Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Fascinatie

Je komt ze overal tegen, kijk maar eens bij HAAR.
Soms zie je ze niet, maar loop je er dwars doorheen en plakken ze in je haar.
Maar soms valt het licht zó, dat ineens de schoonheid opvalt.


Een spinnenweb, gespot door het raam van onze woonkamer. 
Een wonder, vlak voor je ogen, vooral als de spin nog bezig is haar web te maken.
Ik heb lang gefascineerd staan kijken.


Nadat Spin de 'spaken' van het web heeft gesponnen, begint ze aan de opvulling. Elke cirkel op een afstand van de vorige die net zo breed is als haar lijf. Daarna vult ze de ruimte tussen de cirkels met nóg twee cirkels op.
Fantastisch om te zien hoe ze dat doet.
(KLIK voor vergroting)


Ze loopt via de linker (op de foto) draad, spint ondertussen een draadje, draait haar kontje naar rechts en plakt het draadje met een poot vast aan de 'spaak'. Achter elkaar draait ze zo haar rondjes.
Fascinerend is ook dat zij zelf zonder moeite over haar web kan lopen en dat elk ander insect dat met het web in aanraking komt, blijft plakken.
Zo zijn er talloze wonderen van de schepping vlak voor onze ogen.

Ik ben zelf ook een rondje aan het draaien, de buitenste rand van de Pine Tree Lodge. Ik ben bijna-bijna aan het eind! Dan nog de bies en dan ......Af!



Maar eerst liggen er andere lapjes te wachten. Dat laat ik in een volgend logje zien.


21 opmerkingen:

Floor zei

Zeer kunstig wat zo'n spin kan. Als ik per ongeluk een web kapot maak dan zeg ik altijd sorry tegen de spin. Ja echt!
Denk niet dat hij of zij daarvan onder de indruk is, maar toch...
Jij bent trouwens ook heel kunstig bezig. Gelukkig is de quilt niet zomaar kapot als je het aanraakt.
Fijn dat ie bijna klaar is.

Monica zei

Wow, wat heb jij dit web schitterend gefotografeerd, is inderdaad heel bijzonder om dit zo gemaakt te zien worden. Succes met de laatste loodjes van je quilt.

conny's quilts zei

Prachtig is dat he, je hebt er ook mooie foto;s van kunnen maken. Meester wevers zijn het!

Janny de Roo zei

de wonderen der natuur, wat kun je daar van genieten.....!

Janny de Roo zei

de wonderen der natuur, wat kun je daar van genieten.....!

Conny's-blog zei

Kunstig toch die spinnen webben, maar je quilt is ook prachtig zeg........................liefs.Conny

feltfree på Åsly zei

Een waar kunstwerkje. Je hebt het prachtig op de foto gekregen. Ja de natuur heeft zo zijn wondertjes

mieke zei

Ja, die beestjes maken af en toe kunstwerkjes.
Mooie foto's.
grtjs Mieke

mieke zei

Oooh, ik vergeet wat. De quilt is heel mooi. Incl. de kleuren.

Martine zei

Mooie foto van ijverige spin. Ik voel me ook altijd schuldig als ik een web kapot maak maar soms kan het niet anders.

FLR zei

O, jij kunt er ook zo van genieten! Ik vind ze vaak zo mooi, laat de webben lekker zitten....al dat werk ;-)
De quilt wordt prachtig, heel veel plezier met de laatste loodjes en ik ben benieuwd naar de ´andere lapjes´!
Fijne dag
Francisca

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooie foto van het spinnenweb, het quilt bijna klaar.
Fijn is dat.
Groetnis Annie

Quilting Moesje zei

Ik heb t ook eeens met verbazing kunnen bekijken , ook hoe snel t gaat :0))
Prachtigje quilt en bijna af :0) Succes nog hoor !

Bezig Plus zei

Oh ja prachtig zo'n web..... kan er naar blijven kijken.... je hebt het mooi voor de lens gekregen.....
Wat wordt je quilt een pronkie, prachtig!
Steekjesgroetjes van huis tot huis

marga zei

Geweldig he als je er maar oog en tijd voor hebt is de natuur zo mooi. En dan zoveel draadjes uit dat kleine lijfje geweldig.
Wat zal dat heerlijk werken zijn aan een quilt bijna af.
Veel succes met de andere lapjes.
Ben heel benieuwd hoe dat er uit gaat zien.
Groeten
Marga

Guusje, zei

Wat een prachtige quilt, hij heeft zulke mooie kleuren en stoffen. En dan de natuur. Ik vind spinnewebben altijd echte kunstwerkjes.

Willy zei

Wow, ook hier kijk ik met veel plezier en bewondering naar. Mooi heb je het verteld en leuke de overgang naar je prachtige Pine Tree Lodge. Groetjes,

Cisca Heiden van der zei

Prachtig, zo'n web, het is echt een wonder! Wat heb je er mooie foto's van gemaakt!
Wat een mooie quilt is dat toch, fijn dat je zo lekker opschiet, het is een beauty! Ben benieuwd naar je lapjes!
Groetjes, Cisca

baukje zei

Prachtige foto's Chris. Wij hebben hier in huis onze huisspinnen. Een oud huis en dan ook nog op'het platteland.......dat wil wel . het zijn er maar een paar hoor, de meesten worden terug naar buiten gestuurd!

MarianneD zei

Wat een prachtige foto's Chris!Het zijn toch echte kunstwerkjes die webben....;-) Ook hier vind ik ze...buiten en binnen! Wat wordt je quilt mooi....hij gaat echt "leven" door al die steekjes!

MarianneD zei

Wat een prachtige foto's Chris!Het zijn toch echte kunstwerkjes die webben....;-) Ook hier vind ik ze...buiten en binnen! Wat wordt je quilt mooi....hij gaat echt "leven" door al die steekjes!