Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

PTL - update

De 'Pine Tree Lodge' is weer tevoorschijn gehaald, dus tijd voor een kleine update.


Ik ben bezig met de laatste blokkenrand plus de buitenste border. Twee zijkanten zijn al doorgepit, dus nog 2 te gaan. De hoekblokken zijn een beetje lastig door de soms dikke naadtoeslag.


Ik wil deze quilt dit jaar heel graag af hebben. Dat moet toch lukken.

Als ik aan de eettafel lekker bezig ben met doorquilten en even opkijk, zie ik dit:


Zie je de Stephanotis links op de vensterbank? Die kocht ik ruim 5 jaar geleden als plantje van ongeveer 25 cm hoog. Toen ik hem destijds thuis uitpakte, vielen alle bloemen er direct af! Nu is hij wel 110 cm.


Staat in een veel te kleine pot, maar doet het geweldig! Af en toe gaat er een vlaag van zijn heerlijke geur over de tafel. Er zitten nog heel wat bloemknoppen verborgen.


Ik heb er altijd ontzettend veel plezier in als ik zie dat een oude plant toch weer opnieuw gaat bloeien. Het is bijna een sport. Ik kan ze ook moeilijk wegdoen en deze helemaal niet! Hij krijgt tzt wel een andere pot hoor!


15 opmerkingen:

Annelies zei

Dat gaat je vast lukken ! Fijne dag.

FLR zei

Gezellige quilt, de kleuren en stoffen zijn prachtig! En die plant....zo mooi! Je hebt duidelijk ´groene vingers´ !
Fijne dag
Francisca

Johanna Faber zei

Wat een schitterend quilt word dat en een hele fijne dag liefs joke

Wilma Kuin zei

Prachtig quiltwerk,...

Yvonne zei

Heerlijk die geur van de Staphanotis! Zo te zien voelt ie zich goed in zijn kleine potje! Je Pine Tree Lodge wordt prachtig!

Truus zei

Prachtig is je quilt en het lukt jou vast wel om die dit jaar af te krijgen.
Het is wel duidelijk dat je groene vingers hebt! En waarschijnlijk Door de te kleine pot bloeit de Stephanotis juist zo uitbundig.
gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

feltfree på Åsly zei

Een bloemrijk uitzocht. Dar geeft vast inspiratie voor creatieve bezigheden

Floor zei

Dat gaat je best lukken hoor Chris om deze mooie quilt dit jaar af te krijgen. ... alleen moet je niet teveel naar buiten kijken, want dat schiet niet op met dat mooie uitzicht.
Misschien de plant met al zijn geurende bloemen naast je op tafel zetten, dan hoef je alleen maar te ruiken en gaat het allemaal vanzelf, zelfs de hoekblokken :-)

Marianne zei

Mooie kleuren in je Quilt. Fijn dat het eind in zicht is.
Heerlijk zo'n geurende plant in je omgeving.
Lieve groet, Marianne K.

marijna zei

Mooi he die stefanotis. Al een heel oiuderwetse plant, maar blijft mooi. De bloemen hebben wel een sterke geur!

Annie Kingma.Bonnema zei

Dit word ook een mooie quilt.
Prachtig zijn de bloemen, nog.
Niet geleden nog van de vele buien?
Groetnis Annie

mieke zei

Mooie stoffen voor de PTL .
Met planten moet je mazzel hebben.
Hij kan inderdaad heerlijk geuren.
grtjs Mieke

Rini zei

Wat beeldig Chris ! Je bent een taaie volhouder , want het is een moeilijke eigenzinnige plant!
Dank je voor je visie op middenoorontsteking , wat was ik nijdig op die zondagarts die geen moeite nam om een stapje verder te kijken , en dat zeurmens afscheepte met, slik maar pijnstillers wat ik echt wel uit mezelf al deed ! .Gelukkig keek de huisarts beter ! Geniet van die heerlijke geur die je plant voortbrengt!Groetjes ,Rini

Ria van Kasteel zei

Mooie quilt en prachtige kleuren en wat een heerlijk uitzicht als je naar buiten kijkt.

Lieve groeten van en een knuffel van Ria ;0))

Eulalia Isabel zei

Hermoso edredón, esta muy lindo y el jardein....uahhhh..me encanta.
saludos