Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Buuv en de ladder

Mijn gezellige buuv Joke heeft zich op een nieuw project gestort. Iets waar ze helemaal in gaat klimmen.

Er wordt getekend .....


..... en geknipt .....


..... van een stapel lapjes .....
(oude spijkerbroeken en overhemden)


En kijk, daar is de ladder waar ze in kan klimmen.


De Jakobsladder met een flinke maat: 48 cm per blok.
Helemaal geweldig. Het wordt een sprei voor haar kleinzoon.

Intussen wordt er ook doorgepit.


Nee, niet geslapen, maar door Ruth gewerkt aan haar quilt.
Schiet al lekker op.

En ik?
Ik heb de laatste quiltsteekjes in de Pine Tree Lodge gemaakt! Ik ben blij! Over een tijdje de zijkanten netjes bijsnijden en de bies er aan. Maar ik heb hem even opzij gelegd. Er is geen plek op mijn werktafel. Kijk maar, die ligt vol met mooie lapjes en andere materialen voor het tussendoor project. Dat moet over 4 weken af zijn.


De kop is er af, maar er moet nog heel wat gebeuren.
Fijn weekend!



18 opmerkingen:

Johanna Faber zei

Veel plezier Chris met dit project leuk dat jullie dat samen doen

Groetjes uit Zweden en een fijn weekeinden

Ans zei

Wat ben je heerlijk bezig!

Dorothé zei

Dat lijkt me ook wel wat voor mijn kleinzoon, lekker stoer. En jij gaat als een trein door al je projecten zeg. Ik doe altijd tijden over een quilt, met het gevolg dat ik het halverwege in een hoekje leg omdat ik er niets meer aan vind (dat is jammer, ik weet het).

FLR zei

Mooie Jacobsladder, ik geniet altijd van projecten met ´oude gebruikte lappen´
Ik ben benieuwd naar je Pine Tree, maar even wegleggen is altijd fijn om nieuwe moed te verzamelen. En een nieuw project? Nieuwsgierig!
Fijn weekend!
Francisca

Truus zei

Gezellig om samen bezig te zijn met je gezamenlijke hobby. Je stimuleert elkaar en als je er niet uitkomt heb je gelijk hulp bij de hand.
Succes met je nieuwe project -dat gaat helemaal goed komen.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Floor zei

Fijn dat je quilt nu gequilt is, dus bijna af.
Eerlijk gezegd heb ik altijd een hekel aan dat afwerken :-(
Maar... het moet gebeuren als je graag wilt dat hij klaar is. En dat is zeker de moeite waard, het is zo'n pracht quilt.
"Even" een tussendoortje, ja daar zijn wij quilters goed in.

Elvira zei

No hay que tirar nada, todo se puede convertir en un bonito bloque
Besos

Annie Kingma.Bonnema zei

Er word weer fijn gewerkt bij jullie.
Wat een nieuw project, en met 4 weken af.
Ben heel benieuwd.
Groetnis Annie

Marga (MarPie) zei

leuk zo'n grote Jacobs ladder, heerlijke quiltbee hebben jullie zo gehad.
Even terug gekeken maar je Pine Tree is wel heel mooi doorgequilt hoor.

Groetjes,
Marga♥

Ineke zei

De Jacobs ladder vind ik zo'n geweldig mooi patroon, heerlijk van die mega grote blokken.
Succes met je project.
Liefs, Ineke

Guusje, zei

Wat een mooie quilt wordt dat met de jacobslDder blokken. En quilten, dat is zo heerlijk rustgevend. Succes mer je tussendoor project ben erg benieuwd wat het faat worden.

Ria van Kasteel zei

Ik ga de jacobsladder steeds meer warderen, ik mijn sampler wist ik niet wat ik er mee aan moest. Steeds meer zie ik hem verschijnen, wie weet. Wel leuk die grote blokken. En ik ben benieuwd wat jij nu gaat maken.

Liefs en ee knuffel van Ria ;0))

Elly (creatieveling Elly) zei

Jij en je buuv zijn lekker bezig. Fijne zondag.

feltfree på Åsly zei

Wat fijn om zo samen met jullie hobby bezig te zijn. Dubbel genieten. Heerlijk om bijna een quilt af te hebben. Ik ben benieuwd naar je andere project. Succes

marga zei

Wat maak je ons weer nieuwsgierig. Fijn he om samen met buuv bezig te zijn.
Het is toch ook helemaal geweldig dat (oude) kleding weer een nieuw leven krijgt!!.
Groeten
Marga

MarianneD zei

Gezellig samen bezig...de Buuv met een stoere jacobsladder...wordt vast een hele leuke quilt!

Yvonne zei

Wat gezellig, een buurvrouw om mee te quilten! Lijkt me een hele stoere quilt worden! Je project ziet er veelbelovend uit met die bloemen en waaiers.....ben benieuwd!

Anoniem zei

Wat was het weer gezellig hé buvie? Inmiddels begint mijn idee met de Jacobsladder uit te breiden. Er zijn overhemden van mijn kleinzoons vader en opa en nu heb ik zijn andere opa ook benaderd voor een overhemd en spijkerbroek. Het wordt een quilt van de mannen in zijn leven en hoop dat hij het later koestert. Ik kijk al weer uit naar de volgende BEE.