Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Dag zomer!

Wat hebben wij geboft met de laatste mooie dagen van de zomer. We genoten ruim een week in een knus bungalowtje in Reuven, Limburg, aan de Maas. Prachtige tochten gemaakt, met de auto én met de fiets. Gelopen in natuurgebied Maasduinen, met échte duinen, bos, hei, schapen en ..... een echte Bordercollie!


Dat moest ik van dichterbij zien.


Ineens kwam de hele kudde schapen de heuvel af, rechts van mij. Dat was niet de bedoeling van de herder. Ik hoorde zijn fluitje al en ......ZOEFFFF..... daar vloog als een windvlaag de Border voorbij zonder mij een blik waardig te keuren. Draaide als een wervelwind om en stond acuut stil, voorlijf bijna op de grond, met dwingende ogen gericht op de schapen. En ja hoor, ze draaiden zich allemaal om en lieten zich naar boven drijven. Geweldig! Ik ben gek op die honden. Toen onze kinderen klein waren hadden wij ook een rasechte Border. Ik was de herder, hij de herdershond en de kinderen de schapen. Dat spelletje speelden we vaak in de vakantie.

Onaangeroerd bleven deze doosjes en etuitje met een berg voorbereide hexagonnetjes en stofjes.


En onaangeroerd bleef ook de laptop.
Waar ik wèl in dook, was een dik boek. Ik smulde van "Eva's Dochters", geschreven door Lynn Austin.  Heerlijk om weer eens lekker tijd te hebben om te lezen.

En nu ligt er weer een nieuw onverwacht klein project te wachten. Opnieuw op verzoek van iemand.


 Dus ben ik weer in de lappenvoorraad gedoken. Nu zoek ik wel zelf de kleuren, waarvan ik weet dat degene voor wie het is die mooi vindt, bij elkaar. Ik zit nog in het 'broedstadium'. 

Nog even één fotootje van gemengde bloemen die we ergens in het wild tegen kwamen. En dan zeg ik weer: tot een volgend logje!



13 opmerkingen:

Annelies zei

Wat zal het heerlijk zijn geweest zo in het Limburgse. Vast iets om met veel plezier op terug te kijken.

Cisca Heiden van der zei

Wat een heerlijke week was dat. Leuk, die belevenis met de schapen en de hond. En een prachtig verhaal erbij!
Ook leuk is je nieuwe opdracht, ik ben benieuwd!
Groetjes, Cisca

Yvonne zei

Wat een mooie plaatjes van de hei. Geweldig die honden, ik kan daar ook uren naar kijken. Wat ben je toch een lieverd dat je weer een quilt gaat maken voor de collega van je dochter!

Floor zei

Mooi die Cosmea's, die kan je in het voorjaar heel makkelijk in je tuin zaaien.
Fijn dat jullie zulk mooi weer hebben gehad, dat is wel belangrijk, want dan geniet je meer van je wandelingen.
Leuk zijn die honden. Iemand in het park hier heeft er 5 en je ziet ze altijd bezig met dat drijven ook al valt er niet te drijven.
Maar ze oefent vaak met ze met schapen, anders vervelen die honden zich snel.
Spannend dat je weer een geheim project gaat maken en vooral zelf bedenken. Knap hoor.

Truus zei

Heerlijk een mooie week in het Limburgse land.
Wel een hele speciale ontmoeting met deze schaapskudde en mooi de bloemen.
Succes met deze geheime quilt--de stofjes beloven heel wat moois!
groetjes,Truus uit Drenthe

quiltingmieke zei

Piep leuk blogje meid
Nig even mee de zomer in,.
Is nu wel even anders he..
Knuf

feltfree på Åsly zei

Heerlijk om er even uit te wezen.
Succes met je project, gaat vast een mooi quilt uitgebroed worden

Bezig Plus zei

Wat een heerlijk weekje en zo leuk de schaapskudde in beeld......
Goed dat je voor je rust hebt gekozen.... heerlijk lezen.....
Herfstige groetjes van huis tot huis

Annie Kingma.Bonnema zei

Fijn zo een paar weken er op uit.
Thuis en het is al bijna herfst.
Er wacht weer een geweldig nieuw werk
Groetnis Annie

foekie's fashion zei

Wat een heerlijke dagen hebben jullie gehad, lekker bijgetankt om in de winter weer lekker aktief te zijn met die mooie lapjes. Ben benieuwd naar je project.

Tineke zei

Heerlijk een weekje weg, lekker bijtanken en dan straks weer beginnen aan een nieuw project. Ben benieuwd.

inge zei

veel plezier met je nieuwe project!

jolie zei

nederland is toch wel mooi he?
Heb het boek maar nog niet gelezen.
Lees momenteel erg veel omdat de temperaturen nog steeds hoog zijn hier.