Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Vliegend tapijtje

Écht aan bloggen, kom ik nog niet toe. Er gebeurt gewoon te veel. Afgelopen zaterdag is ook nog een hele lieve, dierbare vriendin overleden, Nel, over wie ik HIER een klein stukje schreef.

Maar er zijn ook leuke en fijne dingen hoor. Zoals dit pakket bijvoorbeeld dat hier binnen kwam vliegen.


Ik wist dat het onderweg was, maar voor Chago was het een verrassing. Een overgevlogen tapijtje voor zijn blote voeten als hij uit bed stapt.


Overgevlogen van HAAR naar mij. Een stukje herinnering aan de caravan waar zij en haar man jarenlang plezier van hebben gehad, maar nu afscheid van is genomen. Chago is er blij mee!!

En ik geniet elke dag van die wonderbaarlijke Tibouchina die uitbundig bloeit en nog vol knoppen zit. En dat in december! Ik heb hem van vorig jaar overgehouden, in pot.


Ondanks de harde wind en regen staat hij nog fier rechtop. In de volksmond heet hij 'Spinnenbloem'. Oorspronkelijk uit Zuid Amerika en kan daar uitgroeien tot een flinke boom.


Hij blijft mij fascineren.

Dit was het voor even. Een lieve groet van mij voor jullie allemaal.


10 opmerkingen:

Lida zei

Mooi tapijtje staat prachtig bij jullie bed! Leuk cadeautje en een heel lieve herinnering! Sterkte met het verlies van je vriendin! Knuffel
Lida

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat lief, dat tapijt voor de koude voeten.
En (alweer) sterkte, nu met het verlies van je vriendin.
Wens jullie met kinderen en kleinkinderen heel goede feestdagen toe.
Liefs Mieke

Floor zei

Het zit je ook niet mee de laatste tijd Chris! Nu weer een vriendin overleden, wat een gemis toch allemaal.
Veel sterkte gewenst.
Wat heerlijk dat er nog een plant zo volop bloeit in december. Laat de vorst maar even wegblijven, kan je nog even genieten van die mooie kleur.
Vraag me wel af of hij winterhard is, anders misschien toch binnen zetten of in de schuur.
Chago geniet vast elke ochtend van zijn kleedje :-)

Dorothé zei

Jullie krijgen het wel te verduren de laatste tijd. Vriendinnen verliezen is absoluut moeilijk, sterkte. Gelukkig komen er ook heel veel leuke en mooie dingen op jullie pad om van te genieten.

Ineke zei

Het is een zware tijd voor jullie, alweer een dierbaar persoon moeten missen, ik wens jullie veel sterkte. Wat een schattig tapijtje, daar zal Chago nog veel plezier aan hebben. En je Tibouchina is geweldig, wat bloeit het mooi!!!
Liefs, Ineke

inge zei

sterkte met jullie verlies! xxx

Annelies zei

Lieve groet terug en veel sterkte met alles !

Ans zei

Wat een verdriet in zo'n korte tijd, veel sterkte en kracht toe gewenst!

Annie Kingma.Bonnema zei

Soms lijkt het dat alles tegelijk komt.Sterkte met dit verlies.
Wat zijn de bloemen nog mooi in de bloei.
Heel mooi kleed, staat ook helemaal in de slaapkamer.
Groetnis Annie

quiltlodge gerda zei

Hoi Chris, ik ben net weer een beetje bijgelezen bij je. Dat waren een hoop verdrietige berichten en ik wens jullie dan ook heel veel sterkte bij het wennen aan al die akelig lege plekken die zij bij jullie hebben achter gelaten.
Die mooie bloemen kunnen misschien naast bewondering en verwondering ook een klein beetje troost bieden. En heel lief van je om voor Chago zo'n mooi en warm kleedje naast zijn bed te zorgen. Lieve groet, Gerda