Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Voordat ik het weet ......

..... is er bijna weer een week voorbij. Een volle week met nauwelijks tijd voor de laptop, blogjes lezen etc. Volgende week nog erger, maar ook leuker!

Gistermorgen was ik op bezoek bij een dame die kortgeleden hier kwam wonen. Ze is creatief op veel verschillende vlakken. Ik vind het leuk een paar dingetjes te laten zien.

Een enig klein kussentje dat een vrolijk accent geeft op de effen blauwe bank.


Eigen ontwerp, gemaakt in een soort gobelin steek. Ontzettend leuk.

En dan deze pop. Zelfgemaakte replica van een oude pop. Het hoofdje is gegoten en geschilderd. Knap gedaan.


Maar wat ik helemáál ontzettend leuk vind, zijn de sokjes die ze aan heeft.


Gebreid op pennen 1. Ik vind ze prachtig, maar ik moet er niet aan denken om dat zelf te doen.

Ik heb wel een ochtendje flink zitten doorpitten, gezellig bij Ruth thuis.


Met een laag staand zonnetje dat over de quilt strijkt, kan je goed het quiltwerk zien. Nog één hele rand. 


Tot slot iets heel anders. Ik ontdekte dat er sinds eergisteren hier in het winkelcentrum Middenwaard in Heerhugowaard een nieuw winkeltje is bij gekomen: Muldershobbie & Handwerken. Het is een try-out voor 2 maanden, kijken of ze kunnen draaien. Ik vind het leuk om reclame voor ze te maken. Je kan er wol, fournituren, quiltstofjes (!), borduurspulletjes en materiaal voor 3D kaarten kopen.

Ik schreef dit logje terwijl buiten de regen met bakken uit de lucht viel. Onhollands eigenlijk. Het lijken wel tropische buien. Ik hoop toch wel dat het dit weekend droger en volgende week wat warmer wordt. Hier zal het komende week even stil worden.
Goed weekend en goeie week!


6 opmerkingen:

feltfree på Åsly zei

Leuk weer een nieuwe creatieveling in de buurt te hebben

Truus zei

Gezellig iemand waar je je hobby me kunt delen en dan ook nog een nieuwe winkel met je benodigdheden in de buurt! Hoop voor hen jou dat ze goed draaien.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Yvonne zei

Wat knap die sokjes, altijd leuk om andere creatieve mensen te ontmoeten! Ik hoop dat het winkeltje goed gaat lopen, altijd fijn om zo'n winkel in de buurt te hebben! Prachtig quiltwerk van je quilt!

Floor zei

Wat is de foto van jouw prachtige quilt mooi Chris. Dat licht zo langs het quiltwerk, echt heel mooi is dat.
Die nieuwe buurvrouw lijkt me super creatief.
Dat kussentje is prachtig natuurlijk, maar dan..... die pop!!!
Wat schitterend is die gemaakt. Niet te geloven dat iemand dat kan, want ze lijkt echt antiek.
Die kousjes.... ook al zo mooi gebreid.
Ik wil ook zo'n buurvrouw....
Kan je niet zeggen dat het in Utrecht ook heel leuk wonen is? :-)

marijna zei

Een creatieve dame die bij jou in de buurt is komen wonen. Mooie foto van je quilt! Bijzonder om een nieuwe hobby winkel in je winkelsentrum te hebbeb gekregen., De meesten stoppen er mee. In ere houden!

Aangenaam verpozen met Joke zei

Heerlijk om een creatieve buurvrouw te ontmoeten. De kousjes zijn prachtig, maar je moet jouw eigen quilt niet vergeten. Die wordt ook alsmaar mooier met dit quiltwerk.
Groeten, Joke