Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Bloemen en Kolibries

Er bloeien weer een paar bloemen op mijn Applicatiequilt.


Ik vind het toch wel erg leuk hoor om hier mee bezig te zijn.
Nu zijn de onderste hoeken klaar.


Maar ...... tussen het middenmotief en de bloemtakjes moet natuurlijk nog iets komen. 
En kijk nou eens wat er op mijn tafel is aan komen vliegen.


Een hele vlucht kolibries! Ineens kreeg ik de gedachte om er kolibries tussen te appliceren. Zulke prachtige, sierlijke vogels en die rode bloemen lijken gewoon te wachten op de dunne, lange snaveltjes.
Dus tekenen, scannen, printen en knippen en uitproberen.
En natuurlijk stofjes uitzoeken.


Én gepriegel, maar ik ben al een eind op weg.


Alleen het staartje nog, dan kan hij op de lap genaaid. 
Het snaveltje ga ik borduren. 

Allemaal een heel fijn weekend en tot volgende keer.


21 opmerkingen:

Truus zei

Mooi Chris de kolibrie er tussen.
Zag eerst alleen de foto van de rand en dacht dat je daar best een vogel kunt maken. Lees ik je blog en kijk daar kwamen ze al aangevlogen!
Veel plezier met je lapjes en kolibries.
groetjes, Truus uit Drenthe

Mieke van Minnen-Kanis zei

Mooi die kolibrie...

foekie's fashion zei

Wat wordt die mooi! Enig hoor die kolibries ertussen. Goed dat je de snaveltje borduurt, want dat is echt te klein.

katrien zei

OOOOO dat ziet er al mooi uit.

Yvonne zei

Enig! Wat wordt dat leuk! Je hebt er ook weer de perfecte stofjes voor gevonden!

marga zei

O wat wordt dat mooi Chris. Veel plezier er mee en een fijn weekend.
Groeten
Marga

Rian, zei

Wat enig Chris, een fleurige quilt waar je vrolijk van word.
Fijn weekend!

feltfree på Åsly zei

De kolibrie past er heel mooi tussen. Het ziet er prachtig uit zo.

Annie Kingma.Bonnema zei

Een prachtig bloementuin, en de vogels knap allemaal
Groetnis Annie

Martine zei

Wordt een mooie quilt Chris.

Floor zei

Wat een goed idee van je Chris om er Kolibries tussen te maken! Dat past er perfect bij en je kunt je weer lekker uitleven met alle kleuren lapjes.
Het wordt steeds mooier en ik kan zien dat je er plezier aan beleefd.
Ik ben ook weer aan het appliceren gegaan, dat laat ik morgen zien, heerlijk werk!!!

Cisca Heiden van der zei

Mooi, je applicaties, die kleuren blauw en paars zijn ook zo mooi bij elkaar. En die kolibries zijn een vondst, helemaal mooi!
Jij ook een heel mooi weekend, groepjes, Cisca

Ineke zei

Prachtige kolibrie's!

Ans zei

Ik kan begrijpen dat je het leuk vind om hieraan te werken, hij is zo fleurig en mooi!

baukje zei

Wat is applikeren toch leuk hè. Goed idee om het snaveltje te borduren, want scherpe puntjes applikeren. Oei dat is moeilijk hoor

inge zei

wat mooi! ik bewonder je applicatietalent!

Ria van Kasteel zei

Wat mooi je aplicatiequilt, leuk idee van de kolibries. Bijzondere vogeltjes die ik in Amerika zo maar rond zag vliegen, en wat werk je netjes.

Liefs en knuffel van Ria. ;0))

Anoniem zei

Knap van jou !Ik vind het op zich schitterend , maar kan het zelf echt niet .
Gelukkig hoeft een mens niet àlles te kunnen !
ik kan er wel naar * kijken *!!!!
En dat doe ik met plezier . En dan zit jij het ook nog zelf te bedenken ! R.

Willy zei

De bloemen zijn al prachtig. Leuk idee om het te combineren met de vogels. Groetjes,

Elvira zei

Te esta quedando muy delicado, cada hoja diferente tela , me encanta
Besos

neeftje zei

Super mooi wordt het!