Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Bespiegelingen


Ik zit voor de spiegel. Dat gebeurt niet elke dag. Natuurlijk kijk ik elke dag wel even in de spiegel (zit mijn haar wel goed .... passen die schoenen bij m'n broek ....) maar dan sta ik en nu zit ik. Een onflatteus vaal zwart-grijs schort hangt met klittenband om m'n nek. Ik lijk wel 80 jaar ouder! Mijn nek is nu een nekje, mijn gezicht net zo vaal als het schort en door de lichtinval lijken er wel wat meer rimpeltjes te zien ..... Mijn haar plakt naar één kant op mijn schedel. Alles bij elkaar .... nee, dat bevalt me niet! Maar mijn oren hebben even rust. Mijn kapster (je had al door dat ik bij de kapper zit) moet de krullen van haar andere klantje spoelen en zij kán praaaaaaten ...... Soms denk ik: waar is het knopje om uit te zetten. Maar ze is een bijdehand en lief mens die mijn haar en koppie al meer dan 25 jaar kent.

Ik zit te bedenken wat ik deze week nu weer eens op mijn blog zal vertellen. Ik heb niets om te laten zien en de inspiratie is ver weg. Dan buig ik me naar voren om mezelf eens beter te bekijken (ik heb geen bril op). Wat is dat op mijn voorhoofd ....... een verticaal streepje ..... o ja, dat is een klein litteken. En ineens zie ik mezelf als klein meisje, 8-9 jaar. Ik plaag mijn oudere broertje en pik een seinpaaltje bij zijn treintje weg, wil het niet teruggeven. Ik ga er vandoor, ren door de achtertuin, door het schuurtje de poort in en BAMMM, daar lig ik op het grind met het seinpaaltje in mijn voorhoofd! Tja Chrisje, moet je je broertje ook maar niet pesten.

Wat is dat lang geleden! En nu komen zomaar de bespie-gelingen. Over zoveel tussen toen en nu, over ouder worden, vrienden verliezen, kleinkinderen prachtige mensen zien worden, over de tijd die zó verschrikkelijk snel gaat: het is al wéér vrijdag! Moet toch weer een logje ....

Oh, kapster gaat verder met mijn haar. Nog even knippen, in model föhnen, beetje gel er in. Mijn haar dat bijna blond lijkt door het grijs zijn, zit weer prima. Schort af!! Gelukkig, de kleuren van mijn truitje hebben weer de positieve invloed op mijn huid en nu zie ik er weer zó uit, dat als mensen naar mijn leeftijd vragen en ik antwoord geef, ze opmerken: oh, ik dacht dat je veel jonger was! Haha, beleefd, maar soms menen ze het echt.

Nu weet ik nog niets voor mijn logje. In ieder geval kan ik weer lekker naar huis, naar mijn mooie en kleurrijke lapjes. Heerlijk. Zal ik dan toch maar even een heel klein pietsje laten zien ......?



19 opmerkingen:

baukje zei

Heel herkenbaar...

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat kan je af en toe van jezelf schrikken.
Het licht en de kapmantels bij de kapper zijn ook wel heel onflatteus.... en ach inspiratie komt wel weer

feltfree på Åsly zei

Ja, die spiegel van de kapper laat niet altijd zien wat we willen. Maar daarna, tiptop. Leuke lapjes hoor

Johanna Faber zei

wat een heerlijk uurtje bij de kapper, en meteen al die herinneringen, en dan thuis komen en meteen inspiratie hebben!

Ja Chris we worden ouder, en als we dan bij de kapper zitten dan ben ik altijd blij dat mijn bril af mag totdat ze mijn haar heeft gedaan dan ben ik weer mooi

Truus zei

Oh hoe herkenbaar Chris! ! Waarom de kapper altijd donkere kleuren gebruikt voor de schorten begrijp ik niet -zo onflatteus! ! Wat kunnen je gedachten met je op de loop gaan als je zit te wachten. Zolang het maar mooie gedachten /herinneringen zijn en je er vrolijk van wordt.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Ineke zei

Oh ik herken dat, heb alleen daar aan zo'n hekel om in de stoel bij de kapper te zitten. Verder vind ik dat gepruts aan mijn haren altijd heerlijk!
Liefs, Ineke

