Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De Tijd

Vandaag al de 5e dag van het nieuwe jaar! Of het nu Oud Jaar, Nieuw Jaar, of 12 uur 's nachts is, precies op de grens van Oud en Nieuw, de Tijd tikt met precieze regelmaat en consequent naar elke volgende seconde. De Tijd is een van de factoren in ons leven waarover we altijd absoluut zeker kunnen zijn. Hoewel ........ als ik terug kijk naar het vorige jaar, lijkt het sneller dan het jaar dáárvoor voorbij te zijn gegaan en dát jaar weer sneller dan dáárvoor ..... Hebben jullie nou ook die ervaring, dat de uurtjes, dagen korter lijken en voorbij vliegen, dat je minder doet op een dag dan vroeger? Of ligt dat nou alleen maar aan de leeftijd .....?
Soms ervaar ik die steeds doortikkende Tijd als barmhartig, maar soms ook het tegenovergestelde.

Terwijl deze gedachten door mijn hoofd speelden, zat ik op de bank. Met naast mij iets gezelligs:


Deze vrolijke  Top in wording. Al heel wat hexagonnetjes aan elkaar.


Ik vind hem steeds leuker worden en hij begint ook lekker te 'voelen'.

Ik zocht eens even terug wanneer ik er mee begonnen was. Dacht ergens in 2015. Maar daar heb je het weer, de Tijd! Ik begon er mee in juni 2014!! Ik zal er zeker dit hele jaar nog mee bezig zijn. Net als met de Applicatiequilt. Daar wil ik de top vóór de zomer van af hebben.

Nog één keertje terugkijkend en mijmerend over  mijn doen en laten in het vorige jaar, kom ik tot de conclusie dat ik, op hand-werkgebied, heel wat af heb gekregen: de Siggyrol, 5 quilts en 2 kussens. Toch meer dan ik dacht.

Vol goede moed ga ik dus dit jaar in, maar eerst moet ik dít uitzicht kwijt:


De quiltsprei waar ik al een paar dagen onder lig! Griep, een keel als een grove rasp, geen stem. Maar een maatje/verzorger die ik nóóit kwijt wil!

Warme groet van mij.


26 opmerkingen:

Annelie zei

Wat wordt je hexagonquilt ontzettend mooi... ik hou zo van al die vrolijke kleurtjes. En ondanks dat het een mooi uitzicht is, hoop ik dat je de griep gauw de deur uit krijgt. Beterschap! Annelie

Mieke van Minnen-Kanis zei

Van harte beterschap gewenst!!

feltfree på Åsly zei

Beterschap gewenst. Wat zijn dat een mooie vrolijke hexies

Rian zei

Heel herkenbaar hoor, je mijmeringen over de Tijd, en je ervaringen wat betreft de duur van de minuten. 't is de leeftijd, Chris. We hebben wat meer tijd nodig voor de gewone dagelijkse dingen, en dan lijkt het allemaal zo snel voorbij.
(soms barmhartig ja... dat ook; soms)
Maar wat ben je ondanks alles productief geweest!! Zoveel af in een jaar.
En de hexagonnenquilt wordt weer enig!
Wat heerlijk dat je zo'n geweldig maatje hebt om je te verzorgen en een beetje te vertroetelen. Geniet maar hoor!!
Zorg voor elkaar wisselt steeds. Dan jij in de lappenmand, dan hij...
Beterschap Chris, en een knuffel!

Chris zei

Dankjewel voor je fijne reactie. Ik merk dat jij altijd met aandacht leest! Liefs.

sylvia zei

beterschap, lieve Chris, tis hier ook raak......:(
lief,Syl

Truus zei

Beterschap Chris!!!
Je hexagonquilt wordt schitterend en lekker vrolijk en dat kun je nu wel gebruiken.
Ja de uren dagen maanden en jaren vliegen voorbij. Maar het belangrijkste is dat je kunt genieten van de mooie momenten en belevenissen die er zijn ondanks de minder fijne momenten.
Fijn dat je een goede verzorger hebt!Zo kun je elkaar helpen en er voor elkaar zijn. Had ik ook graag gehad toen ik de afgelopen maand ziek was maar ik had gezellig gezelschap van de snorrende poezen.
Word gauw beter en succes met je quilts.
groetjes, Truus uit Drenthe

Floor zei

Hè bah, Chris! Nu al ziek terwijl het jaar net is begonnen en we nog geen winter hebben gehad. Misschien juist daarom, de bacteriën vriezen niet dood.
Gelukkig lig je wel onder een heerlijke quilt, dat voelt al wat beter. Dan ook nog verzorgd worden door een lieve man..... zo mag de tijd misschien wel iets langer duren :-)
De tijd..... ik hoor het van alle kanten, het gaat alsmaar sneller, en niemand die weet hoe het komt.
Misschien moeten we elk uur bewuster leven, maar dat valt niet mee.
De kerstspullen liggen alweer op zolder, maar voordat ik het weet moet ik ze weer pakken.
Hopelijk genieten we straks van een hele lange zomer met veel zon, een zomer die eindeloos duurt.
Je hexjes quilt wordt schitterend, hoop dat je daar weer snel mee verder kan.
Veel beterschap gewenst!
Liefs,
Floor

