Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

20 Jaar quilten

Precies vandaag, 25 januari, is het 20 jaar geleden dat ik de eerste voorzichtige stapjes op quiltgebied deed. Oh, ik keek al jaren naar wandkleden en quilts en dacht:
"Dát ga ik ook een keer doen".
Die 25e januari vierden we de verjaardag van mijn lieve vriendin Nel, eigenaresse van de Evangelische Bookshop waar ik als vrijwilligster werkte. Kijk, hier doet ze alsof ze mijn klant is:


In DIT logje schreef ik heel kort iets over haar.
Afgelopen december is zij overleden.

De winkel zat in een oude boerderij. Aan de andere kant van de muur achter mij was de 'doorloop', hun 'woonkamer'. Daar heb ik heel wat oergezellige uurtjes doorgebracht. Ook op die verjaardag. Naast mij zat Marijke, een vriendin uit onze kerk. Tja, en daar is het begonnen. Marijke had mij al verteld dat zij naar een quiltcursus was geweest en had mij haar eerste werk laten zien. Toen ging het kriebelen! We hadden sinds kort een nieuwe kerkzaal met kale muren en ik kreeg een idee. Op die verjaardag vroeg ik Marijke of we niet met een paar dames een quilt voor in die zaal konden maken en dat zij ons dan les zou geven. Ze was direct enthousiast. En zó gebeurde. Al snel was het virus onuitroeibaar bij mij binnengeslopen.


Over die eerste, tijdelijke Bee schreef ik HIER

Vandaag dus een dag met bijzondere herinneringen voor mij.


19 opmerkingen:

Rian, zei

Dat is zeker een bijzondere dag, Chris. Alle blije en verdrietige dingen passeren in gedachten de revue... Een prachtig begin van je 'quiltleven', en zo vreselijk veel wat er daarna nog uit je handen is gekomen. En de contacten die het heeft meegebracht... Veel om dankbaar voor te zijn.
Liefs van mij

feltfree på Åsly zei

Dat is een bijzondere dag. Leuk hoe zoiets zich dan verder kan ontwikkelen.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Een bijzondere dag vandaag met zoveel mooie herinneringen. Jullie hebben door jullie liefde voor quilten heel veel lief en leed met elkaar gedeeld. Toen kon je nog niet vermoeden dat je zo'n goede quiltster zou worden.
Groeten, Joke

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat bijzonder dat je je precis kan herinneren wanneer je bent besmet met het quiltvirus.
Grappig dat je dan toch vaak een zetje nodig hebt. Jij op die verjaardag. Ik door een collega. Was al jaren van plan om te gaan quilten wanneer ik meer tijd zou hebben (werkte op dat moment 36 iur per week) Zij liet zulke mooie quilts zien en de lessen waren op zaterdag.... dat kon wel, een keer per maand. Ga eens rekenen hoeveel jaar geleden dat is 12 13 jaar?

Floor zei

Gek hè, hoe dingen soms "bij toeval" op je weg komen.
Nou geloof ik niet in toeval, maar dat dingen zo zijn voorbestemd.
Twintig jaar quilt je alweer, daar komen vast nog 20 jaar bij.
Zo heerlijk al dat plezier dat je er aan beleefd, ook - en juist dan - als je het even moeilijk hebt.
Nog maar lekker genieten met je quiltvriendinnen!

Ineke zei

Wat mooi en bijzonder om zo gezamenlijk een quilt te maken!
Liefs, Ineke

marga zei

Een lief blogje met herinneringen. Zo zijn er zoveel dingen in een mensen leven waarvan je de datum of plaats niet snel vergeet. Je begint blanco aan een leven maar als je ouder wordt krijgt iedere dag van het jaar wel iets bijzonders om niet te vergeten.
Ik hoop dat er nog heel veel quilt jaren bij komen en je met plezier nog heel veel mooie dingen gaat maken.
Groeten
Marga

baukje zei

Dat je dat nog precies weet. Dat zegt veel oevr hoe belangrijk het in je leven was en is.

Annie Kingma.Bonnema zei

Hoe mooi dit blogpost.
Lieve en goede herinneringen. ,
en zo een goed idee gezamenlijk een quilt te maken
20 jaar quilten, is wel een felicitatie waard hé, en zo veel moois gemaakt.
Dat het virus zo zou toeslaan had je toen echt niet bedacht
Mag je nog heel veel plezier er in houden; moois gaan maken.
Groetnis Annie

Lida zei

Leuk jouw herinneringen en zo fijn dat jij en ik het quilten vonden en daardoor ook elkaar! Knuffel
Lida

ORANGE s zei

Lieve Chris, Van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal van 20 jaar.
Een fijn en ontroerende verhaal . Heb je dat ook dat de tijd zo snel gaat? Zonnige maar koude groeten uit New Orleans, Alice

Yvonne zei

Wat een mijlpaal! En 20 jaar mooie herinneringen en héél veel mooie quilts. Wat brengt deze hobby ons toch veel plezier!

Marianne zei

oohh wat goed dat je de quiltstart nog weet.20 jaar lief en leed gedeeld met je quiltmaatjes.Een dag vol herinneringen.Een dag met een gouden randje.Lieve groet, Marianne K.

mieke zei

20 jaar , gefeliciteerd.
En een leuk begin van jouw quiltcarriere.
Dat er nog vele jaren mogen volgen.
grtjs Mieke

Cisca Heiden van der zei

Wat een mooie dag vol herinneringen aan een mooie vriendschappen en het ontstaan van je quiltvirus! Ik wens je nog veel mooie quiltjaren toe met waardevolle ontmoetingen met mede quilters!
Groetjes, Cisca

Johanna Faber zei

Wat een waardevolle herinnering Chris, en wat een mooie vriendschap is daar uit voortgekomen.

Soms is het wel eens fijn om terug te kijken hoe je op het idee kwam om iets te gaan doen!

Ik weet nog, dat ik op een tentoonstelling was in Leeds, met mijn vriendin Thea, en die toen tegen mij zei! dat is nu een hobby voor jou! en ik zei! neeeeee niet nog meer hobby's! inmiddels quilt ik nu ook alweer meer dan 20 jaar

Groetjes uit Zweden en een fijne dag

Margriet Hof zei

Ach, is Nel overleden.... Ik kende haar ook. En ben ook wel eens in die bijzondere winkel geweest. Met de doorloop naar de woonkamer. Ja, ze was een hele lieve vrouw. Verrassend voor mij om te lezen dat je dáár in aanraking bent gekomen met het quilten.
Nu heb ik dus alwéér een raakvlak met jou ontdekt!
Groeten van Margriet


Hennie zei

Zeker een bijzondere dag Chris een mooie dag vol goede herinneringen.

Groetjes Hennie.

inge zei

wat leuk dat je dat nog zo precies weet! super! 20 jaar!
bij mij is het nu een jaar of 12/13