Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Bakken vol stofjes

Op de grond wachten bakken vol stofjes op mij. Stevig aangedrukt, zodat er zoveel mogelijk in kan. Als de deksel er afgaat: ploef!! en de grond ligt vol.


Bijna likkebaardend zit ik in een makkelijke lage stoel, koffie bij de hand.
 Ik ben heel hartelijk ontvangen door de buurvrouw van Dochter. Zij heeft jarenlang kostuums genaaid, voor tv en voor toneelgezelschappen. Ook bruidsjurken kwamen uit haar handen.
Ik mag alles uit de bak halen en er uit kiezen wat ik voor de Vintage crazy cursus kan gebruiken. Een 'snoepwinkel' is het. Hulp krijg ik van haar jongste dochtertje. Zó schattig.


Ze heeft haar eigen box, waar ik óók in mag snuffelen en haar kwebbeltje staat niet stil!
Het zijn allemaal stofjes waar ik nooit mee werk, geen katoentjes.

Met een tas vol stevige lappen die ik nooit gebruik, kwam ik binnen, met een tas vol zachte, aaibare lapjes
ga ik de deur weer uit.
 Fantastisch!

Dit is de oogst, uitgestort op mijn tafel:


Mooi hè?!

Vanmorgen zit ik in Schagen voor de 3e les. Versieren met kraaltjes, bandjes en lint.


14 opmerkingen:

Ans zei

Wat een feest zal dat geweest zijn, lekker grabbelen tussen al die lapjes. Veel plezier vandaag!

KijkDaarIs zei

OHH wat heerlijk..om in zo'n schatkist te mogen duiken !!!
Heel veel plezier ermee....;0))
Fijne dag !

FLR zei

een wonderschone schat: de geefster en de lapjes! En wat gezellig, zo´n babbelaarster erbij die ook al geïnteresseerd is in lapjes.
Je voorgaande logjes zijn ook zo mooi, ik viel van de ene ooh in de andere, zit vol bewondering naar de applicaties te kijken!
groet
Francisca

Cisca Heiden van der zei

Wat een bof, en wat lief! Zo te zien was je in het walhalla van lapjes terechtgekomen. Mooier kan toch niet?
Veel plezier vandaag, ik kijk uit naar de resultaten!
Groetjes, Cisca

Truus zei

Wat een schatkist vol met prachtige stofjes voor de crazy quilt! Echt lapjes die daar in horen.
Veel plezier vandaag met de kraaltjes en kantjes.
groetjes, Truus uit Drenthe

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat heerlijk, zomaar winkelen tussen lapjes.
Veel plezier bij je workshop vandaag!!

Floor zei

Wat heerlijk om te mogen snuffelen tussen andermans lappen!
Dat zou eigenlijk leuk zijn op een bee of zoiets.
Iedereen neem haar lappen mee die ze (waarschijnlijk) toch nooit meer gebruikt en alles komt op een grote tafel.
Dan mag iedereen graaien en er lappen tussenuit halen die je wel graag wilt hebben.
Veel plezier met jouw lapjes, komen vast goed van pas om de blokken te versieren.

katrien zei

Ga je zeker kunnen gebruiken.Succes.

Yvonne zei

Heerlijk om daar in te mogen graaien! Het resultaat wordt vast prachtig!

feltfree på Åsly zei

Wauw wat een een feestje om daar in te mogen grabbelen. Leuk hoor.

Ineke zei

Oh heerlijk, heb dus net je laatste blogje gezien, een feestje!

baukje zei

Oh wat leuk en wat zou ik graag ook meegegraaid hebben. Veel plezier ermee hoor..

Marianne zei

EEN ECHTE SCHATKIST. Want dit soort lapjes hoort in zo'n kist.
Voor de verbruikster soms nog net te klein om nog eens te gebruiken, maar voor jouw doel perfect. Veel verwerkplezier.
Lieve groet, Marianne K.

Ineke de Roos zei

Hallo Chris,
Wat een heerlijke stapel gekke stofjes heb je gescoord.
Daar komt vast iets moois van.
Vriendelijke groet,
Ineke de Roos