Annie Kingma.Bonnema zei

Beste Chris
Wat fijn weer even een bericht hier van je te lezen
Heel veel beterschap gewenst.
En wat de tijd aangaat, ervaren wij dat ook zo.
Avonds , al weer een dag voor bij en voor je er erg in hebt is het al weer Zondag.
Wat zijn de hexjes prachtig mooi.
Heel veel mooie werken heb je gemaakt.
Groetnis Annie

Lida zei

Hoi Christine, samen dus in de lappenmand, jij nog erger dan ik als ik het zo hoor! Maar die griep is een vervelende en het enige wat we kunnen doen is uitzieken en dat duurt dus even! Ik probeer mij rustig te houden en doe zo nu en dan een steekje, maar merk dat het snel teveel is, dus vooral kalm aan en dat is niet echt mijn ding! Nu geniet maar van je mooie quilt, ik duik ook weer onder die van mij op de bank en ga weer heel kalm aan doen. Groetjes en beterschap en het allerbeste voor jou en je maatje!
Lida

petronella zei

Beterschap Chris, en ja ook voor mij vliegt de tijd, nog steeds gezellig kinderen over de vloer en dat is genieten, maar kom natuurlijk niet aan andere dingen toe, groetjes

Annelies zei

Wat vervelend dat je de griep hebt. Veel beterschap toegewenst ! Wat wordt je hexagonnenquilt mooi, een plaatje. Ja, die tijd, heel vervelend. Je jaar glipt zomaar door je vingers.

Ineke zei

Ah Chris, van harte beterschap. Wat een prachtige hexagonnekes-lap!
Liefs, Ineke

Dorothé zei

Heel veel beterschap. Met die zonnige kleuren in de hexagonnenquilt krijg je vast veel energie-vitaminen binnen.

marian'ne m zei

We zouden zoveel vast willen houden en het accepteren valt niet altijd mee.

Ik wens je een mooi(er) lang nieuwjaar met veel kleur en bovenal met je geliefde(n)!!

Ans zei

Wat gaat je quilt mooi worden.vervelend dat je de griep hebt, ik hoop dat het snel over is. Heel veel beterschap!

Johanna Faber zei

O Chris ben je er ng niet vanaf, sterkte en beterschap...

Ja tijd, weet ook niet waar het blijft..........aan de het einden van de dag denk ik vaak !!!!!!!!!! wat heb ik nu gedaan.....

Wat zijn je quilts schitterend

dikke knuffel en een pannetje kippen soep vanuit Zweden xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Corina zei

Oei dat wordt wel heel leuk zeg! Succes met je handwerkplannen, en beterschap gewenst!

marga zei

De tijd ja die gaat veel te snel. Wil er niet al te veel aan denken want ik wil nog zo veel.
Toch is alles betrekkelijk want als je met een griep in bed ligt valt er niets meer te willen.
Kan mij voorstellen dat je maar wat blij bent met de verzorger wat dat betreft ben je een bofkont en ik kan ook niet klagen hoor.
Wens je van harte beterschap.
Lieve groeten
Marga

Conny's-blog zei

Wat een mooie hexjes ben je aan het maken. De quilt waar je onder ligt is ook erg mooi. Maar ik wens je snel beterschap hoor van die vervelende griep..............liefs.Conny

foekie's fashion zei

Ja die tijd he, naarmate je ouder word en de jeugd steeds meer wil en doet, en wij het niet meer kunnen bijbenen, worden we echt een dagje ouder. Ik heb daar geen problemen mee al komen de ongemakken ook bij mij langs. Maar je hexagonnenquilt wordt een plaatje hoor. Beterschap en dat lukt vast onder die mooie quilt.

Elly (creatieveling Elly) zei

Mooie tekst. En wat een prachtige quilt in wording. Genees het maar goed uit en dat lukt wel met zo een heerlijke quilt op je.

Yvonne zei

Allereerst beterschap gewenst Christine. Mooie quilt waar je onder ligt maar dan niet met griep! Ik heb hetzelfde gevoel bij de tijd....het gaat steeds sneller! een dag zou van mij 48 uur mogen duren!
Maar goed, we doen het met wat we hebben nietwaar, we mogen niet klagen zolang we af en toe een quiltje afkrijgen. Heel mooi en vrolijk worden je hexagonnen.

Marianne zei

Chris, van harte beterschap toegewenst.Zal zeker lukken met de goede zorgen van je maatje.
De quilts in wording gaan er al weer leuk uit zien.
Ach, en die tijd? Laten we het maar nemen zoals het komt.Dan hoef je je ook niet te haasten.
Lieve groet, Marianne K.

Hennie zei

Van harte beterschap, hopelijk ben je je maatje niet lang meer nodig als verzorger.
Je hexjes/ sterren quilt wordt erg mooi.

Groetjes Hennie.

MarianneD zei

Lieve Chris,je hebt je best gedaan! Wat een leuke vrolijke hexjes....En dan nu griep...laat je maar heerlijk verzorgen door Chago en wordt gauw weer beter!