vrolijk als ik er naar kijk.
Dat komt door de stralende kleuren, maar ook omdat de vogels vliegen, net alsof ze zo naar je toe zullen komen.
Erg mooi gemaakt ook, mijn complimenten.
Nu lekker gaan quilten, ben benieuwd hoe je dat gaat doen.
Een fijn wekend gewenst en een fijne week bij je zus. Lekker bijkletsen :-)

marian'ne m zei

Schitterend !!

Echt een paradijsje waar je graag wilt vertoeven.

Ineke zei

Prachtige naam voor een schitterende quilt!!! Het maakt toch niet uit hoe lang je er over doet? En nu dubbelen en quilten, benieuwd hoe het er uit ziet als het helemaal af is. Een snoepje, vast en zeker!
Fijn weekend

feltfree på Åsly zei

Een top om weer trots op te zijn. Wat is hij mooi. Super!!!

Cisca Heiden van der zei

Wat een schitterende quilt, Chris, daar kan je trots op zijn. Zo mooi geappliqueerd, en zulke mooie kleuren. En de naam is helemaal goed, precies zoals hij is! Wat zal hij mooi zijn, (nog mooier?) als hij gequilt is.
Veel plezier bij je zus, en voor nu een prettig weekend.
Groetjes, Cisca

Annelies zei

Wat ziet het er schitterend uit !!

Elly (creatieveling Elly) zei

Prachtig.
Veel plezier bij je zus
Liefs Elly'


mieke zei

Jouw klein paradijsje is mooi geworden.
Veel plezier bij je zus.
grtjs Mieke

marijna zei

Chris, wat is hij mooi geworden. Ziet er perfect uit dat appliceren. Wat een verschil altijd, of je buiten of binnen een foto er van maakt.Je heb them een mooie naam gegeven. Of is het een "zij"?

Annie Kingma.Bonnema zei

Prachtig mooi geworden, zo mooi de applicatie, en de kleuren.
Een waar paradijs.
Fijne Zondag gewenst.
Groetnis Annie

Ria van Kasteel zei

Wat een smaakvolle sierlijke top is het geworden, het is net of de kolibrietjes echt vliegen, heel mooi.

Liefs en een knuffel van Ria ;0))

Rya, Rotterdam zei

Hij is errug, errug mooi geworden. Mijn ogen smullen ervan en mijn hart danst een beetje. De kleuren, de stofjes die je gebruikt hebt, de kolibrietjes: kleine snoepvogeltjes. Groot compliment, Chris. Wees er maar heel trots op!!

Dollandesign zei

Wonderful, just wonderful!

Dollandesign

Marianne zei

Chris, je quilt is prachtig geworden. De vogeltjes vliegen echt, dat maakt hem extra levendig. Schitterende stofjes gebruikt.
Nu even genieten bij je zus. Fijne week.
Lieve groet, Marianne K.

Lida zei

Hoi Chris, Zoals altijd weer petje af, wat een schitterende top is het geworden en wat zal die mooi zijn als jij hem hebt gequilt! Daar kan ik nu al naar uitkijken! Veel plezier met je crazy en natuurlijk bij je zusje! Knuffel
Lida

Corina zei

wow wat is ie ontzettend mooi geworden! Zo leuk je eigen toevoegingen, dat maakt het helemaal uniek en van jou!

Yvonne zei

Wat een prachtig quiltje! De kleuren en het mooie appliqueer werk! Echt een kunstwerk, wat kan jij dat toch mooi!

Dorothé zei

Wat een prachtige paradijselijke paradijs top. Daar krijg je vanzelf vleugels van plezier van.

Willy zei

Het is prachtig geworden Chris.
Fijne dagen bij je zus.
Lieve groet,

Antje uit Urk zei

Wat is die prachtig Chris! Ik zit er echt van de genieten, die kleuren zijn zo mooi, ze springen er echt uit! Ik ben heel benieuw hoe je deze gaan door quilten!
groetjes

Marga (MarPie) zei

Ontzettend mooi en zo kleurrijk weer.
Dat is echt jouw handtekening in quilts, de mooie kleuren zo fleurig maar nooit te druk.
Prachtig gewoon.
Heel veel plezier bij je zuster.
Groetjes,
Marga♥

Trui zei

Wat issie mooi geworden, Chris!
Heel veel complimenten!
Groetjes en veel gezelligheid bij je zus!

petronella zei

Prachtig!

Johanna Faber zei

O Chris wat is hij mooi geworden zit met bewondering te kijken
Fijne zondag groetjes uit Zweden

neeftje zei

Wauw wat is hij mooi geworden!!! Super! Kom je hem binnen kort showen??? Kan niet wachten om hem in het echt te zien!