Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

1e Mini-Bee dit jaar

Dat was weer een hele tijd geleden, dat wij als 3 quiltdametjes bij elkaar zaten. Heel veel nieuws kwam er niet op tafel (tenminste niet letterlijk, haha). Ruth en ik gingen door met onze klus van vorig jaar, Ruth met haar mooie, warme quilt en ik met de hexjes. Maar Joke!!! Die móest tijdens het koffiedrinken toch echt even haar schoenen uit doen:


Vind je ze niet geweldig, die sokken? En weet je hoeveel paar sokken zij de afgelopen maanden gebreid heeft??

Zevenentwintig!! 

Toch niet te geloven. Voor haar man, dochter, zoons, 2 kleinkinderen en voor haarzelf. Ze breit met 5 pennetjes en hoeft amper te kijken wat ze doet. Kan rustig tv blijven kijken. Ik weet dat meer dames dat kunnen, maar ik doe haar dat beslist niet na. Ik denk trouwens dat ze Ruth een beetje aangestoken heeft.

Maar ze had meer om te laten zien:


Een tablerunner in wording met Chique stofjes. Met de hand, zoals ze meestal doet.

Het zijn altijd ochtenden waar ik naar uitkijk. Heerlijk ont-spannen, geen druk, gewoon gezellig. Ik hoop dat we er nog lang van mogen genieten.


17 opmerkingen:

Guusje, zei

Dat zijn zeker prachtige sokken en wat heeft ze er veel genreid. Knap hoor, de loper in wording vind ik ook erg mooi, de kleuren zijn prachtig.

Truus zei

Gezellig zo samen keuvelen en elkaars werk bekijken en ideeën uitwisselen.
Dat zijn heel wat sokken die ze gebreid heeft-mooi.
Gezellige zondag
groetjes, Truus uit Drenthe

Ineke zei

Geweldig wat een prachtige sokken. Ik kanze ook breien maar delaatste paar is jaren geleden geweest 😁 Mijn schoonmoeder breit ook altijd nog en ze heeft er schik mee.
Fijne zondag

feltfree på Åsly zei

wat een mooie sokken. Leuk om zo samen wat uurtjes door te brengen. De rode blokken zien er zo al erg stijlvol uit.

Johanna Faber zei

Heerlijk zo een Bee, dat mis ik zo erg hier in Zweden, helaas doen ze dat niet!!!

Er zijn volop brei-clubjes,maar bij elkaar thuis nee dat doen ze niet!!!

Hier in Zweden is sokken breien een must, als je dat niet doet hoor je er niet bij! dus je snapt het wel!!!!!!!! ben de uitzondering! (lol)

Maar schitterende sokken en kleed

Fijne zondag groetjes vanuit Zweden

Conny's-blog zei

Die sokken zijn erg mooi zeg en zoveel in die paar maanden.
Compliment voor haar hoor. Ik heb een heel duidelijk patroon op mijn laptop staan met plaatjes, stap voor stap. Wil me er ook een aan wagen hoor..................liefs.Conny

Lilian Pilar zei

Las medias me han encantado, calentitas han de ser...
y el centro de mesa una maravilla sus colores..
xoxo

Monica zei

Er is niets zo gezellig als een bee en waar je met elkaar (naast het bijpraten) veel inspiratie op doet.

Annie Kingma.Bonnema zei

Een gezellige koffie morgen jullie bee. mooie sokken, die worden met heel veel dank ontvangen.Ik weet er alles van
Ja sokken breien en praten of tv kijken gaat gewoon.
Ik doe dat ook graag, er liggen altijd een paar in mijn mandje, als ik moet praten of wil tv kijken
Groetnis Annie

inge zei

dat zijn inderdaad zalige momenten samen! kan ik ook altijd zo van genieten, samen steekjes zetten!

Ria van Kasteel zei

Wat een gezelligheid weer, en sokken breien is ook leuk om te doen zoveel mooie wolletjes te koop.

Lieve groet en een knuffel van Ria ;0))

Yvonne zei

Dat klinkt weer heel gezellig jullie Bee. Genieten van elkaar en al het moois dat jullie maken. Die sokken zien er heerlijk warm en comfortabel uit en ook nog in die leuke kleuren!

Ans zei

Wat ziet dat er gezellig uit, en wat een mooie sokken!

Aangenaam verpozen met Joke zei

Zo'n bee met elkaar is iedere keer al een feestje en je ziet gelijk weer veel moois. Heerlijk inspiratie opdoen. De sokken van Joke zien er prachtig uit. Zo mooi gelijk gebreid en dun. Geen wonder dat ze daar succes mee heeft.
Groeten, Joke

Lida zei

Die ochtenden zijn de kersen op de taart, puur genieten! Mooie sokken en mooie blokken! Knuffel
Lida

Marianne zei

Heerlijk, zo een paar uurtjes gezellig met elkaar door te brengen.Prachtige sokken(en wat een aantal).Mooi quiltwerk.
Geniet er van Chris!
Lieve groet, Marianne K.

Tineke zei

De verhalen van jullie gezellige ochtend hoor ik natuurlijk ook altijd van Joke, heerlijk om zo creatief bezig te zijn.