Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Genieten van nostalgie

Wat ben ik toch bevoorrecht met mijn Idylle! Na een paar (figuurlijke) stormachtige dagen kon ik mij vanmorgen een paar uur terugtrekken en mijn gedachten verzetten met het crazy patchwork waar ik niet crazy van word. Integendeel! Allemaal gezellige, mooie en leuke dingen om me heen. De 2e les is al weer geweest, dus ben ik bezig met het huiswerk. Ik vind het leuk!!


Nog één stofje uitzoeken voor papiertje nummer 6.
Zoompje naar binnen vouwen en spelden.


Met doorzichtig garen van Yli en een Microtex naald op de machine een inimini-zigzagje naaien en alle deeltjes vastzetten.


Een enig bandje, dat ik laatst tegenkwam, met het bovenste bruine stofje meegenaaid. De rest zet ik later met de hand vast.


Even kijken hoe een ander kantje er op zou staan.
In de volgende les gaan we meer versieren. Kraaltjes, knoopjes, steekjes. Wat ik wil. Hoeft niet zo druk van mij.



Nog even heel wat anders: Ik ga op reis en ik neem mee ........:


Nee hoor, ik ga niet op reis. Mijn achterbuuvquiltmaatje wél. Wintersporten, dus móeten er warme sokken mee. Een rijtje voor haar man, een rijtje voor haarzelf. In totaal heeft ze nu 27 paar sokken gebreid. Dat zijn dus 54 sokken!!!!! Ik vind het geweldig.

20 opmerkingen:

feltfree på Åsly zei

Wat ziet dat blok er nu al leuk uit. Grappig wat een paar bandjes kunnen doen

baukje zei

Leuk dat crazy werk, ik heb het nog nooit geprobeerd, heb wel heel veel kantjes en fluweeltjes ervoor. En die sokken, niet te geloven zeg, wat een doorzetter die buurvrouw.

Ineke zei

Leuk crazy blokje in de maak! Grappig dat ik dit ook graag wil gaan doen, maar nu even met de mandjes-quilt ga beginnen.
Liefs, Ineke

Floor zei

Buurvrouw en -man zullen geen koude voeten hebben!
Crazy blokjes. Heb ze ook eens gemaakt, maar nog nooit op deze manier, met appliceren.
Ziet er vrolijk uit en zo mooi dat middelste lieve fotootje.

hobbyshop fugeltsje zei

Ze zullen in ieder geval geen koude voeten krijgen. :0D
Blijft ook leuk om te doen crazy quilten.
Super leuk blokje.
Gr. Miranda

Annelies zei

Wat leuk om aan zo'n crazy blok te werken !

Tineke zei

Wat een leuk crazy blokje, wat een verschil maakt zo'n kantje.
En al die sokken, prachtig. Over een paar weken kan ik ze in het echt bewonderen.

Annie Kingma.Bonnema zei

Een heel leuk en mooi Crazy blok gemaakt. Je hebt er echt plezier in.
Succes verder
Groetnis Annie

Corina zei

Mooi crazy werk, leuk om te doen he!

Yvonne zei

Prachtig dat blok! Lijkt me zo leuk dat uitzoeken van kantjes en bandjes!
Ppffff 27 paar sokken! Knap hoor! Je buurtjes hebben voorlopig warme voeten!

Lida zei

Zo leuk om te maken en je uit te leven en al die stofjes en steekjes maken hem anders dan welke andere quilt dan ook! Dus jouw unieke wordt vast gezellig en warm van kleuren, al gebruik je nu wel héél romantische stofjes! Knuffel
Lida

Cisca Heiden van der zei

Wat leuk, je crazy werkje! Ik vind dat plaatje vooral zo mooi. En kantjes en steekjes maken het zo apart. Makkelijk dat je het met de naaimachine aan elkaar kunt zetten.
Wat een hoeveelheid sokken heeft je buuv gebreid. Die komen nu mooi van pas!
Groetjes, Cisca

Hermie zei

dat plaatje is net een foto in een fotolijstje. Handig om het eerst met onzichtbaar garen te naaien en dan versieren.

Marianne zei

Een spannend project met de crazyblokjes.Ben benieuwd naar het resultaat.
Ben er ook wel eens mee bezig geweest, maar raakte niet helemaal enthousiast. Deed me denken aan mijn stofversier opleiding.
Wat een prachtige sokkenoogst bij de buren. Heerlijk warme voeten.
Veel plezier met de blokjes. Lieve groet, Marianne K.

mieke zei

Leuk , om met zo'n ' crazy ' project bezig te zijn.
grtjs Mieke

Marga (MarPie) zei

Ziet er nu al leuk uit.
Ben heel benieuwd wat het uiteindelijk zal worden.
Jij kan namelijk zulke fijne steekjes maken.
Veel plezier alvast maar dat zal wel lukken.

Groetjes,
Marga♥

Guusje, zei

Het crazyblok vind ik erg mooi worden ben benieuwd hoe je het nog verder gaat versieren en wat een sokken, mooi die zullen geen koude voeten krijgen.

marga zei

Dat crazyblok is echt heel leuk. Geen vast patroon maar gewoon doen. Dingen die je tegenkomt en dingen die je dierbaar zijn samen verwerken tot iets mooi's geweldig toch.
De sokken van jou buuf geweldig. Sokken breien is zo leuk om te doen maar 54 stuks is toch een pluimpje waard.
Groeten
Marga

Antje uit Urk zei

Wat een mooie stapel sokken! Prachtig! Leuk Chris, de crazy blokken, mijn zusje heeft er ooit een speldenkussen van gemaakt.
liefs uit Urk

Rian, zei

Leuk toch dat je van een crazy blokje rustig word :)
Heerlijk in je eigen huisje... Ik zie je in gedachten zomaar zitten tussen al je dierbare spulletjes.
En die sókken!!! Superbuuv! Ik hoop dat ze met alle botten heel weer thuis komen.
Liefs,