Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Hebbes!


Ik heb hem, een foto van de Tibouchina in de sneeuw! Om 11 uur gisteravond riep Chago mij:
"Chris, kom eens kijken!"
Ja, joepie! Eindelijk was het wit buiten, een heel dun laagje, (is natuurlijk niet te vergelijken met de sneeuw bij Joke.....) maar toch. Snel de camera gepakt, jas aan en naar buiten. Ik had al eerder tegen Chago gezegd:
"Ik zou zó graag een foto maken van die nog steeds bloeiende Tibouchina in de tuin met een laagje sneeuw er op".
Direct gedaan dus, want ik vermoedde dat dat laagje wit 's morgens wel weer weg zou zijn. En zo was het ook.


Maar vanmorgen is hij ingepakt in bobbeltjes-plastic en staat onder dak, want er is nu wel kans op nachtvorst en ik wil hem graag overhouden. Ben benieuwd wat het weekend verder brengt.

En ik heb nóg wat. Deze week kreeg ik zomaar weer eens een siggy met de post.


Een héle mooie, van Claudia uit Duitsland.

Fijn weekend en liefs van mij.


17 opmerkingen:

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een aparte foto en eindelijk toch gelukt. Fijn dat Chago her opmerkte. Het weer is echt in de war de laatste tijd, maar het levert wel een mooie contrastfoto op. Je hebt ook een heel mooie siggy ontvangen.
Groeten, Joke

Anoniem zei

Wauw buvie wat een schitterende foto's . Ik hoop dat ze wel overleven deze prachtige knoppen. Wij hebben niets gemerkt gisteravond en vanmorgen om 8.00u was alleen het dak van de blokhut wit en op straat niets.

Truus zei

Wat een geluk dat Chago zag dat het sneeuwde. Nu heb jij je foto in de sneeuw.
Hier sneeuwde het ook maar vanmorgen nog steeds een laag sneeuw al dooit het wel.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Floor zei

Wat een beeld van een siggi is dat! Lijkt op de foto net een gedrukt plaatje op papier.
Heel kunstig gemaakt.
En dat het je nu gelukt is om deze mooie bloeiende plant in de sneeuw te fotograferen!
Best een unicum hoor. Mooie foto's trouwens.
Nu maar hopen dat het niet te hard gaat vriezen. Misschien anders even in de schuur of de Idylle?

feltfree på Åsly zei

Dat ziet er mooi uit. Groot gelijk om hem nu maar lekker ingepakt weg te zetten.

katrien zei

Mooie foto's,hier geen sneeuw maar héél véél wind.

conny's quilts zei

Wat een mooie foto's, bijzonder hoor.

Dorothé zei

Zo'n foto is inderdaad bijzonder zeldzaam én mooi. Grappige bezigheid, die ziggies.

marga zei

Wat mooi die. Die bloemknop met die kleine kristallen. Zag afgelopen week op de TV een paar uitvergrote sneeuw kristallen zo mooi. Normaal zien wij niet dat dat zo mooi kunnen zijn en ben je alleen maar bang om uit te glijden en te vallen in de sneeuw.
Wat een prachtige onverwachte siggy heb je gekregen.
Groeten
Marga

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi plaatje van de bloem met sneeuw.
Word vorst voorspeld dus nu binnen de plant.
Mooie siggy, ik lees er weinig over,
en het is ook al een hele tijd geleden dat ik actief was
Fijn weekeinde
Groetnis Annie

Ineke zei

Wat een prachtig sfeerplaatje!

foekie's fashion zei

Wat byzonder he dat je foto's kon maken van die mooie bloeiende plant. Wees er maar zuinig op. Mooie siggie weer.

Johanna Faber zei

Zal je wat meer sturen Chris. ligt hier nu een meter en het is -20

Maar de natuur staat echt op zijn kop, een bloeiende plant!

Fijn weekeinden groetjes uit Zweden

chevremont zei

hier geen sneeuw gezien, alleen maar een heel klein beetje smeltende smurrie. die was al gesmolten tegen de tijd dat het de grond raakte. en vandaag wat hagel, maar ook die legde geen wit laagje op de natuur.
bijzondere foto!

Cisca Heiden van der zei

Wat een mooie foto's, met dat kleine laagje sneeuw! Hier in het westen is nog niets gevallen.
En weer zo'n mooie sign, wat een schattig plaatje met dat muisje!
Liefs van Cisca

Willeke zei

Geweldig Chris! Mooie foto en ook zo bijzonder!!!!!

(Leuke siggie ook)
Hartelijke groetjes,

Guusje, zei

Mooie foto's. Prachtige plant en wat een mooie siggie.