Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Applicatiequilt vergeten?

Nee hoor, de applicatiequilt is niet vergeten, maar het is wél lang geleden dat ik er iets mee deed.
Ik ben er gewoon niet aan toe gekomen.
Tot gisteren.

Dit bloemmotief wil ik in spiegelbeeld herhalen aan de andere kant van het quiltje.


Dus alle benodigdheden op tafel en eerst de bloemblaadjes maken.


Ik doe dat met hittebestendig plastic en wat stijfsel uit een spuitbus en de strijkbout. Een echt prutswerkje, maar het wordt wel precies.

Na een tijdje zijn de onderdeeltjes klaar.


Die ga ik eerst aan elkaar naaien. Daarna appliceer ik de steeltjes op de quilt en dan de bloemen en blaadjes. 
Ik ben weer op weg!


20 opmerkingen:

Ans zei

Ik kan begrijpen dat het wel eens even uit beeld is, het is een hele klus, daar moet je moed voor verzamelen. Wel heel erg mooi!

Mieke van Minnen-Kanis zei

Erg mooi. Is ook echt een werkje waar je zin in moet hebben....

sylvia zei

daar moet je altijd even aan toe zijn, he?! Tis hier ook altijd een drempeltje geweest, maar als je dan eenmaal bezig bent.......
na mijn handoperatie heb ik niets meer aan patch gedaan: teveel andere dingen op mijn pad!
dank voor je lieve mailtje, je krijgt er eentje terug.
fijn weekend en lekker rustig met je lapjes bezig zijn!! Of zomaar even niets......
liefs, Syl

Marianne zei

Een heel precies werkje. Daar moet je wel even de tijd voor nemen.Met dit barre weer een fijn klusje om je helemaal op te concentreren.
Goed weekend. Groet, Marianne K.

Truus zei

Altijd lastig om het in spiegelbeeld te maken als je zelf het patroon bedenkt. Maar zo te zien heb je er geen problemen mee.
Veel quilt plezier.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

feltfree på Åsly zei

Wat een klus heb je te klaren, maar wat wordt het resultaat mooi.

Floor zei

Fijn dat je weer begonnen bent met die mooie quilt, maar soms zijn er andere dingen, soms heb je even geen zin meer.
Spiegelbeeld.... moeilijk hoor, maar zo te zien gaat het prima voor elkaar komen.
Mogen we nu een beetje zon a.u.b.?

Willy zei

Je hebt er een mooie dag voor uitgezocht. Het is toch geen weer om de bloemetjes buiten te zetten, dan maar binnen eraan prutsen. Wordt vast ook een hele mooie! Fijn weekend,

Ineke zei

Zo mooi!!!

inge zei

zo mooi! ik zie heel graag applicatiequilts, maar maak ze zelf niet graag, te veel gepriegel

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel mooi, een heel werk is het zeker.
Ik ben nu ook bezig, en die kleine deeltjes,
wat moeilijk, om het netjes te krijgen
Fijne zondag
Groetnis Annie

Rian, zei

Wat mooi wordt het weer, en wat een kleine deeltjes! Ik mis even de concentratie, dus ik houd het bij 'simpeler' handwerk.
Goede zondag, Chris.

foekie's fashion zei

Leuk, jij ook aan het appliceren. Worden mooi je takjes. Groetjes van joke

Yvonne zei

Wat wordt dat weer mooi Christine!

marga zei

Het is misschien een gepriegel maar dat is het meer dan waard het is zo mooi. Echte Chris kleuren lekker fleurig.
Veel succes.
De komende week is het wordt het weer niet zo goed dus kun je heerlijk aan de slag.
Groeten
Marga

Corina zei

mooi hoor!

Lida zei

Dat wordt mooi! Ben ook zo weg van de randstof en het wordt zo'n prachtig geheel! Veel plezier met je steekjes, knuffel
Lida

Anoniem zei

...ik zat gisteren nog aan deze quilt te denken en vroeg me al af wanneer er verder mee werd gegaan... Fijn om e horen mam, want ook dit is een prachtige quilt!

Dochter X

Eulalia Isabel zei

Hola amiga.
muy hermosas flores.
comparto la nostalgia por tu amiga ausente, bueno, la llevas en tu corazón.

cariños

neeftje zei

Goed bezig!! Ziet er heerlijk uit! Het is idd gepriegel maar ook super leuk om te doen! Groetjes