Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een Laatbloeier

Het is wat je noemt een échte Laatbloeier.
Maandenlang, vanaf juni, wachtte ik op het opengaan van de knoppen. Die knoppen werden wel steeds groter, mooier en roder, maar nee, ze gingen niet open.
Elke dag, tot een week terug, dacht ik: "Morgen! Dan ga ik de bloemen zien". Toen gaf ik de hoop op.
Maar toen ineens zag ik iets blauws vanuit de woonkamer:


Snel naar buiten, met camera. En kijk nou eens wat een schoonheid!


En nog eentje. Wat een prachtkleur!


De plant hield ik over van vorig jaar. Alleen het kale hoofd-stammetje kon ik redden. Zette het in nieuwe aarde en ja, daar kwamen in april/mei al groeipuntjes. Hoopvol. En nu stáát hij daar toch te bloeien! Vol knoppen die op barsten staan. Ondanks regen en wind houdt hij zich kranig. 
Weet je, als ik dan zo'n eerste bloem tóch zie uitkomen, kan ik daar zó blij van worden. 
Het is trouwens een Tibouchina. 

Terwijl ik sta te genieten, is het boven m'n hoofd een drukte van belang. Gekwetter en geklapper met vleugels.


De Linde wordt gebruikt als rustplaats door spreeuwen die van boom tot boom als een wolk rondjes vliegen. Pracht gezicht, die druktemakertjes.

Wat druk zijn betreft, dat zijn we zelf ook. Ineens na de ingrijpende gebeurtenissen van 2 weken geleden, is er heel veel te doen. 
Ook wij vliegen heen en weer om zaken te regelen. Maar het komt allemaal goed.

Waar we gister van genoten hebben is de 20e verjaardag van het rechtse kleine meisje op onderstaande foto.
Klein meisje is inmiddels 1,84 m lang!
Én een schat!!


En ook al 2e jaars studente culturele antropologie.
Zusje links is sinds kort studente diergeneeskunde.
Wat een kanjers!

Dit is dat kleine meisje nu!!


Absoluut géén laatbloeier!


15 opmerkingen:

Ineke zei

Oh, die tibouchina, zo mooi is die hé!!! Ik heb hem ooit ook in de tuin gehad, heeft het niet gered, jammer genoeg. Gefeliciteerd met de verjaardag van 20-jarige kleindochter! Prachtige foto's en wat een trots, kleinkinderen die zo'n mooie studie volgen!
Liefs, Ineke

Annie Kingma.Bonnema zei

Prachtige foto,s .
Gefeliciteerd met je 20 jarige kleindochter.
Mooie meiden, en intelligent ook.
mag je trots op zijn.
Fijne Zondag
Groetnis Annie

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat een prachtige kleindochters heb je. Van harte gefeliciteerd met hasr verjaardag.
Groetjes.

Marianne zei

Prachtige kleindochters hebben jullie en beslist geen laatbloeiers.
Fijn weekend . Lieve groet, Marianne K.

ORANGERY S zei

Chris, het is altijd een feest om je blog te lezen. De felicitaties voor je schitterend mooie kleindochter. Zonnige groeten uit New Orleans, Alice

Lida zei

Gefeliciteerd met je mooie kleindochter en inderdaad prachtige bloemen! Knuffel
Lida

Floor zei

Wat een schitterende foto van dat kleine meisje dat nu zo groot is geworden!!!!
Kan altijd nog fotomodel worden als ze even niets te doen heeft, wat een prachtmeid!
Spreeuwen zijn eigenlijk niet zo leuk, maar naar die zwermen sta ik altijd eindeloos te kijken.
Dan die mooie plant, een laatbloeier, dat is het zeker, hopelijk nog even geen vorst.
Wie weet bloeit ie volgend jaar wel vroeger als hij over kan blijven van de winter. Maar het is prachtig blauw!

chevremont zei

gefeliciteerd met de kleindochter!

Guusje, zei

Wat een erg mooie laatbloeier en gefeliciteerd. Wat een prachtige dame is het geworden. Veel sterkte met het regelen.

marga zei

Die bloem wist natuurlijk dat je het even nodig had na alles van de afgelopen weken.
En die prachtige kleindochters zijn helemaal geweldig.
Wat een prachtige meisjes ze doen het zo goed ik ben zo blij voor jullie.
Groeten
Marga

Yvonne zei

Wat heb je een prachtige kleindochters! Zeker net zo mooi als die late bloeier. Heel bijzonder dat ie pas in november bloeit!

Johanna Faber zei

Ook hier in Zweden beginnen veel bloemen weer te bloeien zelfs de aarbeien, de natuur is van slag!
Nog gefeliciteerd en wat een mooie dame
Groetjes uit Zweden

mieke zei

Die 2 lieve kleine meisjes , zijn nu vast en zeker een paar mooie dames. Met mooie studies !
Ja , leuk is dat , als je een plantje kunt redden en het gaat het dan nog goed doen ook.
grtjs Mieke

Eulalia Isabel zei

Hermosas niñas, hermosa damita.

cariños

MarianneD zei

De tibouchina ken ik wel,een mooie plant maar wel heel laat bij jou! En wat een prachtige kleindochters heb je!