Floor zei

Zo, je hebt toch weer een verhaaltje bedacht! :-)
Wat een schattig popje zit daar voor de spiegel. Kijk dat zag ik natuurlijk weer als eerste....
Die foto ben jij dat in je jonge jaren? Wat een lief meisje was je daar nog haha! Lekker vals hè?
Die ijsco vormpjes zien er vrolijk uit, ben benieuwd wat het gaat worden.

marga zei

Het is toch een heel erg leuk logje. Ik zou op dit moment zo graag even de jaren stop zetten maar helaas dat lukt niet ach er zal wel een reden voor zijn dat de dingen en jaren zo gaan zoals ze gaan.
Je hebt nu wel een klein tipje opgelicht van jou project maar ik blijf nieuwsgierig.
Weet je wat wij wel eens tegen elkaar zeggen als wij iemand tegenkomen die heel veel praat "ach die heeft de mond eerder versleten dan haar gat.
Fijn weekend.
marga

Cisca Heiden van der zei

Ja, ik vroeg me ook al af wie dat meisje op de foto was, maar ik denk eerder dat het je moeder is, want ze lijkt wel, maar de (haar)mode lijkt van langer geleden. En ja, al is het al 26 jaar geleden dat ik nog een keer naar de kapper ging, omdat mijn zoon trouwde, ik kan me het gevoel heel goed voorstellen. Ik heb dat ook vaak in kleedkamers bij het kleren passen, daar is vaak zulk licht waarbij je een heel vaal mens lijkt, die niks staat!
Maar al met al was het een leuk blogje, en die sneak peek ziet er heel goed uit, lekker fleurig!
Groetjes, Cisca

Martine zei

Heb gelukkig nooit mijn bril op bij de kapper anders zou ik ook vast schrikken.

Ans zei

Zo herkenbaar, daarom ga ik niet graag naar de kappen, moet je aldoor naar jezelf kijken. Het is je gelukt weer een blogje met een leuk verhaal. Fijn weekend!

Yvonne zei

Wat schrijf je toch leuk en herkenbaar Chris! Een bezoek aan de kapper.....ik vind het niet leuk .....zonde van de tijd op een spaarzame vrije dag maar als het dan gedaan is besef je dat het toch wel nodig was! Fijn weekend!

Guusje, zei

Wat een leuk en mooi verhaal is dit. Ook herkenbaar. Ineens zie ik ook dat ik ouder wordt. Raar maar waar terwijl ik me van binnen nog 20 voel lol.

Elvira zei

No te conozco, soy de España, pero tu blog me atrapó. Tu sonrisa, todo lo que transmites con tus trabajos( magnificos )
No se que edad tienes, pero me pareces super interesante¿ que importa la edad de nuestra piel ?
Un beso muy fuerte

Bezig Plus zei

Ja.... de jaren gaan vlug Meis.... maar jong van geest en hart blijven hoor en ons op heel veel prachtige ervaringsverhalen trakteren.....mmmmmm..... wat leuk......
Het tipje van de sluier laat wel heeeeelllll mooie kleurtjes zien.....
Fijn weekend, groetjes van huis tot huis, Anje.

Annie Kingma.Bonnema zei

Heerlijk zo dit de te lezen.
Ja door de jaren heen zoveel om eens weer aan te denken en even terug laten komen.
Heerlijk dagdromen daar bij de kapper, en dan zo goed te kunnen verwoorden.
Een heel klein stukje mogen we zien, dat wekt nieuwsgierigheid op.
Fijne Zondag.
Groetnis Annie

Ria van Kasteel zei

Geweldig verhaal Chris, en we komen er allemaal niet onderuit, zou ook niet goed zijn. Ik ben gestopt met mijn haar te kleuren en aardig grijs ik vind het helemaal prima als het van binnen maar goed zit. Voor het eerst sinds jaren geniet ik weer van de mooie herfst tinten om mij heen,alles gaat langzamer maar so what.

Liefs en een knuffel van Ria ;0))

Willy zei

Mooi verhaal Chris. Mijn kapper komt hier thuis en er is dus geen kapperspiegel ;) Groetjes,

Marianne zei

Schort om, bril af. En dan even dagdromen. Misschien over mooie kleurtjes? En daarna helemaal mooi terug naar de lapjes.
Fijne week.
Lieve groet, Marianne K.